HTML

A magazin

Keresse az újságárusoknál!

 15_3_1.jpg

2015 ősz

Magyar sorsok a Gulágon

Előfizetek rá

Facebook

https://www.facebook.com/multkor.tortenelmi.magazin

Címkék

1. világháború (21) 10 tény (10) 19. század (2) 2. világháború (29) 20.század (157) 20. század (47) amerikai elnökök (2) anno (2) atombomba (4) augusztus 20 (2) aukció (2) bizarr (11) Budapest (2) Churchill (2) csokoládé (2) csókolódzás (2) Dél-Amerika (2) diktátorok (2) divat (2) Egyesült Államok (45) egyháztörténet (2) Egyiptom (6) építészet (7) erotika (2) Észak-Korea (2) évforduló (9) fallosz (2) felfedezések (2) film (7) Finnország (2) fogamzásgátlás (2) Forma-1 (2) fotó (4) fotók (31) fotóművészet (9) Franciaország (10) gyilkosságok (2) háború (3) hadtörténet (14) hajózás (7) halálozás (4) Hasfelmetsző (2) hidegháború (4) Hitler (7) HItler (2) Hollywood (2) holokauszt (2) igazságszolgáltatás (2) II. János Pál (2) III.Richard (2) inkák (2) Irak (2) Irán (2) Izrael (4) Japán (5) játék (2) Jeruzsálem (2) Jézus Krisztus (3) kalózok (2) kémkedés (2) Kennedy (3) Kína (4) királyok (3) királysír (2) kivégzések (4) Kolumbusz (3) kora újkor (2) Közel-Kelet (2) Középkor (24) középkor (3) kutya (2) kutyák (2) Lengyelország (2) London (3) Magyarország (6) Marilyn Monroe (3) merénylet (6) metró (2) Mikulás (2) múmia (2) művészet (2) nácik (8) Nagy-Britannia (23) Nagy Britannia (10) Napóleon (5) neandervölgyi (3) Németország (17) népirtás (2) nők (3) ókor (34) olimpia (2) orosz-japán háború (2) Oroszország (3) orvostudomány (3) őskor (8) pápaság (3) Peru (2) piramis (2) polgárháború (2) régészet (12) rejtély (4) rejtélyek (4) repülés (7) rómaiak (3) Római Birodalom (5) sör (3) sport (5) színes képek (3) Szíria (2) Szovjetunió (8) temetkezés (6) Titanic (3) tudomány (2) Tudta-e (23) újkor (63) ünnepek (4) utazás (2) Vatikán (3) Vietnam (2) világbajnokság (2) zene (5) Többi

Friss topikok

2014. március 28. editors 2 komment

Így fejlődött Budapest föld alatti közlekedése

Ma délelőtt a magyar főváros negyedik metrójáratát, a zöld metró néven emlegetett földalattit adták át, több mint egy évszázaddal azt követően, hogy Ferenc József 1896 májusában megnyitotta a kontinens első elektromos földalatti vasútját, a millenniumi világkiállítás számára épített kéregvasutat, amely az egyes sorszámot kapta. Közel 75 évet kellett várnia Budapest lakosságának, mire a kelet-nyugati metróvonalon, a piros metrón utazhatott. 1976-ban már Pest északi és déli része is "egyesülhetett" egy újabb vonal révén. Archív felvételekből szemezgettünk.

andrassy.jpg

Andrássy út, a millenniumi földalatti Dózsa György (Aréna) úti állomásának építése, 1895. (Fortepan)

deak.jpg

Metróépítés a Deák téren. A háttérben a Sütő utca torkolata, 1952. (Fortepan)

parlament.jpg

A parlament előtt talajkutató fúrást végeznek a metróépítéshez (50-es évek elején) (Fortepan)

alagut.jpg

Az alagút belseje félkész állapotban

baross.jpg

A Baross tér 1953-ban az M2 Keleti pályaudvari megállójának építésekor (Fortepan)

szena.jpg

Széna tér, Margit körút (Mártírok útja) - Lövőház utca sarok, balra a metróépítés területe (Fortepan)

stadion_1.jpg

Kerepesi út, Metró alagút építése a Népstadionnál 1954-ben (Fortepan)

astoria.jpg

A Kossuth Lajos utca az Astoria felől 1962-ben (Fortepan)

astoria2.jpg

Rá sem lehet ismerni az Astoriára. 1963-ban már állt a Zagyva-híd, amelyet a Zagyva folyóról hoztak Budapestre (Fortepan)

blaha.jpg

A Blaha téri állapotok 1963-ban (Fortepan)

nemzeti.jpg

A 2-es metró építése hatalmas áldozatot követelt: el kellett bontani a Blaha Lujza téri Nemzeti Színházat

jozsef.jpg

 József körút az Üllői úti kereszteződésből nézve 1970-ben (Fortepan)

ferenc.jpg

Ferenc körút, Üllői út sarka 1970-ben (Fortepan)

kossuth.jpg

A háttérben az M2-es metró második szakaszának munkálatai a Kossuth Lajos téren 1971-ben

m3.jpg

A Váci út és a Róbert Károly körút sarkán járunk, ahol 1982-ben Kiss István: Munkások című szobrát avatják. A háttérben jól látszódik az M3-as metró Árpád hídi megállójának építése 1982-ben (Fortepan)

Még több hír, érdekesség a Múlt-kor történelmi magazin oldalán

metró 20.század Budapest

A bejegyzés trackback címe:

https://mult-kor.blog.hu/api/trackback/id/tr365883502

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A nép fia 2014.03.29. 20:29:11

Nem is az M4 építése tartott a legtovább.... :-)

Lordhell 2014.03.30. 07:40:09

@A nép fia: Hát lehet, hogyha közmunkássokkal készítették volna el az M4-est akkor még az első állomások sem lennének kész...
Vissza a főoldalra
süti beállítások módosítása