HTML

A magazin

Keresse az újságárusoknál!

 15_3_1.jpg

2015 ősz

Magyar sorsok a Gulágon

Előfizetek rá

Facebook

https://www.facebook.com/multkor.tortenelmi.magazin

Címkék

1. világháború (21) 10 tény (10) 19. század (2) 2. világháború (29) 20.század (157) 20. század (47) amerikai elnökök (2) anno (2) atombomba (4) augusztus 20 (2) aukció (2) bizarr (11) Budapest (2) Churchill (2) csokoládé (2) csókolódzás (2) Dél-Amerika (2) diktátorok (2) divat (2) Egyesült Államok (45) egyháztörténet (2) Egyiptom (6) építészet (7) erotika (2) Észak-Korea (2) évforduló (9) fallosz (2) felfedezések (2) film (7) Finnország (2) fogamzásgátlás (2) Forma-1 (2) fotó (4) fotók (31) fotóművészet (9) Franciaország (10) gyilkosságok (2) háború (3) hadtörténet (14) hajózás (7) halálozás (4) Hasfelmetsző (2) hidegháború (4) HItler (2) Hitler (7) Hollywood (2) holokauszt (2) igazságszolgáltatás (2) II. János Pál (2) III.Richard (2) inkák (2) Irak (2) Irán (2) Izrael (4) Japán (5) játék (2) Jeruzsálem (2) Jézus Krisztus (3) kalózok (2) kémkedés (2) Kennedy (3) Kína (4) királyok (3) királysír (2) kivégzések (4) Kolumbusz (3) kora újkor (2) Közel-Kelet (2) középkor (3) Középkor (24) kutya (2) kutyák (2) Lengyelország (2) London (3) Magyarország (6) Marilyn Monroe (3) merénylet (6) metró (2) Mikulás (2) múmia (2) művészet (2) nácik (8) Nagy-Britannia (23) Nagy Britannia (10) Napóleon (5) neandervölgyi (3) Németország (17) népirtás (2) nők (3) ókor (34) olimpia (2) orosz-japán háború (2) Oroszország (3) orvostudomány (3) őskor (8) pápaság (3) Peru (2) piramis (2) polgárháború (2) régészet (12) rejtély (4) rejtélyek (4) repülés (7) rómaiak (3) Római Birodalom (5) sör (3) sport (5) színes képek (3) Szíria (2) Szovjetunió (8) temetkezés (6) Titanic (3) tudomány (2) Tudta-e (23) újkor (63) ünnepek (4) utazás (2) Vatikán (3) Vietnam (2) világbajnokság (2) zene (5) Többi

Friss topikok

2013. augusztus 27. editors 6 komment

A Titanic színesben

titanic.jpg

Egy orosz képszerkesztő, Anton Logvinyenko úgy döntött, kiszínezi a tragikus sorsú óceánjáró luxushajóról, a Titanicról készült eredeti, fekete-fehér képeket, alább az eredmény.

A Titanic 150 kilométerre Új-Foundland partjaitól, 1912. április 15-én, 2 óra 20 perckor veszett a hullámsírba, miután előző éjjel az elsüllyedhetetlennek kikiáltott tengerjáró jéghegynek ütközött. A polgári hajózás mind ez idáig legnagyobb katasztrófája 1503 utas és hajóalkalmazott életét követelte. A Southamptonból New Yorkba tartó Titanicnak ez volt az első útja és április 16-án reggel kellett volna úti céljához érkeznie.

Bár a jégveszélyre többször is figyelmeztették, a 46328 BRT (bruttóregisztertonna) súlyú hajó szinte végig 25 csomó (46,5 km⁄h) sebességgel haladt: a dupla hajófenékben és egyéb biztonsági berendezésekben bízva a hajó kapitánya a nyári útvonalat választotta, amelyet a többi Észak-Amerikába tartó hajó a jégveszély miatt került el.

A hajó elhagyására felszólító parancs után kaotikus jelenetek játszódtak le: a fedélzeten tartózkodó 2206 embernek csak 1178 férőhely volt a mentőcsónakokban. A londoni Lloyd brit biztosítótársaság kereken 58 millió márkát fizetett ki a hajó elsüllyedése miatt. A szerencsétlenség során több amerikai pénzmágnás is életét vesztette.

titanic1.jpg

titanic2.jpg

titanic3.jpg

titanic4.jpg

titanic5.jpg

titanic6.jpg

További érdekességek a Titanicról a Múlt-kor történelmi magazin oldalán

hajózás fotók 20.század Titanic

A bejegyzés trackback címe:

https://mult-kor.blog.hu/api/trackback/id/tr965478169

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

irónika 2013.08.28. 06:31:45

Valahogy Cameron Titanicja ota nem tunik nagy durrnak kiszinezve latni a korabbi kepeket, de abban nem ketelkedem, hogy sok melo volt benne
...money for nothing...

szani12inda 2013.08.28. 08:14:34

A Titanic csak a legismertebb de nem a legtöbb áldozattal járó hajókatasztrófa.

geegee. · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.08.28. 10:19:57

Akkoriban az egész valós élet is fekete-fehér volt, nem beszélve az internetről... :D
Bár ez a kettő is színnek számít.

walter sobchak 2014.07.12. 17:43:09

Sziasztok! A képek jók, Logvinyenko egyébként elég híres feketefehérkép-kiszínező, sok óceánjárós képet színezett ki, néhányról meg nem mondom, hogy utólagos munkával készült. Viszont a szövegben elég sok hiba van.

- Nem 150 kilométerre van a katasztrófa helyszíne Új-Fundlandtól, annál sokkal messzebb, körülbelül 600 kilométerre.
- A Titanicot nem tartották elsüllyeszthetetlennek, csak nem tudtak akkoriban olyan katasztrófát elképzelni, amiben el tudna süllyedni (még kevésbé olyat, amiben ennyien halnak meg).
- Ahogy fentebb is írták, a Titanic katasztrófája közel sem a legnagyobb katasztrófa, sem a hajó mérete, sem pedig az áldozatok számát tekintve (még a békeidős hajószerencsétlenségek közül sem). A Dona Paz nevű komp felborulása 25 éve csaknem 5 ezer áldozatot követelt. A Titanicnál nagyobb szerencsétlenül járt óceánjáró volt a Bismarck (Majestic), a Normandie, a Queen Elizabeth, de például a Costa Concordia is.
- A BRT nem súlyt (tömeget, illetve a hajók esetében a vízkiszorítást), hanem űrtartalmat (tonnatartalmat) jelöl. Egy BRT = 100 köbláb = 2830 liter = 2,83 köbméter. A Titanic vízkiszorítása (tömege) 52000 tonna volt, nem 46000. A mennyiségek angol neve félrevezető lehet, mert a tonnatartalom neve angolul "Tonnage", a vízkiszorításé pedig "Displacement", azaz térfogat.
- A Titanic (és testvérhajói) nem tudtak 25 csomóval menni, azt megközelíteni sem. Legnagyobb elméleti sebességük 23-24 csomó közötti volt, de a Titanic sosem érte el ezt a sebességet, az Ír-tengeren tartott próbák során még a 21-et sem sikerült elérni vele. Az út során 22,5 csomót ért el. A gépei egyszerűen túl gyengék voltak ekkora hajó 25 csomóval való mozgatásához, "mindössze" 46 000 lóerő volt a hajógépek összteljesítménye. A rivális Cunard Lusitaniája és Mauretaniája tudott csak 25-tel menni ekkoriban az óceánjárók közül, de azok csaknem 30 ezer lóerővel erősebbek, és valamivel kisebbek voltak, mint a Titanic.

Kérlek a fentieket ne kioktatásként vegyétek (én is sokat hibázok :) ), de nem árt, ha egy ilyen híres, sok embert érdeklő eseménynél pontosan vannak megjelenítve az adatok.
Vissza a főoldalra