HTML

A magazin

Keresse az újságárusoknál!

 15_3_1.jpg

2015 ősz

Magyar sorsok a Gulágon

Előfizetek rá

Facebook

https://www.facebook.com/multkor.tortenelmi.magazin

Címkék

1. világháború (21) 10 tény (10) 19. század (2) 2. világháború (29) 20.század (157) 20. század (47) amerikai elnökök (2) anno (2) atombomba (4) augusztus 20 (2) aukció (2) bizarr (11) Budapest (2) Churchill (2) csokoládé (2) csókolódzás (2) Dél-Amerika (2) diktátorok (2) divat (2) Egyesült Államok (45) egyháztörténet (2) Egyiptom (6) építészet (7) erotika (2) Észak-Korea (2) évforduló (9) fallosz (2) felfedezések (2) film (7) Finnország (2) fogamzásgátlás (2) Forma-1 (2) fotó (4) fotók (31) fotóművészet (9) Franciaország (10) gyilkosságok (2) háború (3) hadtörténet (14) hajózás (7) halálozás (4) Hasfelmetsző (2) hidegháború (4) Hitler (7) HItler (2) Hollywood (2) holokauszt (2) igazságszolgáltatás (2) II. János Pál (2) III.Richard (2) inkák (2) Irak (2) Irán (2) Izrael (4) Japán (5) játék (2) Jeruzsálem (2) Jézus Krisztus (3) kalózok (2) kémkedés (2) Kennedy (3) Kína (4) királyok (3) királysír (2) kivégzések (4) Kolumbusz (3) kora újkor (2) Közel-Kelet (2) Középkor (24) középkor (3) kutya (2) kutyák (2) Lengyelország (2) London (3) Magyarország (6) Marilyn Monroe (3) merénylet (6) metró (2) Mikulás (2) múmia (2) művészet (2) nácik (8) Nagy-Britannia (23) Nagy Britannia (10) Napóleon (5) neandervölgyi (3) Németország (17) népirtás (2) nők (3) ókor (34) olimpia (2) orosz-japán háború (2) Oroszország (3) orvostudomány (3) őskor (8) pápaság (3) Peru (2) piramis (2) polgárháború (2) régészet (12) rejtély (4) rejtélyek (4) repülés (7) rómaiak (3) Római Birodalom (5) sör (3) sport (5) színes képek (3) Szíria (2) Szovjetunió (8) temetkezés (6) Titanic (3) tudomány (2) Tudta-e (23) újkor (63) ünnepek (4) utazás (2) Vatikán (3) Vietnam (2) világbajnokság (2) zene (5) Többi

Friss topikok

2014. június 20. editors 69 komment

Hihetetlen színes képek a lebombázott Londonról

4.jpg

1940. szeptember elején London 76 napon át tartó tűz alá vételével kezdetét vette a blitz, amelyben összesen 43 ezren vesztették életüket; Hitler célja a civil lakosság és az angol kormány megtörése volt. Az angol légvédelmi rendszer teljesen tehetetlenül nézte a Luftwaffe 12 ezer láb (3600 méter) magasan közlekedő egységeit, ráadásul kevés gép tudott éjszaka repülni, s a radarok sem álltak a helyzet magaslatán. Október 15-én London az addigi legnagyobb támadást szenvedte el: négyszáz bombázó hat órán keresztül folyamatosan bombázta a főváros stratégiai pontjait. December 29-én ismét hatalmas bombaáradat zúdult a britek fővárosára, aminek következtében óriási tűz keletkezett a városban, amely még az 1666-os nagy londoni tűzvésznél is nagyobb területre terjedt ki.

Az utolsó nagyobb londoni támadásra 1941. május 10-én került sor: ekkor találat érte a British Museumot, a St. James Palace-t és a parlamentet is, 1364 ember meghalt, 1616 pedig megsebesült. Ezt követően a keleti hadszíntéren bekövetkezett változások miatt – a Szovjetunió elleni invázióra felkészülve – Hitler beszüntette az angliai városok szisztematikus bombázását.

Az angol polgárok óriási áldozatokat hoztak a légitámadások során: azok közül, akiket nem soroztak be, sokan a Home Guardhoz és egyéb más védelmi szervezethez csatlakoztak, míg a cserkészek (Boy Scouts) a tűzoltásban jeleskedtek (Blitz Scouts). Hatalmas erőfeszítéseket tettek a hivatásos tűzoltók, illetve azok az önkéntesek is, akik a tetőkön strázsálva figyelték a gyújtóbombák következtében kialakult tüzek terjedését; többek között nekik is köszönhető, hogy a Szent Pál katedrális végül nem vált a tűz martalékává. A lakóházaikhoz foggal-körömmel ragaszkodó polgárok a kertek végében, ún. (meglehetősen szűkös, sokszor hidegnek és nyirkosnak bizonyuló) Andersen-búvóhelyeket létesítettek, a kormány pedig 80 metróállomást alakított át, ahol összesen 177 ezer ember talált magának menedéket.

London ugyan kezdetben megtiltotta a metrók menedékhelyként való használatát, de sokan – miután jegyet vásároltak – egyszerűen leköltöztek, ez pedig a kormányt is meghátrálásra kényszerítette, s végül ágyakat és illemhelyeket telepített. London azonban továbbra is inkább az egyéni menedékek kiépítését ösztönözte, amellyel sokkal több pénzt tudott megtakarítani; sokan kriptákban húzódtak meg, de az utcákon felállított menedékek sem jelentettek tartós megoldást, mivel azokból gyakran kispórolták a cementet.

1.jpg

5_1.jpg

6_1.jpg

8_1.jpg

2.jpg

7.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://mult-kor.blog.hu/api/trackback/id/tr16389857

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

carp3tm0nster 2014.06.21. 09:31:32

lesz majd cikk az angol terrorbombázásokról is?

2014.06.21. 10:01:28

London bombázása nem igazán katonai célpontok megsemmisítését szolgálta. Ez egyértelmű bosszú (nem mellesleg katonai baklövés) volt amiatt, hogy a RAF augusztus 25-én éjszaka bombázta Berlint.
A városok bombázása, amely elsődlegesen a civil lakosság ellenállásának megtörésére irányult, sajnos nem dicsőséges lapjai egy háborúnak, ezért nevezik terrorbombázásnak.
Egyik hadviselő félnek sem válik dicsőségére. De ez a háború.

nyiktonyeatszusztvujet 2014.06.21. 10:02:38

@carp3tm0nster: Dehogy lesz ,pedig én is megnéznék néhány szines felvételt az AUGUSZTUS 25. éjszakai ,Berlint ért légitámadásról.Csak akkor kiderülne ,hogy mekkora kamu volt a szerzők "....Hitler célja a civil lakosság és az angol kormány megtörése volt....." nagyívű mondata.

2014.06.21. 10:04:19

@Fyall:

Persze, hogy nem, mivel a RAF már 1940. május 15-én bombázta a Ruhr-vidéket.
(Történelmi magazin :)

carp3tm0nster 2014.06.21. 10:06:13

@nyiktonyeatszusztvujet: az a fránya kettős mérce már megint...

SchA · http://katpol.blog.hu 2014.06.21. 10:30:40

a fránya helyesírásért meg elnézést

@ügyfélszolgálatos: LOL, 3 perc!

sanyix 2014.06.21. 10:57:13

@...elmúlik...: erről sem tudtam, de hát a kettős mércének ez a célja... szeretik london bombázását úgy beállítani hogy a gonosz náczyk mindenféle előzmény nélkül megszórták a békés briteket.

Phxmike 2014.06.21. 11:04:45

A blietzkrieg lengyelorszag lerohanasaval kezdodott majd 1940 nyaran franciaorszagban megismeteltek
aztan megprobaltak a ruszkikkal is ami kicsit megbukott es onnantol mar nem volt blitzkrieg

mellesleg drezda terrorbombazasarol mikor latunk fotokat
es tenyleg csak 43 ezren haltak meg egesz angliaban a bombazasok miatt a haboru alatt? drezdaban egy este 200 ezren es raadasul az oroszok mar a kapuban voltak mondhatni a varos tele volt menekultekkel semmifele strategiai celt vagy erdeket nem szolgalhatott a bombazas.

az meg kulon hulyeseg hogy a RAF tetlenul nezte. a radarallomasaik nagyon is hatekonyan mukodtek, szervezetten iranyitottak a vadaszvedelmet a nemetek foleg a nagy vesztesegek miatt hagytak fel az egesz akcioval mivel nem tudtak megszerezni a legifolenyt ami a partraszallashoz elengedhetetlen lett volna igy fordultak a szovjetek ellen mert a szarazfoldi hadsereg akkor mar honapok ota tetlenul varta hogy mehessen angliaba
ez is lett a barbarossa veszte tul keson kezdtek megfelelo teli felszereles nelkul...

Jenyei 2014.06.21. 11:10:36

@sanyix: ja, szépen látszik a véleményed, a cinikus "csúnya nácikról". Agyhalott faszkalap barom vagy.

sanyix 2014.06.21. 11:10:41

@Phxmike: londont, közepes bombázókkal, bombázták a németek, drezdát pedig rohadt sok nehézbombázóval, és gyújtóbombákkal, a nagyobb "hatás" elérése érdekében.
A németek veszteségeit az adta, hogy mire a vadászaik átrepültek a csatornán, csak pár perc légiharcra maradt üzemanyaguk, aztán indulniuk kellett vissza, és ezt használták ki az angolok... nem volt nehéz dolguk, de így is majdnem bebukták. Ha az a hülye hitler nem mondja hogy vége, néhány hét múlva mehetett volna a partraszállás.

sanyix 2014.06.21. 11:13:40

@Jenyei: :) te mondod egy ilyen hozzászólás után? hahahaha :D

Jenyei 2014.06.21. 11:26:37

Megértem, ha valakinek ez kevés, visszafogtam magam.

2014.06.21. 11:35:10

@Phxmike: Én úgy tudom, hogy a rádiólokátort ekkor (1940-ben) még nem tudták hatékonyan használni. Hatékonyan és pontosan. Ha emlékeztek még, a Pearl Harbor-i bukta is részben annak volt köszönhető, hogy a személyzet nem tudta használni vagy nem működött megfelelően, amikor jöttek a Japánok. Amennyire én tudom, a háború vége fele, kb. 1944 körül forrt ki a dolog, nagyjából mindkét oldalon.

"Those words, which he uttered on a peaceful Sunday morning in 1941 on the Hawaiian island of Oahu, would haunt Kermit A. Tyler for the rest of his life.

Tyler was the Army Air Forces' first lieutenant on temporary duty at Fort Shafter's radar information center on the morning of Dec. 7, 1941, when a radar operator on the northern tip of the island reported that he and another private were seeing an unusually large "blip" on their radar screen, indicating a large number of aircraft about 132 miles away and fast approaching.

"Don't worry about it," Tyler told the radar operator, thinking it was a flight of U.S. B-17 bombers that was due in from the mainland"

www.dispatch.com/content/stories/national_world/2010/02/25/officer-who-ignored-pearl-harbor-warning-dies.html

en.wikipedia.org/wiki/Opana_Radar_Site
en.wikipedia.org/wiki/SCR-270_radar

sanyix 2014.06.21. 11:44:16

@Jenyei: nem kell visszafognod magad bunkóka, magyarázd meg hogy nem így volt, hadd röhögjek :)

2014.06.21. 11:45:57

@...elmúlik...: Azért ne kelljen már sajnálnom a fasisztákat, hogy azután, hogy hadüzenet nélkül lerohanták Lengyelországot, Nagy-Britannia, akivel akkor már hadiállapotban voltak, bombázni kezdi a legfontosabb ipari bázisokat!

Drezda valóban más műfaj, az egyértelműen emberiség elleni bűntett volt. Mint ahogy az is, ahogy a szovjetek elhurcolták a nagyapámat. A háború után a győztesek sajnos erről már sohasem beszéltek, az, meg hogy meg is büntessenek ezekért a bűnökért valakit, elképzelhetetlen volt, és az, még ma is.

Jenyei 2014.06.21. 11:46:13

Neked? Bottal se piszkálnálak. Nyugodtan élcelődjél csak a cúna nácicskákkal.

sanyix 2014.06.21. 11:52:55

@Jenyei: nem piszkálni kell bottal, hanem szórakoztatni mint egy jó bohóc!

2014.06.21. 11:55:28

@sanyix: Ne felejtsük el a V1 és V2 bombázásokat sem, London kapott rendesen. Persze ez nem mentség Drezdára, ma sem értem, miért nem Berlint bombázták, ha már bosszút akartak állni Londonért. Drezdában egyébként az volt a nagyon kegyetlen, hogy gyújtóbombákkal és három hullámban támadtak. Amikor az első hullám után előjöttek a pincéből az emberek, mert már nem volt oxigén odalent, akkor jött a második hullám, és a tűzvihar. Az meg, hogy a harmadik hullámban amerikai gépek géppuskázták az Elba partjára menekülő embereket - már csak ott volt levegő, amit belélegezhettek - valódi emberiség ellenes bűntett volt. De a gaztettek legaljasabbika mégis csak a lengyel tisztek lemészárlása, és a zsidók legyilkolása volt. Ne mentegessük egyik oldalt sem, mindkét oldal követett el bűnöket, de ne feledjük, a háborút Németország kezdte!!!

2014.06.21. 11:58:53

@sanyix: Angliát nem kellett volna megtámadni, mint ahogy Japánnak sem kellett volna az USA-val ujjat húzni. Németország és Japán két irányból elfoglalhatta volna a Szovjetuniót, a nyugat végignézte volna. De szerencsére a gonosz van annyira öntelt is, hogy hibát hibára halmoz, ezért bukik el mindig, az emberiség nagy szerencséjére.

2014.06.21. 12:01:30

Érdemes tudni még azt is, hogy a Szent-Pál katedrális kupolája csodával határos módon megúszta a bombázásokat.

sanyix 2014.06.21. 12:13:55

@Holden: a V1 és V2-nek kb csak pszichológiai hatása volt, kárt alig okoztak, mert pontatlanok voltak, és kis erejű robbanófejekkel.
A háborút franciák az undorító "békeszerződésükkel" kezdték el, a többiek meg azzal hogy hagyták a franciákat garázdálkodni. A szerződés megkötése pillanatában 100% volt hogy újra háború lesz, a kérdés csak az volt hogy mikor...

Angliát egyértelmű hogy meg kellett támadniuk, hiszen az brit sziget az USA "repülőgéphordozója" így nagy fenyegetést jelentett, nem alaptalanul ahogy később kiderült '44-ben...
Ugyan ilyen fenyegetés volt japánnak az USA. Az időzítések voltak rosszak.

"De szerencsére a gonosz van annyira öntelt is, hogy hibát hibára halmoz, ezért bukik el mindig, az emberiség nagy szerencséjére."
sztálin mintha nem bukott volna el, pedig hozzá képest hitler is kiscserkész volt.

Ladislav 2014.06.21. 12:29:19

@sanyix: Az is teljesen oké, és nem kettős mérce, ha valaki egyből elkezd gyalázni és sértegetni, mert nem a hivatalos propagandát fújod és nem ugyanazt ismételgeted ami a legtöbb történelemkönyvben van. Miért nem lehet normálisan, érvekkel válaszolni?
Ez a kritika nyilván nem rád vonatkozik.

Pszt! 2014.06.21. 13:01:07

Nehezen dolgozzák fel egyesek, hogy a rühes nácik végül mégis szoptak! :)

Joe84 2014.06.21. 13:12:36

A németek hónapokig azt csinálhattak volna Londonnal, amit csak akarnak. Ha akarták volna kiirthatták volna a többmilliós lakosság jó részét. Ha akarták volna felgyújtják az egészet a francba, földig rombolják. Amint az angoloknak lehetősége volt zavartalanul bombázni felégették Drezdát, ahol még katonák se nagyon voltak és megöltek több százezer civilt.
Próbálják lenyomni a torkunkon 60 éve, hogy a nácik ilyen, meg olyan gonoszak voltak, de a tények mindig azt bizonyítják, hogy az igazi vadállatok a szövetségesek voltak.

Gittex 2014.06.21. 13:29:09

A nácibarát seggfejek figyelmét felhívnám arra az aprócska tényre, hogy a háborút a NÁCIK KEZDTÉK! A nácik támadták meg az összes országot és nem fordítva. És akkor még az általuk művelt szisztematikus népírtásról nem is beszéltünk.

Innentől kezdve nemhogy az augusztus 25-i éjszakai bombázás nem volt túlzás a RAF részéről, de még az se lett volna, ha a szövetségesek atombomákkal szórták volna tele Németországot, ami addigra már fél Európát elfoglalta és nem igazán szándékozott megállni. Hát bocs, hogy a britek nem ajánlották fel harc nélkül az országukat a náciknak, mint az agyon istenített - egyébként hazaáruló - Horthytok, hanem bármeddig hajlandóak voltak elmenni, hogy megakadályozzák a náci megszállást.

Nem kell náculni, nem kell világuralomra törni és akkor nem kapsz éjszkai bombázást az általad megtámadott/fenyegetett országoktól.

DirtyHarry 2014.06.21. 13:30:44

@Gittex: és a civilek drezdában mit tehettek erről? ...

dennisthemenace 2014.06.21. 13:58:24

@Holden: A felhaborodás azért megvolt, Harris ezért nem lepett feljebb soha a szamárlétrán. Mikor felállították a szobrát Londonban, annyiszor rongálták meg, hogy évekig(!) orség állt elotte éjjel-nappal.

Gittex 2014.06.21. 14:16:45

@DirtyHarry: A legyilkolt 6 millió zsidó mit tehetett bármiről? A német nép kollaborált a nácikkal, ennek pedig ez volt a következménye. Nyilván nem a civilek kell, hogy az elsődleges célpontot jelentsék, de Németország ebben a háborúban sokszorosan is agresszorként lépett fel, szisztematikus népírtást végzett és ettől a tevékenysétől a német népet nem lehet függetleníteni, nem lehet úgy csinálni, minhta mindehhez nekik a világon semmi közük nem lett volna.

2014.06.21. 14:44:18

@Holden:

Semmilyen sajnálatról nem esett szó, legalábbis az én hozzászólásomban, pusztán a tényeket igyekeztem felsorolni.
Jól írod: hadviselő felek voltak, s miután szárazföldi kapcsolatban nem álltak egymással, ennek megfelelően a légi küzdelem maradt, mint eszköz.
Az, hogy Hitlernek milyen víziói voltak Angliával kapcsolatban, az egy dolog, s a másik dolog pedig a megtörtént hadi cselekmények.

Ne legyünk naivak: ezt a légi háborút 1940 augusztusa után már legfőképpen a bosszú vezérelte, mindkét oldalról. Ennek pedig főként a civil lakosság látta kárát szintén mindkét oldalon.

Fentiekre tekintettel felháborodott válaszoddal nem nagyon tudok mit kezdeni. Szó nincs sajnálatról, csupán tényekről, s ezt a hozzáállásomat a jövőben is igyekszem megtartani.

sanyix 2014.06.21. 14:45:36

@Gittex: neked és a hozzád hasonló gondolkodásra képtelen, propagandaanyagot fújó, civilek százezreinek legyilkolását legitimáló, és bűnösként bélyegző seggfejeknek: mint már írva volt, a háborút a franciák robbantották ki az 1920 körüli ámokfutásukkal. Igazságtalanul megaláztak több népet, tönkretették az országukat, nyomorba kényszerítették, egyértelmű volt hogy ez nem fog annyiban maradni.

Igazi szar alakként alkalmazod a kettős mércét, megmondod hogy a németek legyilkolása nem gáz, miközben ma született bárány honvédőnek állítod be azt az országot, aminek a világon a legnagyobb gyarmatbirodalma volt(amit nem ám szép szóval szereztek), és éppen hogy világuralomra tört, és eközben persze sztálin elvtársad dolgairól is megfeledkezel....

sanyix 2014.06.21. 14:58:03

egyébként senki sem mentette fel a nácikat, csak persze ha a propagandaanyagot fújó fasisztoid emberkéknek kicsapja a biztosítékot az ha a "nagy ellenség" szintjére kerül a "hős felszabadító"...

Phxmike 2014.06.21. 15:01:44

@sanyix: Igen tudom. Kezdetben strategiai celokat bombaztak mint repterek es a csatrona partjan levo radarallomasok. A RAF pont kezdett volna kimerulni mikor az ominozus berlini bombazas bekovetkezett es emiatt hitler duhbol elrendelte a polgari celok tamadast ezzel felszabaditva a RAF repterekre nehezedo nyomast. Igy is mehetett volna a partraszallas szerintem. Egy nagy pofon jol jott volna az angoloknak...

Phxmike 2014.06.21. 15:04:34

@Brandon Frazer: Na de te erted is azt amit beideztel? A radar mukodott az hogy hogyan hasznaltak mas kerdes volt. Az altalad beidezett reszt leforditva is kiderul de amugy aki ismeri a tortenelmet az tudja is hogy a radilokatoros eszlelte a hatlmas repulorajt csak azt hittek a gyakorlatrol visszatero B17-esek azok es nem foglalkoztak az azonositassal. Hulye idiota ontelt amerikaiak. Megerdemeltek amit kaptak.

Phxmike 2014.06.21. 15:05:50

@Gittex: De lehet fuggetleniteni!! Mint ahogy a magyar nepet is lehet es kell is fuggetleniteni az olyanoktol mint Orban meg Gyurcsany. Ezek az allatok nem mi vagyunk.

Phxmike 2014.06.21. 15:08:01

@Joe84: Es drezda meg semmi. Az amerikaiak Tokyot megszortak gyujtobombakkal ott 1 millio aldozat is lehet. Az atombombanal is nagyobb kart okoztak ott a foleg fabol es papirbol keszult hagyomanyos japan hazak miatt.

Phxmike 2014.06.21. 15:09:04

@sanyix: Aligha tudnek barmivel is ennel jobban egyerteni mint hogy a II. vh-t nem lengyelorszag lerohanasa kezdte hanem a versalliesi bekeszerzodes!

2014.06.21. 15:14:34

@sanyix: Egy dolog a békeszerződés, és egy másik fegyverrel megtámadni egy másik országot. Lehet, hogy az I. világháborút lezáró békekötésben benne volt a II. világháború, de ha a németek nem szállják meg Csehországot, Ausztriát, majd nem támadják meg fegyverrel Lengyelországot, akkor nem lett volna háború. Én sem rajongok a franciákért, akik effektíve fegyverrel harcoltak a szövetségesek ellen Észak-Afrikában, de azért ne kenjük rájuk a II. világháborút, ami EGYÉRTELMŰEN a fasiszta Németország műve.

2014.06.21. 15:17:12

@sanyix: Azért ez nem így van, az USA nem lépett be könnyen a háborúba, sem Japánt nem fenyegette, sem Angliáért nem aggódott annyira. Ha nincs Pearl Harbour, nem lépnek be a háborúba, Churchill ezért lélegzett fel, amikor megkapta a hírt a japán támadásról, akkor már tudta, hogy Anglia megmenekül.

2014.06.21. 15:21:47

@sanyix: Sztálinról szólva azt sajnos a szövetségesek cseszték el, de nagyon. 45-ben már volt atombombájuk, amikor az oroszoknak még nem. Legalább azt elérhették volna a nukleáris fenyegetéssel, hogy az oroszok kivonuljanak a meghódított országokból. Azt is nagyon elrontották, hogy hagyták, hogy az oroszok kémei átadják az atombomba dokumentációját az oroszoknak. Most nem itt tartanánk, ha jobban vigyáztak volna rá.

2014.06.21. 15:24:08

@dennisthemenace: Lehet, de soha senki nem fedte még fel a valódi okot: miért kellett egy minden stratégiai jelentőség nélküli, menekültekkel teli, gyönyörű műemlékvárost ilyen brutális módszerrel elpusztítani.

2014.06.21. 15:27:00

@...elmúlik...: A válaszomban semmilyen felháborodást nem tudok felfedezni, egyszerűen leírtam, hogy természetes, hogy ha egy ország hadban áll egy másikkal, akkor bombázni fogja annak hadiipari komplexumait. Csak az nem tetszik, ha a németek szerepét megpróbálják kisebbíteni. Ők voltak az agresszorok, ez tény.

2014.06.21. 15:32:04

@Phxmike: Ez egy fasság! A háborút Németország kezdte és nem azért, hogy visszszerezze Elzász-Lotharingiát, amit elvettek tőle. Ha azért kezdte volna, akkor igazad lenne. Ha a versaillesi békeszerződés lett volna az ok, akkor Magyarországnak kellett volna kezdeni a háborút. Egyébként ilyen szemlélettel azt is mondhatnánk, hogy a II. világháború oka Gavrilo Princip volt. Vagy Deák Ferenc, amiért kiegyezett a Habsburgokkal. Vagy Károlyi, amiért Nagymajténynál letette a fegyvert, vagy Zápolya, mert nem volt ott a mohácsi csatában, vagy a vízigótok, mert elfoglalták Rómát.

A II. világháborút a fasiszta Németország kezdte. Barbár és aljas módszerekkel. És így is folytatta.

2014.06.21. 15:33:11

@Holden:

És én akartam a németek szerepét kisebbíteni? Ugyan mivel? Mert hogy nekem címezted. Csak ezt nem értettem.

2014.06.21. 15:33:55

@Phxmike: Igen, ezért is volt indokolatlan a két atombomba ledobása. Gyakorlatilag hagyományos fegyverekkel is lehetett iszonyatos pusztítást csinálni, Drezdában többen haltak meg, mint Hiroshimában (a későbbi áldozatokat, a sugárbetegségben meghaltakat nem számítva).

DirtyHarry 2014.06.21. 15:34:32

@Gittex: ja már értelek, a 6 millió legyilkolt zsidó miatt ők is legyilkolhatnak 6 millió embert, igaz? erre gondoltál? ... akkor mi a különbség a két oldal között? semmi...

2014.06.21. 15:37:59

@...elmúlik...: Figyelj: ha a hozzászólást, amire válaszoltál, és a te hozzászólásodat összeolvasom, ez jön ki: "A Blitzkrieg akkor kezdődött, amikor a RAF bombázta a Ruhr vidéket." Ebből nagyon úgy tűnik, mintha maguk az angolok lennének okolhatóak London bombázásáért. Mi ez, ha nem a németek felmentése?

2014.06.21. 15:54:46

@Holden:

Csupán így elsőre kapásból. Forrás: Wikipédia: Angliai csata

"A RAF Bomber Commandja 1940. május 15-én bombázta először a Ruhr-vidéket, amivel megkezdődött Németország stratégiai bombázása. Az angliai csata a német válasz volt."

"A német légierő 1940. július 10-én indította meg támadásait a csatornán hajózó angol konvojok, a délkelet-angliai kikötők és radarállomások ellen."

Továbbá: forrás: Wikipédia: Villámháború

"A Blitzkrieg német kifejezés, magyar megfelelője: villámháború, amely főként a II. világháborúban a német Wehrmacht által indított különböző hadműveletek stratégiáját és taktikáját jelenti. A „Blitzkrieg” kifejezés leírva először a Time magazin 1939. szeptember 25-i számában, egy, a lengyel hadjárattal foglalkozó angol nyelvű publikációban jelent meg és innen terjedt el. A németek a szót sohasem használták hivatalosan."

Ergo, az angliai légi csatában nem volt "blitzkrieg".

Fyall@ ezt írta: idézet:

"1940. szeptember elején London 76 napon át tartó tűz alá vételével kezdetét vette a Blitzkrieg"

Nem ezzel vette kezdetét.

Erre válaszoltam azzal a kihagyással, hogy nem mentem bele abba, hogy elkezdjem bizonygatni, hogy ez sem blitzkrieg nem volt, sem az angliai légi háború kezdete. Ok, pontatlan voltam. De felmentést itt senki nem kapott senkitől.

Nem értem miről beszélsz?

2014.06.21. 16:04:34

@Holden:

Egyébként ha már szőrszálat hasogatunk Németország nem volt fasiszta. Fasizmus Olaszországban volt. Németország nemzeti szocialista volt. Ennek megfelelően a "fasiszta Németország" megfogalmazásod pontatlan. Nemzeti szocialista (röv.: náci) Németország volt 1933-45 között.

Joe84 2014.06.21. 16:47:49

@Holden: Látom megy a "fasiszta érvelés" nálad. Mindegy is, ez csak téged minősít, egyébként, de már baromi unalmas. Attól úgysem lesz igazad, hogy használod ezt a szót ha kell ha nem.

Lovag Mihály 2014.06.21. 17:01:59

@Holden: 2014.06.21. 15:32:04

"fasiszta Németország"

Atyaég ember, legalább néznél utána mikor nekiállsz okoskodni. ne oszd oly bőszen az eszed, mert neked is alig van, ha így folytatod hamarosan egy növénynek is több lesz. "fasiszta Németország" kb ennyi a tudásod meg a rálátásod a történelemre

2014.06.21. 17:07:54

@Phxmike: Épp azt is írtam. Hogy vagy hülyék voltak hozzá, és nem tudták értelmezni, vagy nem volt még annyira tökéletes a cucc. Egy ekkora repülőrajt nem sűrűn látni lokátoron. Közel nem voltak olyan egyértelműek a dolgok, mint egy mai radar képernyőjén. Egyébként én személy szerint ezt a mesét nem hiszem el, amit linkeltem is. Mármint, hogy benézték. Ürügynek pont jó volt mindkét fél részéről, és elegendő ok a háborúba való belépéshez.

2014.06.21. 17:15:51

"Szándékos tétlenség elmélete[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]
Az USA kormánya tökéletesen tisztában volt a támadás várható idejével. Erre enged következtetni, hogy az amerikai hírszerzés ekkorra már megfejtette a japán diplomáciai kódokat, és Angliából is rendelkezésre álltak erre utaló információk. Az elmélet hívei szerint indokra volt szükség a második világháborúba való belépésre, amit az amerikai polgárok többsége ekkor nem támogatott.

Az elméletet erősíti a japán nagykövet esete, aki kezében a hadüzenettel 1941. december 7-én 12.45-kor Washingtonban kihallgatást kért a külügyminisztertől, aki csak 13 óra 30 perckor (Pearl Harbor-i idő szerint 8 óra 30 perckor) fogadta. Az Egyesült Államok így megvádolta Japánt a hadüzenet nélküli támadással.

A hivatalos álláspont nem tagadta, hogy a hírszerzés rendelkezett információkkal az esetleges támadásról, valamint a hadüzenetről, de a késlekedést az információk értékelésének hibáival indokolta."
[Wikipédia]

sanyix 2014.06.21. 17:27:00

@Holden: a németek Ausztriát úgy "szállták meg" hogy sehogy, csatolásról volt szó, a nép meg ujjongva fogadta a németeket, úgy mintha egy elcsatolt országrészt csatoltak volna vissza. Csehországban, és Lengyelországban pedig színtiszta német lakta területek területek voltak, amit vissza akartak szerezni. Mind2 országtól először szépen kérték a németek a rendezést(a német lakta területek visszaadását), de azok francia/angol tanácsra és elbízva magukat hogy majd ők megvédik, agresszív kismalacként mindent elutasítottak. Teljesen mindegy hogy fasiszta vagy bármilyen izmus arrafelé, az igazságtalan békeszerződések korrigálása szükségszerű volt, mindenképpen megtörtént volna. Franciaország elleni támadás pedig egyértelműen a bosszú miatt történt (na meg a franciák megtartottak maguknak egy szép nagy eredetileg német területet, azt is vissza akarták szerezni).
Ez van, ha valaki lenyúl valamit mástól, és még neki áll följebb, előbb utóbb pofán csapják. Ha a németek nem támadnak sztálin bácsi, vagy az angol-franciák támadnak előbb utóbb, nem volt elkerülhető a háború akkor már. A húszas években ha rájöttek volna hogy mit műveltek, és korrigálják, azzal lett volna elkerülhető.

Az USA most is háborúkat indít, ha valami a (főleg pénzügyi) érdekeit fenyegeti, japán ellen is háborút indítottak volna előbb utóbb, és a pearl harbori támadás sem arról szólt hogy a japánok területet foglaljanak, hanem arról hogy az USA haditengerészet fenyegetését megszűntessék azzal hogy lenullázzák azt. Eszük ágában nem volt hawaii-n partra szállni. Mellesleg az USA már a 30-as években anyagi segítséget nyújtott a szövetségeseknek, látva hogy háború lesz, tehát nagyon is készültek rá.

Sztálinnak pedig konkrétan Roosevelt adta át egész kelet európát (magyarországgal együtt), a jaltai találkozón, még akkor amikor a szovjetek még a közelébe sem jártak az atombombának.

sanyix 2014.06.21. 17:37:01

@Holden: az atombombák ledobása is egy szép történet. Akkoriban már nagyban mentek a tárgyalások az usa és japán között a megadás feltételeiről, 1-2 hónap múlva meg lett volna a béke. Viszont a kis szemüveges antikomcsi Truman (aki mint kiderült erősen komplexusos ember volt), akart egy kis erődemonstrációt(atombomba) mutatni sztálinnak, és ezért képes volt több százezer embert megöletni...

Lovag Mihály 2014.06.21. 17:41:47

@sanyix: 2014.06.21. 17:27:00

Japán azért volt kénytelen támadni, mert az USA gazdaságilag megfojtotta.

2014.06.21. 18:14:06

@sanyix:

Csak halkan jegyzem meg, hogy az még Teheránban eldőlt (mondjuk a lényegen nem változtat).

Csak ez nem a pc megközelítése a történelemnek :)

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2014.06.21. 18:38:45

@sanyix: Semmiféle tárgyalás nem volt...

Félelmetes, hogy milyen gumiszoba megy itt. Történelmi és haditechnikai analfabéták osztják az észt...

dennisthemenace 2014.06.21. 21:29:20

@Holden: Erre csak Harris tudott volna válaszolni, de sosem tette meg. Magával vitte a sírba.

dennisthemenace 2014.06.21. 21:32:22

@Phxmike: A pofont Hitler kapta volna. A hadserege ketharmada már a parton elpusztult volna. De ha sikerult is volna partraszállniuk, hamar kivéreztették volna oket az angolok.

dennisthemenace 2014.06.21. 21:34:17

@Phxmike: De azok az allatok ti vagytok, akik kétszer is ketharmadot adtatok egy nyilvánvalóan hibbant torpediktátornak.

Tom Bradley 2014.06.21. 22:51:01

@Gittex: A nácik nem azért gonoszok és aljasok, mert elkezdték a háborút, hanem azért, mert elvesztették...

2014.06.22. 09:09:04

@...elmúlik...: Nevezhetjük a fasizmust akár filozófiai logisztikának is, nem a neve dönti el, hanem a lényege. A lényege pedig a célzott emberirtás volt, nálam ezt jelenti a fasiszta szó.

Holden (törölt) 2014.06.22. 09:54:56

@...elmúlik...: A nemzeti szocialista jelző egy hazugság, én ezért nem használom. Németország politikai rendszere sem nemzeti nem volt, sem szocialista. Egyébként kérdezem, az antifasiszták ki ellen harcoltak? Csak az olaszok ellene? Ha csak Olaszország volt fasiszta, akkor az antifasiszták csak az olaszok ellen harcoltak, bár ők ezt nem tudták. Japánt hogy nevezzük, ők sem voltak fasiszták? Hát akkor mik voltak? Szálasi mi volt? Attól, hogy nyilaskeresztes volt, még ugyanúgy fasiszta volt, mint a nemzeti szocialisták. Mi volt Franco? Nem fasiszta? Milyen diktatúra volt Portugáliában? Nem fasiszta? Akkor minek nevezzük? A rómaiak fasiszták voltak? Csak mert ők használták a fascest jelképként, amiről a fasiszták a nevüket kapták. Tito partizánjai nem antifasiszták voltak?
Ne a neveket tartsuk fontosnak, hanem a lényegüket. A FIDESZ sem fiatal, sem demokrata, mégis így nevezik magukat. Ha a nevet nézzük, baszott nagyot tévedhetünk.

Holden (törölt) 2014.06.22. 09:57:28

@sanyix: Ha a németek nem szállták meg Ausztriát, akkor miért kellett Bécset ostromolni? Talán az osztrák hadsereg akarta megállítani az oroszokat? Baromira nem! Német csapatok voltak Ausztriában, amit úgy nevezünk, hogy német megszállás, amit utána orosz megszállás követett, annyi szerencsével, hogy az oroszok hamarabb kivonultak Ausztriából, mint tőlünk.

2014.06.22. 10:27:13

@Holden:

A fasizmus nem filozófiai logisztika. Ez a kijelentés meglehetősen profán megközelítése a filozófiának, benne egy végtelen egyszerűsítéssel.
Ám amennyiben ezt te így látod, hát lelked rajta. Amennyiben egy kicsit olvasol az olaszországi fasizmus kialakulásáról, rá fogsz jönni, hogy mennyiben különbözött a német nemzeti szocializmustól, és mennyiben változott, amikor Olaszország egyre közelebb sodródott a náci Németországhoz. A lényege pedig messze nem az, amit te leírtál.

Könnyű így összemosni a történelmi fogalmakat - manapság ez meglehetősen populáris is, mely kielégíti a felületes átlag érdeklődőt - de tőled ennél többet vártam. Ezen a szinten még a diskurzust is feleslegesnek tartom.

Holden (törölt) 2014.06.23. 16:35:03

Sajnos semmit sem fogtál fel abból, amit írtam. A lényeg az lett volna, hogy nem az elnevezés a fontos, hanem a valóság. Attól, hogy valamit nemzeti szocializmusnak hívtak, az még sem nemzeti, sem szocialista nem volt. Én fasisztának tartom az akkori Németországot, elég rákeresni a Google-ben a "fascist Germany" szavakra és temérdek linket találhat az ember.

2014.06.23. 19:26:18

@Holden:

Nos én maximálisan felfogtam, amit írtál, hidd el nem volt nagy kihívás :)
A szőrszálhasogatásod miatt írtam, amit írtam. Tudod ez társasjáték, amit te megengedhetsz magadnak, az a másiknak is dukál.

Akkor ezt megbeszéltük, úgy érzem. További kellemes kommentelgetést.

Az evolúció megfordítója... vissza a fára! (törölt 2014.06.28. 09:09:47

A civil celpontok szandekos bombazasat a britek kezdtek. Churchill legalabb olyan kegyetlen es verszomjas volt, mint Hitler vagy Sztalin. Annyi a kulonbseg, hogy a ven szivaros alkoholista bekeidoben nem irtotta a sajat nepet, igy azok maig is imadjak. De haboruban az ellenseg civil lakossagat nem kimelte. Haborus bunok miatt a gyoztesek sose allnak birosag ele. Ez alapszabaly.
Vissza a főoldalra
süti beállítások módosítása