HTML

A magazin

Keresse az újságárusoknál!

 15_3_1.jpg

2015 ősz

Magyar sorsok a Gulágon

Előfizetek rá

Facebook

https://www.facebook.com/multkor.tortenelmi.magazin

Címkék

1. világháború (21) 10 tény (10) 19. század (2) 2. világháború (29) 20.század (157) 20. század (47) amerikai elnökök (2) anno (2) atombomba (4) augusztus 20 (2) aukció (2) bizarr (11) Budapest (2) Churchill (2) csokoládé (2) csókolódzás (2) Dél-Amerika (2) diktátorok (2) divat (2) Egyesült Államok (45) egyháztörténet (2) Egyiptom (6) építészet (7) erotika (2) Észak-Korea (2) évforduló (9) fallosz (2) felfedezések (2) film (7) Finnország (2) fogamzásgátlás (2) Forma-1 (2) fotó (4) fotók (31) fotóművészet (9) Franciaország (10) gyilkosságok (2) háború (3) hadtörténet (14) hajózás (7) halálozás (4) Hasfelmetsző (2) hidegháború (4) Hitler (7) HItler (2) Hollywood (2) holokauszt (2) igazságszolgáltatás (2) II. János Pál (2) III.Richard (2) inkák (2) Irak (2) Irán (2) Izrael (4) Japán (5) játék (2) Jeruzsálem (2) Jézus Krisztus (3) kalózok (2) kémkedés (2) Kennedy (3) Kína (4) királyok (3) királysír (2) kivégzések (4) Kolumbusz (3) kora újkor (2) Közel-Kelet (2) középkor (3) Középkor (24) kutya (2) kutyák (2) Lengyelország (2) London (3) Magyarország (6) Marilyn Monroe (3) merénylet (6) metró (2) Mikulás (2) múmia (2) művészet (2) nácik (8) Nagy-Britannia (23) Nagy Britannia (10) Napóleon (5) neandervölgyi (3) Németország (17) népirtás (2) nők (3) ókor (34) olimpia (2) orosz-japán háború (2) Oroszország (3) orvostudomány (3) őskor (8) pápaság (3) Peru (2) piramis (2) polgárháború (2) régészet (12) rejtély (4) rejtélyek (4) repülés (7) rómaiak (3) Római Birodalom (5) sör (3) sport (5) színes képek (3) Szíria (2) Szovjetunió (8) temetkezés (6) Titanic (3) tudomány (2) Tudta-e (23) újkor (63) ünnepek (4) utazás (2) Vatikán (3) Vietnam (2) világbajnokság (2) zene (5) Többi

Friss topikok

2014. március 12. editors 14 komment

Bámulatos fotók egy víz alatti világháborús gépről

dc3_1.jpg

Egykoron csapat-és sebesültszállításra, illetve bombák ledobására használták, ma azonban rákok és trópusi halak otthona. A Douglas DC-3 roncsát alga és korall borítja, s immáron öt éve 21 méter mélyen, a tengerfenéken várja a kalandvágyó sportbúvárokat.

A Douglas Aircraft Company által kifejlesztett, a második világháborúban török ejtőernyősöket szállító gépet szándékosan száműzték a tenger mélyére 2009-ben a törökországi Antalya tartományban található Kas partjainál, hogy egyfajta víz alatti játszóteret hozzanak létre a búvárok számára, akik egy kötél segítségével közelíthetik meg a roncsot - légzőkészülék nélkül.

A kétmotoros, zárt utasterű, közel 20 méter hosszú DC-3 első repülését 1935. december 17-én hajtotta végre, az eredeti típus gyártását 1945-ben fejezték be. Nagy-Britanniában Dakota néven vált ismertté, az amerikai hadseregben pedig C-47 volt az elnevezése. Több mint tízezer példányával a legnagyobb számban gyártott katonai szállító repülőgéptípus volt.

dc3_2.jpg

 

dc3_3.jpg

 

dc3_4.jpg

 

dc3_5.jpg

 

dc3_6.jpg

További érdekességek a Múlt-kor történelmi magazin oldalán

repülés 20.század 2. világháború Törökország

A bejegyzés trackback címe:

https://mult-kor.blog.hu/api/trackback/id/tr525856401

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jock Ewing 2014.03.13. 14:51:47

Tényleg nagyon jók a fotók.

rejtett kamera · http://rejtett-kamera.eu 2014.03.13. 16:51:51

21 méter légzőkészülék nélkül nem túl mély?

nyikk 2014.03.13. 20:13:27

@Rejtett kamera Webáruház: Kérdezd meg a szabadtüdősöktől, némileg mélyebbre merülnek:)

teddybear01 2014.03.13. 21:02:56

Először is a DC-2/3-at nem bombázógépnek tervezték. Szállító-repülőgép volt, személy és teherszállításra készült. Ezrével gyártották, a civil változatokat személyszállítástól kezdve posta, és teherszállításon keresztül mindenre használták. Az angoloknak szánt változatot tényleg Dakotának nevezték, a katonai célokra használtat C-47-nek. Az oroszok által gyártott változat volt a Liszunov Li-2, ebből a Malév is kapott párat.
A II.VH.-ban ez volt az angolszászok teherhordó öszvére, a partraszálláskor ejtőernyősöket dobtak le, és vitorlázógépeket vontattak vele.

Ami a bombavetést illeti, néhány gépre szereltek a szárny alá bombafelfüggesztő karikát, de nem volt jellemző. Nem is tudom, hogy ténylegesen támadtak-e vele hadi célpontot.

Hihhetetlen 2014.03.13. 23:02:46

És az már senkinek fel sem tűnik, hogy török ejtőernyősöket szállított a 2. vh-ban? Vajh melyik oldalon?

rejtett kamera · http://rejtett-kamera.eu 2014.03.13. 23:19:46

@nyikk: De az biztos hogy sokat nem maradnak lent.

teddybear01 2014.03.13. 23:43:07

@Hihhetetlen: Törökország 1945 február 23.-án hadat üzent Németországnak és Japánnak. Hadműveletekben nem vettek részt, de utat nyitottak a szövetségeseknek a Dardanellákon és a Boszporuszon.
Ami pedig a török ejtőernyősöket illeti, annak ellenére, hogy a világháború majdnem teljes hosszában semlegesek voltak, rendelkeztek egy jól felszerelt hadsereggel. Ennek része volt egy ejtőernyős alakulat is, mint ahogy minden korabeli hadseregnek.

Hihhetetlen 2014.03.14. 00:12:51

@teddybear01:
wow, kössz az infót, a hadüzenet nekem kimaradt.
Azt a részét gondoltam, hogy volt ejtőernyősük, csak azt nem, hogy mozogtak a "háborúban".

stargazerhu 2014.03.14. 00:15:34

@Rejtett kamera Webáruház: Mi a sok? Nekem biztos sok, amennyit ők lemaradnak, én annyit nem tudnék! ;)

Darw 2014.03.14. 06:31:17

Bombázásra tényleg nem használták -volt számtalan típusuk mely a különböző feladatokra szolgálták ki őket- mint a németeknél a tante ju (ju-52) melyet úgyanúgy igáslóként használtak a legkülönfélébb célokra.

KovA 2014.03.14. 10:23:59

Aranyos gép, de csak azért dugták víz alá, hogy merülgetni lehessen hozzá ?
nem úgy tűnik, mintha valaha is vízre(kényszerle)szállt volna.

borzimorzi 2014.03.14. 10:28:39

@Rejtett kamera Webáruház: Épp ezért érthetetlen az egész. Még a legszuperebb tüdővel is annyit tudnak megtenni, hogy lemennek, körbeússzák a felét és felmennek. De a lényeg épp az lenne, hogy beúszni a gépbe és alaposan szemügyre venni a korallokat, a halacskákat, az egész élő rendszert, ami létrejött. Ez minimum 30-40 perc, de inkább egy óra. Aki addig kibírja, annak hétszentség, hogy kopoltyúja is van...
Üdv:
b

Kidkid · http://gyerekbutorda.hu/ 2014.03.14. 12:01:57

Leúszni 21 métert, bevakuzni a raktérbe, palack nélkül, szép;)
Vissza a főoldalra
süti beállítások módosítása