HTML

A magazin

Keresse az újságárusoknál!

 15_3_1.jpg

2015 ősz

Magyar sorsok a Gulágon

Előfizetek rá

Facebook

https://www.facebook.com/multkor.tortenelmi.magazin

Címkék

1. világháború (21) 10 tény (10) 19. század (2) 2. világháború (29) 20.század (157) 20. század (47) amerikai elnökök (2) anno (2) atombomba (4) augusztus 20 (2) aukció (2) bizarr (11) Budapest (2) Churchill (2) csokoládé (2) csókolódzás (2) Dél-Amerika (2) diktátorok (2) divat (2) Egyesült Államok (45) egyháztörténet (2) Egyiptom (6) építészet (7) erotika (2) Észak-Korea (2) évforduló (9) fallosz (2) felfedezések (2) film (7) Finnország (2) fogamzásgátlás (2) Forma-1 (2) fotó (4) fotók (31) fotóművészet (9) Franciaország (10) gyilkosságok (2) háború (3) hadtörténet (14) hajózás (7) halálozás (4) Hasfelmetsző (2) hidegháború (4) Hitler (7) HItler (2) Hollywood (2) holokauszt (2) igazságszolgáltatás (2) II. János Pál (2) III.Richard (2) inkák (2) Irak (2) Irán (2) Izrael (4) Japán (5) játék (2) Jeruzsálem (2) Jézus Krisztus (3) kalózok (2) kémkedés (2) Kennedy (3) Kína (4) királyok (3) királysír (2) kivégzések (4) Kolumbusz (3) kora újkor (2) Közel-Kelet (2) középkor (3) Középkor (24) kutya (2) kutyák (2) Lengyelország (2) London (3) Magyarország (6) Marilyn Monroe (3) merénylet (6) metró (2) Mikulás (2) múmia (2) művészet (2) nácik (8) Nagy-Britannia (23) Nagy Britannia (10) Napóleon (5) neandervölgyi (3) Németország (17) népirtás (2) nők (3) ókor (34) olimpia (2) orosz-japán háború (2) Oroszország (3) orvostudomány (3) őskor (8) pápaság (3) Peru (2) piramis (2) polgárháború (2) régészet (12) rejtély (4) rejtélyek (4) repülés (7) rómaiak (3) Római Birodalom (5) sör (3) sport (5) színes képek (3) Szíria (2) Szovjetunió (8) temetkezés (6) Titanic (3) tudomány (2) Tudta-e (23) újkor (63) ünnepek (4) utazás (2) Vatikán (3) Vietnam (2) világbajnokság (2) zene (5) Többi

Friss topikok

2013. november 08. editors 48 komment

A Kennedy-merénylet első számú bizonyítéka

ken.jpg

Ha a Kennedy-gyilkosság 50 évvel később, az okostelefonok korában történt volna, a helyszínen lévő több száz ember a minden valószínűség szerint a zsebében lapuló technika segítségével több ezernyi bizonyítékot jelentő dokumentumot gyártott volna, megakadályozva ezzel a tragikus sorsú elnök halálát övező mítoszok szárba szökkenését. Azonban a dallasi Dealey Plaza közelében lévő szemtanúk közül csupán egy maroknyi csoportnak sikerült lencsevégre kapnia, valamint lefilmeznie a merényletet.

E néhány kordokumentum közül egy magasan kiemelkedik: az ún. Zapruder-film. A felvétel egy közel 180 centiméter hosszúságú, kevesebb mint 500 képkockát tartalmazó cellulózanyagból áll és mindössze 26 másodperces „moziélményt” nyújt. A felvételt egy bizonyos Abraham Zapruder, egy női ruhákat gyártó, akkor 58 éves szakember készítette Bell & Howell típusú kamerájával, amely az Egyesült Államok leghíresebb bűntényének első számú bizonyítéka lett.

szalag.jpg

A bizonyítékként kezelt filmszalag

Zapruder különleges helyszínt választott a bámészkodásra: az orosz bevándorló egy közel másfél méter magas betontalapzatra kapaszkodott fel, s onnan tudta figyelemmel követni Kennedy Lincolnjának útját az Elm Streeten. Mint később a Warren-bizottságnak elmondta, a „pattogó” hangokról először azt gondolta, hogy valamiféle vicc része lehet, azonban másodpercekkel később realizálódott benne a valóság.

A vizsgálatok szerint a 8 milliméteres dupla Kodachrome II-es színes filmtekerccsel működő kamera másodpercenként átlagosan 18,3 képkockát rögzített. Bár a felvételnek nem volt hangja, a Zapruder-film a nyomozóknak nagy segítséget nyújtott, hogy a lövések között eltelt pontos időt kiszámolják. A szerencsés helyen álló szemtanúnak három felvétel állt rendelkezésére, egyet az FBI-nak, egyet a titkosszolgálatoknak adott át, a harmadikat pedig megtartotta magának.

313.jpg

A híres 313. képkocka az egyik lehető legjobb minőségben

Másnap több újságtól is megkeresték, hogy megvásárolják a képkockák nyomtatási jogait. Végül a sajtósok csatáját és a licitálást a LIFE nyerte, amely 50 ezer dollárért vette meg a jogokat. Egy hét elteltével Zapruder markát további 100 ezer dollár szerzői jogdíj ütötte. A LIFE több képkockát is kiragadott a felvételből, ám a hírhedt 313-as számút, amelyen a sokkoló fejlövés látszik, a gyászoló család iránti tiszteletből visszatartott.

A legtöbb amerikai egészen 1975 márciusáig csak kiragadott képkockákat láthatott a felvételből, majd az ABC News „Good Night America” című show-ja teljes egészében levetítette. Az országos felháborodás végül arra ösztönözte a kormányt, hogy felállítsák a képviselőház merényleteket vizsgáló különbizottságát, amely később arra a következtetésre jutott, hogy több lövész is „tevékenykedett” a helyszínen.

1999-ben az amerikai kormány úgy döntött, hogy az időközben elhalálozott Zapruder leszármazottai 16 millió dollárt kapnak a filmért, amelyet azóta mínusz 4 Celsius fokon és 30 százalékos páratartalomban őriznek a marylandi College Park levéltárában.

A teljes Zapruder-film (FIGYELEM! 18+ Csak erős idegzetűeknek!)

További hírek a Múlt-kor történelmi magazin oldalán

film merénylet 20. század Kennedy

A bejegyzés trackback címe:

https://mult-kor.blog.hu/api/trackback/id/tr415620880

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

01234567 2013.11.09. 14:26:21

Kennedy összeesküvés áldozata lett, hogy ki a tettes a CIA biztos tudja. A nyilvánosság talán soha nem fogja megtudni. De azt még egy laikus is látja, ez nem egy magányos lövész volt, főleg nem olyan kvalitással mint az állítólagos "tettes".

SarahConnor 2013.11.09. 19:17:45

Fú, hát én meg voltam róla győződve, hogy a 32 másodperces felvétel már nem mutat újat, mert már láttam. De... ezt, hogy még az agyveleje is kifordul szegénynek, na ez új. :(

Shopping 2013.11.09. 19:55:05

@01234567: Sajnos sosem fogjuk megtudni. Mert ha 1 történetről kiderül az igazság, akkor a többi hitelessége is meginog. ( szept11stb)

fidesz=mszp 2013.11.09. 19:58:12

Azta. Tényleg kiloccsan az agya. Ezek biztosra mentek.

Shopping 2013.11.09. 19:58:26

Az mindent elárul hogy a kormány 1999 ben 16 millió dollárt fizetett a filmért.
Mi másért fizetnének Ha nem azért mert félnivalójuk van egy esetleg gyanús képkocka kiderülése miatt?????????

tlvajferi 2013.11.09. 20:44:27

megpróbálta megrendszabályozni a FED-et, ez volt az ára
ubama már meg sem próbálja, szépen beállt a zsarolókórusba
:-)

Mohamed 2013.11.09. 21:08:59

@tlvajferi:

Egészen pontosan a Dollár nyomtatását ki akarta csavarni a FED kezéből és állami kézbe akarta helyezni mint minden normális országban.
Emellett messzemenően ellenezte nem csak a Vietnámba való amerikai katonai beavatkozást ami mondanom sem kell bizonyos köröknek nagy üzletet jelentett.

djukel 2013.11.09. 21:12:18

Nekem ügy tűnt, hogy Kennedy először valamiért rosszul lesz, majd a fegyveréhez nyúl és véletlenül fejbe lövi magát.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2013.11.09. 22:03:46

Szövevényes kor volt az. Volt olyan ország, amelyik titokban épp atombombát fejlesztett, és Kennedy ellenezte.
De az USA-ban rengeteg kommunista volt, akiket evett a fene, hogy ártsanak az ország elnökének. Akkoriban divatosak voltak ezek a merényletek, mindenki félt mindenkitől. Pl. Castro ellen is volt egy ideig kilövési parancs, és nyilván az ő tábora sem tétlenkedett.
A gyilkos járt a Szovjetunióban, ki akart vándorolni, de végül visszatért az USA-ba. Az USA tárt karokkal visszafogadta, mert amerikai állampolgár volt.

xxylon 2013.11.09. 22:07:52

@djukel: Oswald? haromszor lott eloszor eltalalta Kennedyt de az a egy hatmerevtot viselt es nem tudott lebukni az esetleges kovetkezo lovesek utan es aztan kovetkezoleg eltalalja a fejet ami mar halalos. Kozben meg egy lovese mellement.

A redditen volt egy eleg hosszu kommentfolyam ahol tobben is mondtak hogy ugyan a kepeken tavolinak tunik de ha ott allsz az epuletben es latod a kereszteket az uton ahol a lovesek ertek az elnokot akkor az nem tunik olyan tavolinak.

A Kennedyknek annyi ellensege volt hogy utolag sose fogjuk megtudni kik voltak. En pl a maffiat/CIAt hallottam a kubai helyzet nem megfelelo megoldasa miatt amirol az alelnok is tudott de neki meg kapora jott. LBJtol kerdeztek hogy miert lesz alelnok, azt mondta hogy sose lenne eselye elnoknek megvalasztatnia magat de igy egy 1-8hoz eselye van elnoknek lennie (ha ugye meghal az elnok, es kb ennyi ellen kisereltek meg gyilkossagot).

Zavaros toretenet ez.

a mizantróp troll · http://www.youtube.com/watch?v=OyxNgnQ9m30 2013.11.09. 23:20:14

"...mínusz 4 Celsius fokon és 30 százalékos páratartalomban őriznek..."
Ez amúgy lehetséges?

bioLarzen 2013.11.10. 00:59:17

@a mizantróp troll:

Igen.

Mármint fizikailag - nyelvészetileg kisség problémásabb - nem nagyon lehet valamit páratartalomban tárolni - max valamilyen páratartalmú közegben/tárolóedényben/stb ;)

bio

Quentin vagyok Montargis-ból ! 2013.11.10. 01:01:32

@01234567: Magányos lövész volt, de nem Oswald..Egyébként tényleg sok furcsaság volt az ügy körül. A Dallasból kivezető nyílegyenes útvonalat módosították egy olyanra (Elm utca) ahol élesen kellett kanyarodnia a konvojnak, a merénylet napján gyilkosság áldozata lett az a dallasi közrendőr is ,aki állítólag kísértetiesen hasonlított az elnökre, és ott van a híres kacsintós fotó,amelyen a frissen elnökké avatott korábbi alelnök-Johnson- összekacsint egy magasrangú tisztviselővel.
A három lövést a tankönyvraktárból adta le valaki. Az elsőt a közvetlenül előtte elhaladó elnöki autóra, de ekkor egy jelzőlámpát találta el, és a gellert kapott lövedék a járda betonjába fúródott(a felpattanó betonszilánk el is talált egy bámészkodót). A második lövés átment az elnök felsőtestén majd az első ülésen és a Kennedy előtt ülő kormányzóba fúródott, végül a harmadik lövés találta fejen hátulról az elnököt.

Quentin vagyok Montargis-ból ! 2013.11.10. 01:04:11

@xxylon: Na és azt se felejtsük el hogy el akarta venni a FED-től a bankjegykibocsátást, és állami kézbe akarta adni...

Quentin vagyok Montargis-ból ! 2013.11.10. 01:11:17

@Kara kán: Ez meg a másik: a közel-keleti kérdést se úgy akarta kezelni ,ahogy végül is történt. Idealista volt és túl sok aljas érdekkel akart konfrontálódni. Ez lett a veszte.

fler 2013.11.10. 01:48:57

@Mohamed: Melyik orszagban van az allam kezeben a penznyomtatas? Max az erme veretes joga.

Muhammad Balfas 2013.11.10. 02:16:16

@fler: A legtöbb országban az állam részét képező-de a kormányoktól fügetlen-nemzeti bank bocsáthat ki pénzt. Ez alól csak az USA a kivétel. Itt nem az állam a pénzteremtő...

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2013.11.10. 02:48:02

@Ches Desmond:

Ez az állami pénzteremtés csak a bankjegyekre és az érmékre igaz, de a mai világban a pénz óriási többsége elektronikus számlapénz, hitelpénz. Ezeket pedig a kereskedelmi magánbankok teremtik.

Manapság a pénzteremtés már csak annyiból áll, hogy egy banki alkalmazott számokat pötyög egy billentyűzeten. Ehhez csak annyi kell, hogy egy ügyfél hitelt akarjon felvenni, s aláírja a szerződést. Ha megvan a bank máris a számlájára írja a pénzt, de ugyan nem a betétesek pénzét, vagy a sajátját.

Szóval manapság a pénz nagy többségét már magánbankok teremtik. Persze a folyamatra tud hatással lenni a Nemzeti Bank, de nem az végzi.

A pénz többsége hitelből, adósságként keletkezik. Az adósság nem a banké, hanem az ügyfélé.

victor vacendak 2013.11.10. 06:31:03

@Quentin vagyok Montargis-ból !: A magányos lövész teóriára ne vegyél mérget, ahhoz túl sok gyanús alakot láttak a DalTex épületben vagy a Grassy Knollon a lövések számáról irányáról meg már ne is beszéljünk. Ha összeeskövés, akkor alap, hogy nem egy lövész van, hanem bebiztosítják a végeredményt.
A könyvraktár stimmel, de nem a jobb oldali ablakok, ahol Oswaldnak kellett volna állnia, mert ott egy fa takarta a konvojt.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.11.10. 06:31:28

Mi a kulonbseg ha wc papirt nyomtatsz, vagy fules magazint vagy penzt?

"Kennedy ki akarta venni a fed kezebol....." ?? Mit is? A penz erteket nem a fed es nem is az elnok vagy barki allapitja meg hanem a PIAC. A kamatpolitika az ami donto, de ahhoz a fednek annyi koze van mint a veresegyhazi asszonykorusnak. Igen, a zsidok allnak a kamatpolitika mogott, mint a vilag penzugyi dolgai mogott mindig is. Ez kinek uj? Miert allt volna erdekukben leloni az elnokot? Apropo: A "karacsonyi torvenyek" szabalyozzak a penzkibocsajtast kb szaz eve, valaki elkezdte ezt a hulyeseget a feddel kapcsolatban aztan a sok okos meg fujja....

Kennedy - es ez a vonal elhalt a nyomozasban hamar - lehet rossz idoben volt rossz helyen, a texasi kormanyzo volt a celpont. ( Kennedy 1963-ban 18szor jelent meg nyilvanossan, John Connaly akkor egyszer. Erdekes meghallgatni 5 nappal kesobb mint mondott... )

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.11.10. 06:34:51

Hu mennyi penzugyi zseni :D

Orok szabaly: nem kell vakon hinni a huszperces youtube videoknak amik a penzrendszerekrol szolnak.

lang.vince 2013.11.10. 08:02:39

Nem hiszek az összeesküvés elméletekben ebben az esetben, ezekből jól kerestek a kitalálóik, viszont 50 év után sem derült ki semmi, ami az összeesküvést kétségtelenül alátámasztja. Az viszont kétségtelenül bizonyított, hogy Oswald egy futóbolond volt egész életében, és az őrültek néha eljutnak oda, hogy öljenek, akár híres embereket is, erre sok példa volt már. Tudom, hogy ez nem olyan izgalmas történet, mint CIA, FBI, mafia, kubaiak oroszok, fináncoligarhák stb. de jelenleg ez a legvalószínűbb. Például Ruby közvetlen mielőtt lelőtte volna Oswaldot a csekkeit adta fel a postán, majd miután végzett átsétált a rendőrségre, ahol minő véletlen pont akkor hozták Oswaldot, hogy átszállítsák egy másik börtönbe.

Axel Torpedo 2013.11.10. 08:37:15

Nincs mar 2 het es 50 eve tortent az esemeny bazm

Nyomek 2013.11.10. 08:46:12

"az okostelefonok korában történt volna, a helyszínen lévő több száz ember a minden valószínűség szerint a zsebében lapuló technika segítségével több ezernyi bizonyítékot jelentő dokumentumot gyártott volna, megakadályozva ezzel ... mítoszok szárba szökkenését."

Csak egy klasszikus, ami először eszembe jut:
Szóval Gyurcsány azt mondta, hogy "Magyarország bekaphatja"?
index.hu/politika/belfold/2006/valasztas/pturul/magy0302/

Ne kezdjünk el politizálni, csak annyit akartam hozzátenni, hogy videófelvétel ide vagy oda, mindenki azt hisz el, ami neki kényelmes és önigazoló.
Vö: Gagarin nem járt az űrben, USA nem járt a Holdon, az 51-es körzetben UFO-kat őriznek, vagy a rengeteg youtube fake-videót.

www.youtube.com/watch?v=GjOljUMc-Nc

Ja, mert lehet sok mindent szmartfónnal rögzíteni, de lehet ezeket kiválóan szerkesztgetni is, vagy előre megrendezni és spontán látszatot elhitetni. Ma az áldokumentumfilmek reneszánszának idején...

Jenyei 2013.11.10. 09:03:36

Hogy kell azt a mocsok hirdetést eltüntetni onnan?

2013.11.10. 10:14:30

@Fenimore: Igen, olyan szögben találták el, hogy leszakadt a koponyája jobb oldala. juharizsuzsanna.blog.hu/2013/10/21/robert_kennedy_lopta_el_batyja_agyat A második kommentben linkeltek egy képet, tényleg csak erős idegzetűeknek.
@Shopping: Szerintem pedig csak a dokumentum megőrzése miatt. MIvel itt is beágyazva látható a videó, vajon mit tudnának elrejteni az eredeti szalag őrizgetésével.
@djukel: A rosszullétnek tűnő reakció az első találat, ami a nyakánál távozott a testéből, ahol a nyakkendő csomója volt.

2013.11.10. 12:24:30

@01234567:

"De azt még egy laikus is látja, ez nem egy magányos lövész volt"

Vannak akik többet foglalkoznak a kérdéssel, egy ilyen ostoba kijelentésnél....

www.jfkfiles.com/

Mivel nagyon sokáig tartana bármilyen vita a témában, most csak egy nagyon egyszerű tényt:
A modern kori vizsgálatok olyan simán bebizonyították, hogy a végzetes lövést a tankönyvraktár ominózus ablakából adták le, hogy ez már nem is kérdéses.

euAgWzgmmtq7K 2013.11.10. 13:46:25

@Quentin vagyok Montargis-ból !: Az útvonalmódosítás nem igaz, a nyílegyenes úton nem is tudott volna kimenni a konvoj Dallasból - az újságban nyomtatták ki rosszul. Egyébként ezt mindenki tudja, aki némi forráskritikával kezeli Jim Garrison könyvét.
Tippitet pedig az elnök lelövése után ölték meg.

Kennedy pedig nem simán csak rosszul van, hanem akkor már kapott egy golyót a torkába.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2013.11.10. 14:44:28

@Akitlosz: latom, te erted ezt. akkor aruld el, miert fizetnek a betetesnek kamatot, ha ugyse kell nekik a betet ahhoz, hogy a semmibol teremtett hitelre kamatot szedjenek? tiszta hulyek ezek nem? ha en lennek bank, biztos elkuldenem a betetest a halal fszara es vigan hiteleznek mindenkinek minimalkamatert. ugyis ingye van.

Muhammad Balfas 2013.11.10. 20:02:32

@Akitlosz: Gondolom pénz multiplikációra gondolsz, de ez nagyon is függ attól hogy a nemzeti bank mennyi pénzt áramoltat a gazdaságba. Ugyanis ez multiplikálódik a hitelkihelyezésekkel, és a kihelyzett pénz egy másik számlán való multiplikálódásával .

Quentin vagyok Montargis-ból ! 2013.11.10. 20:28:43

@victor vacendak: A natgeon egy teljes filmet szenteltek a dolognak. Egy magányos lövész is simán le tudta adni a 3 lövést, és mivel "vonalban "volt, még többet is leadhatott volna. Nem kellett attól tartaniuk hogy nem sikerül, mivel a lassan elhaladó autóra hátulról rengeteg lövést leadhatott volna. Az első-közelről ledott-lövés nem is talált, de utána még kétszer kényelmesen próbálkozhatott. Felesleges lett volna több merénylővel túlkonspirálni az egészet.
Sztem Oswald csak balek volt..Ismert hogy már jóval korábban kapcsolatba került a CIA-val, még mialatt a tengerészgyalogságnál szolgált. Egy zavaros figura volt aki egy időben a kommunizmussal is szimpatizált, még a SZU-ban is élt, de visszatért az USA-ba. Újból felvették vele a kapcsolatot és sztem annyi feladatot kapott,,hogy vállaljon munkát ebben a tankönyvraktárban, de a készülő merényletről nem tudott.A valódi merénylő pedig ott hagyott egy puskát ,amelyen Oswald ujjlenyomatai voltak.(Már ez is furcsa: hogyha tényleg Oswald követte volna el, miért hagyta volna ott a puskát a saját ujjlenyomataival?Egy olyan ember akinek katonai, és hírszerző múltja is volt. Hiszen csak egy kesztyűt kellett volna felvennie...)

victor vacendak 2013.11.10. 21:51:58

@Quentin vagyok Montargis-ból !: nem, nem volt egy vonalban. nézd meg a térképet a DalTex van egyvonalban, a könyvraktár a lövések pillanatában már oldalt volt az autóhoz képest, tehát eleve nehezebb szög. a natgeo-t én is láttam, de azzal a puskával még egy gyakorlott mesterlövésznek is csak sokadszorra sikerült egyáltalán 3 lövést leadni 10 másodperc alatt, nemhogy Oswaldnak, aki átlagos volt a tengerészet kiképzői szerint. Abból az ablakból biztosan senki nem lőtt. Ráadásul találtak egy puskát a DalTex-ben is, sőt nemcsak, hogy onnan emberek távoztak a pánik kitörése után a rendőrökön át, de Oswald állítólagos puskáját is összekeverték egy nagyon hasonló, de más gyártmányúval. Aztán a szemtanúk, a meglőtt kormányzó vallomása keresztbe veri a három lövés teóriát, sőt a találati sorrendet is.
Millió és egy gyanús körülmény van, kezdve az Oswald által állítólag lelőtt rendőrrel (egy csomó szemtanú van, sokan nem azt látták, ami a hivatalos verzió), a Kennedy boncoláson át (és első orvosi vizsgálattól, mely a sebek elhelyezkedését vitatja), melynek minden nyomát megsemmisítették az orvos legnagyobb megdöbbenésére.
Rengeteg könyv született a témában, én a Pulitzer-díjas Sylvian Fox újságíróét ajánlom. 1964-ben, a Warren-bizottság marhaságait megcáfoldandó összegyűjtötte a zavaros tényeket, anélkül, hogy ő maga állást foglalna.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2013.11.10. 22:00:04

@visszakettopadlogaz:

Hát te tényleg nem vagy pénzügyi zseni. :-)

A pénzt ugyan nem a piac teremti, hanem a pénzteremtés jogával felruházott bankárok és politikusok.

A pénz értékét pedig stabilan lehet tartani, akár évszázadokig is, ha nincsen háború, függetlenül attól, hogy a gazdaság növekszik, vagy csökken.

Ez azonban nem áll érdekében sem a politikusoknak, sem a bankároknak.

Folyamatosan rontják a pénzt, ami vagyondézsma, extra adó gyakorlatilag. Minden forgalomba hozott fedezetlen új pénz csökkenti a már forgalomban lévő összes pénz értékét. Így a pénzteremtés jogával felruházott politikusok és bankárok munka nélkül juthatnak hozzá a pénzteremtés jogával fel nem ruházott tömegek munkával előállított valós anyagi javaihoz.

Nem azért nem aranyból van a pénz, mert nem lehet elegendő aranyat bányászni, hanem azért, mert sokkal nehezebb az arany pénzt rontani, mint az elektronikus pénzt. Az meg nem érdekli őket, hogy így a pénz elveszti az értékmérő és az értékőrző funkcióját is és csak csereeszköznek marad jó.

@droid_:

Azért mert a látszat fenntartása érdekében a bankok hitelezése Nemzeti banki előírásokkal a betétállományukhoz kötött. Azaz van némi csekély összefüggés a bankok betétállománya és a hitelezhető pénzmennyiség között.
A bankok 10-20-szor annyi pénzt hitelezhetnek, mint amennyi betétjük van. Ez gyakorlatilag korlátlan mennyiség, az egyetlen valós korlát a visszafizetőképes kereslet, de mégis érdekelté teszi a rendszer a bankokat a betétgyűjtésben, s így továbbra is azt hiszik az emberek, hogy a bankok a betétesek pénzét hitelezik ki, pedig ugyan nem.

@Ches Desmond:

Igen, a Nemzeti Bank tudná szabályozni elvileg. A gyakorlat azonban az, hogy hitel korlátlan mennyiségben áll rendelkezésre, csak legyen aki felveszi és vissza is tudja fizetni.

Quentin vagyok Montargis-ból ! 2013.11.10. 23:31:02

@victor vacendak: Én csak egy dokumentumfilmet láttam erről, és én is azt gondolom hogy Kennedy összeesküvés áldozatává vált. Viszont szerintem egyvalaki hajtotta végre az egészet, aki viszont nem Oswald volt, hanem egy profi lövész, aki arról a helyről lőtt amely a hivatalos verzióban is szerepel.
Sztem ez egy elég jó "fészek" egy magányos lövésznek is:

users.ininet.hu/dallas63/sites/default/files/images/nol-jfk-flash.JPG

A natgeo filmen teljesen hitelesen rekonstruálták a merényletet egy mesterlövésszel, aki képes volt megcsinálni. Valamint korabeli rendőrségi fotókat is felhasználtak, amit a helyszín ablakából készítettek az utcáról, és kiváló kilátás volt az egész Elm streetre, Az egyik fotón látható a sérült jelzőlámpa is, amelyet a legelső lövés talált el és onnan a járdára pattant, valamint megszólaltatták azt a színesbőrű férfit is akit tinédzser korában eltalált a járdából kirepülő betondarab.

Quentin vagyok Montargis-ból ! 2013.11.10. 23:54:06

@euAgWzgmmtq7K: A középső ,egyenes útszakaszon miért nem lehetett volna továbbmenni?Miért volt szükség arra a két körülményes kanyarra?

users.ininet.hu/dallas63/sites/default/files/images/nol-jfk-flash.JPG
...

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.11.10. 23:55:54

@Akitlosz: te az en kommentemre reagaltal?

ha igen akkor valamit nagyon felreneztel.

euAgWzgmmtq7K 2013.11.11. 00:08:17

@Quentin vagyok Montargis-ból !: Csupán azért, mert az az út nem ugyanoda vezet. Javaslom, hogy ne magyar honlapok rossz forrásokból, szarul lefordított anyagait olvasd, hanem minél eredetibbeket.

mcadams.posc.mu.edu/route.htm

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2013.11.11. 00:11:40

@Akitlosz: szoval benne van az mnb is a buliban, legalabbis annyira, hogy segitenek a latszatot fenntartani, hogy nem a semmibol terem a vegtelen penz a kerbankoknal :D akkor miert lenne mar valos korlat a fizetokepes kereslet? nem tokmindegy akkor hogy fizetokepes vagy nem? ugyis csak bepotyogik a rendszerbe, hogy melyik mukso mennyi lovet kapott a semmibol teremtett vegtelen mennyisegbol, ha nem adja vissza, akkor nem adja vissza, kit erdekel? majd teremtenek tobbet.

Muhammad Balfas 2013.11.11. 00:14:58

@Akitlosz: A nemzeti bank már az alapkamat meghatározásával is sokmindent képes befolyásolni. A kereskedelmi bankok ugyanis pénzállományuk egy jelentős részét kéthetes betétekben a nemzeti bankban tartják, amelyekre a központi bank az aktuális-általa meghatározott-alapkamatnak megfelelő kamatot fizet. Ezen keresztül képes számtalan paramétert befolyásolni a forint árfolyamtól kezdve a lakossági vállalati hitelezés feltételeiig .
Nem véletlen, hogy mindig árgus szemmel figyeli mindenki a jegybanki alapkamat alakulását.

victor vacendak 2013.11.11. 06:59:31

@Quentin vagyok Montargis-ból !: a natgeo-n kezdettől arra törekedtek, hogy szájbarágják, honnan, ki lőtt. az utca rekonstrukcióból a legfontosabb kimaradt: a fa, melynek lombja takarta az autót.
Amerikában nem szeretik a konspirációkat. Ott midig, mindenkit magányos lövész öl meg, pedig hát ez ki van zárva. Kennedy körül millió részlet sántít, és azokat a szemtanúkat, akik erre felhívták a figylemet, kihagyták a Warren-bizottság jelentéseiből. Mondom, érdemes elolvasni az akkor, frissében összegyűjtött pofátlan kormányzati és redőrségi "tévedéseket".
Az egy lövész, egy ablak dolognak mindjárt három dolog is ellentmond:
1- a kormányzó azt állítja, hogy előbb lőtték kennedy-t nyakon, majd egy pillanattal később őt is eltalálta egy golyó (az idő diszkrepancia miatt lehetetlen, hogy a mágikus golyó találta el mindkettőjüket)
2 - 2007-ben az FBI metallurgiai részlege megvizsgálta a lövedék darabokat, melyek a régi vizsgálat szerint egy golyóból származnak, és arra jutottak, hogy több (3), azonos márkájú golyóról van szó. Így tehát minimum 5 lövést adtak le.
3 - a traumatológián az első orvosok megnézték az akkor még élőként kezelt elnököt és a nyaki sebet benenetinek, a hátán lévőt pedig kimenetinek írták le.
Tehát szemből is kellett lennie egy lövésznek.

Quentin vagyok Montargis-ból ! 2013.11.11. 20:20:12

@victor vacendak: A közvetlenül a merénylet után az elkövető helyéről készült képek tanulsága szerint semmi nem gátolta a lövész kilátását. Az egyedüli akadályozó tényező az első lövésnél az a bizonyos jelzőlámpa volt, amin gellert is kapott a lövedék és a járdába csapódott, de ezután még kétszer lőhetett. Azt is érdemes figyelembe venni hogy akkor még kisebbek voltak az Elm utcai fák mint ma.
Az kétségtelen hogy voltak olyan szemtanuk akik több mint 3 lövésről számoltak be, és nem csak a tankönyvraktár felől hallottak lövéseket, de én úgy tudom hogy a meghallgatott 104 tanu 51%-a 3 lövést hallott és mindet a tankönyvraktár felől. Közülük kettő a tankönyvraktár egyik emeletéről figyelte az elnöki menetet, és elmondásuk szerint még a puska tolózár hangját is hallották
Persze ezek még nem bizonyítják a magányos merénylő teóriát,de annyi bizonyos hogy egyetlen merénylő is képes lehetett megcsinálni.
A 2007-es metallurgiaivizsgálat eredménye viszont érdekes és tényleg felveti egy másik merénylő jelenlétét is.

Quentin vagyok Montargis-ból ! 2013.11.11. 20:29:56

@euAgWzgmmtq7K: Az Elm street valóban egy másik irányba visz, ez igaz. Ha jól tudom a konvoj a Love field reptérről haladt a Market Center felé. Ezt a túrát viszont meg lehetett volna tenni úgy is hogy a Main streeten (középső út)haladnak tovább, és csak jóval később kanyarodnak le róla jobbra egy olyan útra, amely a Market streetbe torkollik ,amelyen a célállomás volt. Ezt az útvonalat is választhatták volna.

victor vacendak 2013.11.12. 09:12:20

@Quentin vagyok Montargis-ból !: a fa akkoriban volt olyan magas, hogy az állítólagos Oswald ablakból gátolta a kilátást arra az útszakaszra, ahová a lövéseket leadták. Van fent a neten elég sok rajz a környékről, sőt furcsamód, azon az animáción, melyet a mágikus golyó röppályájának igazolására készítettek, a piros vonal áthalad a fa lombján, ami erősen megkérdőjelezi az egész hitelességét, lévén egy kósza levél is eltérítené a golyót, márpedig mekkora az esélye, hogy ilyen körülmények között minimum pár levelet eltrafál a lövész. Meg aztán, milyen profi (hát még amatőr) választ úgy helyszínt, hogy egy természetes akadály van az útban?
Szinte biztos, hogy Kennedy-t több irányból vették célba és a nyaki találat csaknem szemből érkezett.

Quentin vagyok Montargis-ból ! 2013.11.12. 14:11:51

@victor vacendak: Nem tudom, Sztem még ma is kivitelezhető lenne holott azóta nőttek a fák.

msnbcmedia.msn.com/j/MSNBC/Components/Photo/_new/pb-111122-x-rs.photoblog900.jpg

Szóval az elm utcát szegélyező növényzet még nem zárná ki a magányos tankönyvrakárból lövő merénylőt, de az a bizonyos metallurgiai vizsgálat elgondolkodtató. Gondolom ezt a szkeptikusok azzal magyarázzák, hogy két puska is lehetett a merénylőnél és az első besült.

euAgWzgmmtq7K 2013.11.16. 11:06:43

@Quentin vagyok Montargis-ból !: Ez nem érv. Úgy írsz, mintha az Elm utca sarkának elkerülése szempont lett volna az útvonal kiválasztásakor. Nem volt az, és megismétlem, az útvonalat sosem változtatták meg a tervekhez képest. Annyira nehéz elképzelni, hogy fogalmuk sem volt arról, hogy valaki utazik Kennedyre? Akkor nyilván nem hurcolják körben a városban egy kabrióban, hanem Kennedy ki se jön a szállodából egész nap, aztán este felszáll a repülőre.

Quentin vagyok Montargis-ból ! 2013.11.19. 14:25:19

@euAgWzgmmtq7K: A megvalósult útvonal túl sok felesleges tekergéssel járt(ezt talán akkor tudnám indokoltnak tekinteni ha időközben változtatták volna meg a tervekhez képest, fokozva az esetleges merénylő bizonytalansági tényezőit)
Eleve a Love fieldről jövet akár rögtön rámehettek volna az Elm streetre, de nem, ők lementek a main streetig, majd merőleges jobbkanyar a main streetre majd később merőleges jobbkanyar(a tankönyvraktárral szembefordulva), végül innen ráfordulva az Elm streetre, elhaladva a tankönyvraktár előtt. A merénylő még egy ideig szemből is tüzelhetett volna.
Már maga a tankönyvraktár elhelyezkedése is komoly biztonsági kockázatot rejtett,,hiszen volt az elnökkel szemközti ablaka, és az Elm streetre való rákanyarodás során igen közel és igen lassan haladt az autó közvetlenül előtte.
Hogyhogy nem vizsgálták át az épületet mielőtt odaért a konvoj? Vagy legalább is miért nem figyelte valaki az épület ablakait?

Quentin vagyok Montargis-ból ! 2013.11.21. 11:29:16

@euAgWzgmmtq7K: Nagyon is tudomásuk volt, sőt valaki az ő berkeikből(esetleg a Cosa Nostra berkeiből) volt a végrehajtó és nem Oswald. Az útvonalat pedig a lövész szempontjaihoz igazították: A merőleges, majd 120 fokos kanyar miatt lelassuló autó egy ideig a merénylővel szemben gurulva, majd közvetlenül lassan elhaladva az épület előtt, végül -a lövész szemszögéből- kis x irányú komponenssel távolodó célpont.
Egy lövész számára ez nagyon is ideális fészek.
(Egyébként ha valóban Oswald lett volna, miért hagyta volna ott a saját ujjlenyomatait a fegyveren?)
Vissza a főoldalra
süti beállítások módosítása