HTML

A magazin

Keresse az újságárusoknál!

 15_3_1.jpg

2015 ősz

Magyar sorsok a Gulágon

Előfizetek rá

Facebook

https://www.facebook.com/multkor.tortenelmi.magazin

Címkék

1. világháború (21) 10 tény (10) 19. század (2) 2. világháború (29) 20.század (157) 20. század (47) amerikai elnökök (2) anno (2) atombomba (4) augusztus 20 (2) aukció (2) bizarr (11) Budapest (2) Churchill (2) csokoládé (2) csókolódzás (2) Dél-Amerika (2) diktátorok (2) divat (2) Egyesült Államok (45) egyháztörténet (2) Egyiptom (6) építészet (7) erotika (2) Észak-Korea (2) évforduló (9) fallosz (2) felfedezések (2) film (7) Finnország (2) fogamzásgátlás (2) Forma-1 (2) fotó (4) fotók (31) fotóművészet (9) Franciaország (10) gyilkosságok (2) háború (3) hadtörténet (14) hajózás (7) halálozás (4) Hasfelmetsző (2) hidegháború (4) Hitler (7) HItler (2) Hollywood (2) holokauszt (2) igazságszolgáltatás (2) II. János Pál (2) III.Richard (2) inkák (2) Irak (2) Irán (2) Izrael (4) Japán (5) játék (2) Jeruzsálem (2) Jézus Krisztus (3) kalózok (2) kémkedés (2) Kennedy (3) Kína (4) királyok (3) királysír (2) kivégzések (4) Kolumbusz (3) kora újkor (2) Közel-Kelet (2) középkor (3) Középkor (24) kutya (2) kutyák (2) Lengyelország (2) London (3) Magyarország (6) Marilyn Monroe (3) merénylet (6) metró (2) Mikulás (2) múmia (2) művészet (2) nácik (8) Nagy-Britannia (23) Nagy Britannia (10) Napóleon (5) neandervölgyi (3) Németország (17) népirtás (2) nők (3) ókor (34) olimpia (2) orosz-japán háború (2) Oroszország (3) orvostudomány (3) őskor (8) pápaság (3) Peru (2) piramis (2) polgárháború (2) régészet (12) rejtély (4) rejtélyek (4) repülés (7) rómaiak (3) Római Birodalom (5) sör (3) sport (5) színes képek (3) Szíria (2) Szovjetunió (8) temetkezés (6) Titanic (3) tudomány (2) Tudta-e (23) újkor (63) ünnepek (4) utazás (2) Vatikán (3) Vietnam (2) világbajnokság (2) zene (5) Többi

Friss topikok

2015. január 20. editors 115 komment

10 tény az atombombáról

atomic.jpg

Gombafelhők Hirosima (b) és Nagaszaki (j) felett (wikipedia)

1. A történelemben először az USA-ban a Franklin D. Roosevelt elnök engedélyével 1942-ben elindított Manhattan-terv tudósainak sikerült atombombát előállítani. Az első kísérleti robbantást 1945. július 16-án hajtották végre Új-Mexikóban.

2. A Manhattan-tervben 36 ezer vállalatnál megközelítőleg 600 ezer tudós, mérnök és munkás dolgozott. Közülük csak minden ezredik tudta, hogy mi a projekt célja.

3. A Manhattan-terv annyira titkos volt, hogy az USA cenzori hivatala 1943-ban többek között az atomenergia, a plutónium és az urán szavak használatát is megtiltotta a sajtónak.

4. Az atombomba atyját, J. Robert Oppenheimert az 50-es években kommunistaszimpátiája miatt száműzték a tudomány élvonalából, és csak a 60-as években rehabilitálták.

5. Az amerikaiak az 1945. augusztus 6-án Hirosimára ledobott atombomba bevetése előtt két nappal 720 ezer röpcédulát dobtak le a városra, de senki sem vette komolyan a figyelmeztetést.

6. Az USA 1959-ben azt tervezte, a szovjetek megfélemlítése céljából atombombát robbant a Holdon. Végül – a Föld lakosságát féltve – elvetették az ötletet.

7. 1961.október 30-án a történelem legnagyobb erejű nukleáris fegyvere, a szovjet hidrogénbomba (Cár-bomba) felrobbantásának helyszínétől még 900 km-re is betörtek ablakok.

8. Az 50-es években a britek a szovjet invázió megakadályozása érdekében nukleáris taposóaknák telepítését tervezték az NSZK-ban. Az aknák megfelelő hőmérsékletét a szerkezetbe bezárt élő csirkékkel kívánták elérni.

9. Az 1960-as évek közepére az ENSZ BT mind az öt állandó tagja rendelkezett atomfegyverrel. Azóta már Pakisztán, India és Észak-Korea is állított elő atombombát.

10. 1961 januárjában két, atombombát szállító B-52-es bombázó kettétört az észak-karolinai Goldsboro felett, de csodával határos módon egyik bomba sem robbant fel a becsapódáskor.

unnamed (1).jpg

atombomba 20.század

A bejegyzés trackback címe:

https://mult-kor.blog.hu/api/trackback/id/tr827092301

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kugi · http://kugi.blog.hu 2015.01.21. 09:35:56

Nukleáris taposóakna élő csirkével?? Ezt ki lehetne fejteni bővebben?

Zéé-e 2015.01.21. 12:56:43

Csodával határos módon nem robbant fel? Baromira nem egyszerű egy ilyet felrobbantani. Többszörösen biztosítva vannak, nem véletlenül.

Macska rúgja meg 2015.01.21. 13:01:41

Nem lennék meglepve, ha az elmúlt 50 évben állított volna már elő Izrael és Dél-Afrika is nukleáris fegyvert (együtt vagy külön) - ez-ilyesmi is megért volna egy pontot a felsorolásban...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2015.01.21. 13:08:21

A 8 pont WTF...?

9. pontnál használjuk inkább a nukleáris fegyver szót, mert nem minden atomfegyver bomba... Izrael meg valahogy kimaradt... Dél-Afrikának volt atomfegyvere, de a '90-es évek elején leszerelt.

A 10. pontál semmilyen csodával határos dolog nem volt... Temérdek nukleáris fegyverekkel történt baleset volt és egyik esetben sem volt semmi komoly. A legkomolyabb az volt, hogy a implóziós töltet robbanóanyaga felrobbant, de még ekkor is "csak" az történt, hogy a hasadóanyagot szórta szét. A nukleáris fegyverek olyan komplexes és precíz elműködést kívánnak meg, hogy a hidegháborús becslések szerint alsó hangon 10%-uk nem működött volna. Tehát szándékos elműködtetésnél sem működtek volna. A működési elv fizikája miatt nem lehetséges az, hogy egy nukleáris fegyver csak úgy működésbelépjen, rohadul nem számít, hogy felrobban a hordozógép vagy több km magasról leesik...

flamer 2015.01.21. 13:08:51

@kugi: en.wikipedia.org/wiki/Blue_Peacock
A "taposóakna" rész persze hülyeség, ezek egyszerűen a földbe elásott, távirányítással vagy időzítővel robbantható 10 kilotonnás bombák lettek volna.
A csirkés dolog meg csak egy kósza ötlet volt tervezés közben, ugyanis attól tartottak, hogy ha télen kell bevetni őket, akkor a hideg tönkreteheti az elektronikájukat, ez ellen védett volna a csirkék testmelege (nem lett volna rá sokáig szükség, úgy tervezték, hogy csak akkor ásnák el őket, ha megindul a szovjet invázió és maximum egy hét után működésbe hoznák őket).

Bobby Newmark 2015.01.21. 13:23:35

@Macska rúgja meg: Miért közérdekű információ az, hogy te személy szerint nem lennél meglepve, ha esetleg kiderülne egy jelenleg még alaptalan feltételezésed?

Mészáros Laci 2015.01.21. 13:30:45

@Zéé-e:

ezeknek a fel nem robbant bombáknak a története elég jól ismert, nem olyan sok hiányzott ám.

CJKrisz 2015.01.21. 13:36:43

Az egészben az az egyik legszomorúbb tény, hogy az USA-nak továbbra is van, sőt, lehet atomfegyvere. Ők ágálnak a legjobban ellene, "megmondják", hogy kinek lehet és kinek nem, holott ők az egyetlen állam, amelyik emberek ellen valaha is bevetette. Ha valakinek nem lenne szabad birtokolnia, az pont ők, hiszen már bizonyították, hogy hajlandók emberek ellen használni.

kugi · http://kugi.blog.hu 2015.01.21. 13:43:02

@flamer: Kösz a kiegészítést, így más sokkal érthetőbb az egész. Azért a csirkék szempontjából örülök, hogy ez csak terv maradt...

kugi · http://kugi.blog.hu 2015.01.21. 13:43:54

@kugi: Meg persze emberi szempontból is...

NEXUS6 2015.01.21. 13:46:38

5. Pont sem igaz. Az amcsik vagy 40 millió röpcédulát leszórtak le. Sokban figyelmeztettek a Tokyó-i gyújtóbombáshoz hasonló támadásokra is, de konkrétan napokkal az első műveleti alkalmazása előtt, a Világ legnagyobb titkának számító atomfegyver bevetéséről valójában nem tájékoztatták a városok polgárait. Pláne nem japó hadifogjok által fordított szóróanyagon.

Mészáros Laci 2015.01.21. 13:47:28

@Bobby Newmark:

szerintem nem az ő különbejáratú feltételezése

http://hu.wikipedia.org/wiki/Nukleáris_fegyverkezés#Izrael

ninimimi 2015.01.21. 13:48:39

"...tragikus dolgokhoz vezetett a történelemben, mint a borzalmas Hiroshima és Nagaszaki katasztrófa"
Az emíltett tragikus dolgokhoz a történelemben nem az atombomba vezetett. Az éppen hogy a végállomás volt.
"Apró kis" hazugság. Ugyanis ami tragikus dolgokhoz vezetett - nem először - Európából indulva, az egy "demokratikusan" hatalomra jutott diktátor szövegeinek, majd tetteinek, végül kiterjedő agressziójának túl sokáig tűrése.
A "borzalmas Hiroshima és Nagaszaki katasztrófa" eredménye annak a félmillió amerikai katonának a megmaradt élete - Faludy Györgyével együtt -, akiknek 1945. végéig várható halála elfogadott tény volt a stratégiai tervekben, mint a náci szövetséges Japán legyőzésének kikerülhetetlen ára.
Amerika ócsárolása atombomba ügyben semmivel sem különb, mintha azt mondaná valaki, hogy a rendőr a túszejtéses bankrablás vége előtt pár másodperccel lőtte le a bankrablót.
Szép ajándék ez a címlapos, hazug mocskolás az új nagykövetnek, első pesti napjain. Hadd lássa, hova került!

Mészáros Laci 2015.01.21. 13:49:13

@CJKrisz:

Szerintem ennél bonyolultabb a helyzet (mármint hogy kinek lehet és miért jó ha van neki, vagy miért nem jó).

McKinney 2015.01.21. 13:52:43

anyám meg ki akarta facsarni a mosást de vírusos lett a centrifuga

Mészáros Laci 2015.01.21. 13:52:54

@ninimimi:

Ha neki az a véleménye, hogy borzalmas, miért ne mondhatná?
Drezda bombázása is borzalmas volt.
Coventry bombázása is borzalmas volt.
A háború általában: borzalmas.

Mészáros Laci 2015.01.21. 13:54:44

Nekem szimpatikusak ezek a cikkek -- felébresztik az érdeklődést a történelem iránt, ami nem csak évszámokból meg Sokadik avagy Nagytermészetű Lajos trónra lépéséből, hódításaiból és halálából áll.

ninimimi 2015.01.21. 13:55:40

@Mészáros Laci: Nem nagy baj, hogy a szövegértés óráról hiányoztál, csak akkor nem kellene hozzászólnod!

ninimimi 2015.01.21. 14:00:29

Neked is szép napot!

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.01.21. 14:05:31

Hirosíma - bumm!
Nagaszaki - bumm!
Ledobták az atombombát,
Bumm, bumm, bumm, bumm, bumm!

szvsz 2015.01.21. 14:07:53

@ninimimi: Bőőőőőffff. Egészségedre.

Mészáros Laci 2015.01.21. 14:08:43

@ninimimi:

1. A japánoknak elég kevés közük volt Hitlerhez, a nácizmushoz meg a holocaust-hoz. Mi történt volna Faludy Györggyel, ha nem augusztusban, hanem mondjuk szeptemberben vagy novemberben kapitulál a császár?

2. Az USA a II. világháborúban kb 250 ezer embert vesztett. Különös, hogy ezután Japánnal szemben további félmillió halott katonát feltételezel. Vagy csak valamit félreértettem (mert szövegértés órán hiányoztam, mint ügyesen kiderítetted.)

3. Kicsit túldimenzionáltnak tartom aggodalmadat a nagykövet kapcsán, bár bizonyára (vagyis: remélhetőleg) széles körben tájékozódik, de aligha fogja első munkanapján összetörni a szivét egy internetes blog.

nagylaszlo971 2015.01.21. 14:14:44

jézusmária, micsoda magas színvonal, a cikkíró legalább az idevágó wikipédia szócikket elolvashatta volna, hogy kicsikét képben legyen ;-)))

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.01.21. 14:15:13

@CJKrisz:

Ez olyan, mint a verekedés a kocsmában.

A kemény legények igyekeznek, hogy más ne lehessen kemény legény. S pont ezért mindenki titokba arra törekszik, ő is az legyen.

Az angol és a francia atomprogramot az USA támogatta, az izraelit és a dél-afrikait meg elnézte.

A szovjeteknek saját erőből sikerült kifejleszteni atomfegyvert. Ez ellen az USA nem tehetett semmit. Hasonló Kína esete, melyet se a SZU, se az USA nem akart, de egyikük se ellenezte komolyan.

Plusz Pakisztán és India, melyek saját erőből fejlesztettek, titokban, s kész helyzet elé állították a világot. Irán ugyanezt próbálja manapság.

Manapság a legjobb védelmi biztosíték egy ország számára, ha van atomfegyvere. Kevésbé merik megtámadni.

Gyakorlatilag a mai Oroszország egyik alapvető biztonsági támasza a sok atomfegyver, ezért is nem mer az USA közvetlen konfliktust felvállalni Oroszországgal.

rockjano 2015.01.21. 14:18:45

@ninimimi: " A "borzalmas Hiroshima és Nagaszaki katasztrófa" eredménye annak a félmillió amerikai katonának a megmaradt élete - Faludy Györgyével együtt -, akiknek 1945. végéig várható halála elfogadott tény volt a stratégiai tervekben, mint a náci szövetséges Japán legyőzésének kikerülhetetlen ára."

Azért ezt sokan vitatják. A szovjetúnió japán ellen hadbalépésével nem nagyon volt apelláta világos volt japán veszte. A japánok még a bomba ledobása után is a szovjetektől és a kommunizmustól féltek jobban mint a bombától, a bomba inkább Sztálin meg a világ felé volt figyelmeztetés. Sokan úgy gondolják hogy japán enélkül is kapitulált volna (pláne hogy igéretet kaptak arra hogy császárukat nem bántják) lehet hogy némileg késöbb…fene tudja...

Legalábbis én így tudom de az egészet sokan vitatják minden oldalról...

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.01.21. 14:19:00

@ninimimi:

Ugyanaz ma az orosz helyzet.

Amerika tudja, hogy Oroszország bevetné az atomfegyvert nemzeti érdekei védelmében, ha Amerika frontális támadást intézne ellene. S ezért Amerika szépen visszafogja magát ez ügyben. Ha nem lenne Oroszországnak atomfegyvere, az USA már bombázna Moszkvában. Most nem teszi, s akkor se fogja megtenni, ha Putyin - ahogy ez várható - humanitárius hadműveletbe kezd Ukrajnában.

soarvány 2015.01.21. 14:38:26

A világtörténelemben az USA az egyedüli, aki atombombát vetett be ráadásul az ellenfél hátországában civilek ellen.

A nukleáris aknát ténylegesen is telepítették az NSZK-ban az amerikaiak. (csirke nélkül) Conrad őrmester (amerikai) eladta a titkot az szovjeteknek, Belovai százados (magyar) pedig elárulta a CIA-nak hogy elárulták a titkot

A japánra ledobott bombák civil áldozatainak jelentős része megvakult, mert az ejtőernyővel ereszkedő bombát figyelte hogy mi az.

Az USA-ban Észak-Karolinában nem két bombázó tört ketté, hanem egy, és abból hullott ki két darab hidrogénbomba. Az hogy miért hullott szét a B52s arról különböző feltevések vannak, olyan is miszerint rakétával lelőtték a repülési engedély nélküli gépet, továbbá hogy a bombákban van egy master switch, amiről csak nagyon kevesen tudnak, és hogy azt a bombát felnyitva kézzel kell bekapcsolni háborús veszély eseten, ellenkező esetben még kiélesítve sem lép működébe.

flamer 2015.01.21. 14:42:32

@Mészáros Laci:
"Az USA a II. világháborúban kb 250 ezer embert vesztett. Különös, hogy ezután Japánnal szemben további félmillió halott katonát feltételezel. "

Ez nem az ő feltételezése, a tervezett japán inváziónál a veszteségek becslésénél voltak ilyen magas számok is:
en.wikipedia.org/wiki/Operation_Downfall#Estimated_casualties
Az addigi tapasztalat az volt, hogy a japánok egyértelműen vesztes helyzetben is fanatikusan harcolnak az utolsó töltényig (és azon túl is) és tartottak attól is, hogy nem csak a hadsereggel kell megküzdeniük, hanem a civilek is harcolni fognak.

Faludy György meg úgy jön a képbe, hogy abban az időben GI Joe volt a távolkeleti hadszíntéren, vagyis jó eséllyel Japán lerohanásában is részt vett volna.

Mészáros Laci 2015.01.21. 14:49:36

@flamer:

Köszönöm, Faludyról ezt nem tudtam.
Az atombombák szerepét Japán kapitulációjában máig vitatják.

flamer 2015.01.21. 14:53:29

@soarvány: "A japánra ledobott bombák civil áldozatainak jelentős része megvakult, mert az ejtőernyővel ereszkedő bombát figyelte hogy mi az."

Ez mondjuk valami idióta urban legend.

ROTFL Manó 2015.01.21. 15:00:43

Nekem attól a mondattól állt égnek a hajam, miszerint "Franklin D. Roosevelt elnök engedélyével 1942-ben elindított Manhattan-terv tudósainak sikerült atombombát előállítani." Miért? Ha nem ad rá engedélyt, akkor nem sikerült volna? Ha nincs engedély az elnöktől, akkor nem működött volna abban a példányban a maghasadás? Egy kicsit hülyén hangzik ez a megfogalmazás, kábé úgy, hogy Sztálin elvtárs engedélyével ma reggel is felkelt a Nap. Fene tudja, talán szét kellett volna szedni kettőbe a hosszú összetett mondatot, akkor értelmet nyerne, hogy az elnök engedélye a Manhattan-terv elindítására vonatkozott, nem pedig az atombomba sikeres előállítására. Ugyanis az rohadtul nem függ az engedélytől. Az vagy sikerül, vagy nem, akár van rá engedély, akár nincs.

Na písz, csak azt akartam kifejeznii, hogy néha nehéz kijönni egy bonyolult mondatból.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2015.01.21. 15:03:58

@flamer: Az, mert a bomba nem ejtőerőnyvel ereszkedett...

csak néha benézek ha marhaságot látok 2015.01.21. 15:07:38

@Mészáros Laci: 2. pont. azért kicsit többet, úgy 420 ezret (amiből kb. 10.000 lehetett civil vagy félcivil)

Void Bunkoid 2015.01.21. 15:09:30

@maxval bircaman szerkesztő: putyin se merné bevetni a nukleáris robbanófejeit - de már mondtam korábban is, a "kölcsönös megsemmisítés" már nem kifejezetten működne, a NATO sokkal de sokkal hatékonyabb rakétavédelemmel rendelkezik, mint az oroszok. Viszont egyetlen USA-ra vagy NATO-kontingensre kilőtt robbanófejért cserébe a NATO egyesítve a brit/francia/amerikai pukkancsokat egyetlen délután alatt éjszaka zöldesen fluoreszkáló olvadt pusztasággá változtatná az egész Kelet-Európai síkságot - mert sajnos az oroszok még mindig a "sokan vagyunk oszt gyüvünk, ha lepuffantanak majd jön másik, nem kell védőernyő" harcmodort követik.

Ezt viszont igazából SENKI nem akarja. Meg aztán, mint a mellékelt ábra mutatja, nem fognak ők vagdalkozni fegyverekkel, ha az oroszok rosszalkodnak, csak egyszerűen rájuk csukják a kaput, és megvárják, amíg éhenhalnak.

Mészáros Laci 2015.01.21. 15:13:26

@csak néha benézek ha marhaságot látok:

Lehetsééges, én egy régi halottszámlálást olvastam, abban 260 ezer amerikai halott szerepelt...

Gukker 2015.01.21. 15:13:58

@ROTFL Manó:
"Ha nem ad rá engedélyt, akkor nem sikerült volna? Ha nincs engedély az elnöktől, akkor nem működött volna abban a példányban a maghasadás?"
Nem, Roosewelt engedélye (ahogy ez a megfogalmazásból világosan kitűnik) a Manhattan terv elindításához kellett.

ex-dr. vuk 2015.01.21. 15:17:58

@ninimimi: "Amerika ócsárolása atombomba ügyben semmivel sem különb, mintha azt mondaná valaki, hogy a rendőr a túszejtéses bankrablás vége előtt pár másodperccel lőtte le a bankrablót."

.. marmint a foldon fekvo, harckeptelen bankrablot ..
Amikor a bombat ledobtak mar rohadtul nem szamitott a kimenetel szempontjabol. Max megfelemlites volt a cel. Persze ehhez sem kellett volna lakott teruletre dobni, erodemonstraciora megtette volna barmelyik lakatlan terulet is.

ninimimi 2015.01.21. 15:17:59

@flamer:
Köszönöm a segítséget.
@ROTFL Manó:
Kifejezted, de neked sem ment egyszerűen.
:-)
@Mészáros Laci:
"Japán esetleg akkor is kapitulált volna, ha..." Ne lőjünk a fegyveres túszejtőre, amikor mód lenne rá, mert esetleg, hátha megadja magát...! Szerintem ehhez nem kell hosszabb kommentár.

ex-dr. vuk 2015.01.21. 15:19:48

@maxval bircaman szerkesztő: "Ha nem lenne Oroszországnak atomfegyvere, az USA már bombázna Moszkvában"

Miert is tenne ezt?...

lajafix1 2015.01.21. 15:20:45

a Kretén magazin hiányát a kommentolvasás jól kompenzálja...

soarvány 2015.01.21. 15:22:42

@flamer: Lehetséges, nem ellenőriztem a hír forrását.
Akit érdekel egy hirosimai túlélő visszaemlékezése javaslom olvassa el a Kamikaze c. könyvet.
moly.hu/konyvek/kuvahara-jaszuo-gordon-t-allred-kamikaze
Visszaemlékezés, nem fikció.

ninimimi 2015.01.21. 15:26:13

@ex-dr. vuk:
Kicsit nézz utána, mennyire "feküdt a földön" a japán haderő 1945. nyarán!
Maradjunk a példánál! Elég lesz csak a mennyezetbe lőni, ha egy neked kedves embert ejtettek túszul?
Továbbá : éppen az elsőre adott válasz bizonyította, hogy elkerülhetetlen volt a második is, Nagaszaki is, a kapitulációhoz.

soarvány 2015.01.21. 15:31:50

@ninimimi: Japánban az élelmiszer ellás egyre rosszabb volt. Churchill mondta "ha éhesek a japánok egyenek homokot"
Ugyanabban vagy még rosszabb a helyzetben voltak mint Anglia, nagy népsűrűség kevés szántóföld, ellenséges blokád.
Ráadásul Roosevelt azért udvarolta körül Sztálint (odadobva neki kelet-európát) hogy az oroszok hadat üzenjenek a japánoknak. Ez meg is történt. Miután az oroszok elfoglalták 2 hét alatt Mandzsukót, Japán kontinentális "hátsó udvarát" és annektálta Szahalint, valamint Hokkaidót fenyegették, Japán pánikszerűen kapitulált az amerikaiaknak.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.01.21. 15:32:40

@ex-dr. vuk:

A nyugati, liberális világuralmat veszélyeztető tényező megsemmisítése céljából.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2015.01.21. 15:35:43

@ex-dr. vuk: Látom nehéz a felfogásod. Kb. három opció játszott.

1. Nem szállnak parta és nem dobják le a bombát. Marad az, hogy blokád, Japán kiéheztetése. Tízmilliók haltak volna éhen és lehet, hogy ekkor sem lett volna fegyverletétel.

2. Partaszállnak. A japánok tömeges öngyilkos rohamokkal és civilek bevetésvel is operáltak volna. Több százezres jenki veszteség és tízmilliós nagyságrendű civil halott.

3. Bevetik a bombát és remélik, hogy a japánok veszik az adást.

Te az USA elnöke vagy és a jenki életek megóvása és a háború gyors lezárása cél. Igen, biztos az 1. vagy 2. opciót választanád, aminek lehetséges végkimenetele a japánok számára rosszabb lett volna, de a jenkinek sem lett vonla jobb...

Tom Bradley 2015.01.21. 16:03:29

@Bobby Newmark: Szakértők szerint is több száz nukleáris robbanófejjel rendelkeznek annak ellenére, hogy a témában veszettül megy a ködösítés.

verkli 2015.01.21. 16:04:31

Kevéssé ismert tény, hogy a Japánra ledobott két bomba más-más típusú volt, az egyikben urán, a másikban plutónium volt a hasadóanyag. Vagyis a politikai megfontoláson túl a bevetéseknek oka volt az is, hogy mindkét típust élesben akarták kipróbálni. Nagyon szomorú.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2015.01.21. 16:10:56

@verkli: Ez sem igaz. Először az urán bombával próbálkoztak, de a fejlesztés közben rájöttek, hogy a Pu alapú nukleáris eszközhöz gyorsabban termelhető az alapanyag habár bonyásabb a szerkezet. Azonban mivel a szűk keresztmetszet a hasadóanyag volt... Tudtommal alig pár U alapú teszt eszköz készült, minden fissziós fegyver mai napig Pu alapú. Mivel a Pu-t ki tudták próbálni, azzal ment a teszt. Az U-t kipróbálni semmi értelme nem lett volna, hiszen ha sikeresen működik, akkor sem igazolta volna azt, hogy a másik két Pu alapú működik -e...

Atlasz 2015.01.21. 16:15:24

@ninimimi: Megjegyezném még, hogy ha nem történt volna az a tragikus dolog japánban, talán nem izzadt volna annyira a katonák keze az indítógombokon a hidegháború idején mindkét oldalon. Ki tudja, mennyi atombomba robbant volna akkor mindenfelé a világban?

verkli 2015.01.21. 16:15:57

@molnibalage: bocs, de hirtelen csak wikit tudok linkelni, komolyabb forrást nem:

Fat Man, Nagasaki: en.wikipedia.org/wiki/Fat_Man
Little Boy, Hiroshima: en.wikipedia.org/wiki/Little_Boy

grigorij 2015.01.21. 16:16:53

@Bobby Newmark: Alaptalan, hogy Izraelnek van??????????????????????????????????

grigorij 2015.01.21. 16:18:13

@CJKrisz: Na húzz vissza a kurucra!
Az oroszok a saját embereiken próbálták...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2015.01.21. 16:21:46

@verkli: Most ezzel a két linkkel mit akarsz alátámasztani? A bomba próbarobbantásának célja az volt, hogy megvizsgálják, hogy a technológia működik vagy sem. A Pu bombából kettő volt, tehát lehetett verifikálni és a másik ledobható volt. Az U bomba elpukkantása nem verifikálta volt a Pu technológiásat. Tehát az U bombát azért használták fel, mert volt. Egyáltalán nem volt kizárható, hogy nem fog működni, de nem volt lehetőség a kirpóbálásra. Ez nem azért volt, mert a gonosz amcsik emberen akartak kísérletezni. Teljesen mindegy, hogy az X kt hatóerőt melyik állítja elő....

Kopasz Szuzukis 2015.01.21. 16:23:32

@ninimimi: @molnibalage:
A két atombomba ledobása egyértelműen amerikai kardcsörtetés volt. Már az áprilisi kapitulációs tárgyalások során Japán közölte, hogy csak egy feltételük van a kapitulációra: a császár maradjon a helyén. Az ostoba, ám öntelt Truman-adminisztráció nem fogta fel, hogy Japánban a császári cím nem politikai hatalmat jelent, hanem a sinto egyház elsőszámú vezetőjét. Olyan, mint a katolikusok számára a Római Pápa. Ha akkor elfogadják ezt a feltételt, Japán egy héten belül kapitulált volna. De az amerikaiak ragaszkodtak a feltétel nélküliséghez. Mire nagynehezen elmagyarázták nekik, miről is van szó, elkészült a két, bevethető bomba. Demonstrálni kellett.
Ha áprilisban fogadják el a japán kitételt, akkor még kevesebb amerikai és japán áldozat lett volna.

verkli 2015.01.21. 16:28:39

@molnibalage: "A bomba próbarobbantásának célja az volt, hogy megvizsgálják, hogy a technológia működik vagy sem"

Pontosan ezt akartam mondani. Kétféle technológiát is kipróbáltak, holott az elrettentéshez talán egy bomba és némi várakozás is elég lett volna. A linkek pedig azt mutatják, hogy az egyik bomba Pu, a másik U hasadóanyagot tartalmazott.

maxwall a Putyin csicska birca 2015.01.21. 16:29:50

" de csodával határos módon egyik bomba sem robbant fel a becsapódáskor."
Miután az egy külön tudomány hogy a plutónium magot hogy kell halál precízen gömbszimmetrikusan összerobbantani, spéci elektronika, gyutacsok és robbanóanyag kell hozzá, azzal bármit csinálhatsz, az nem fog egyszerre robbanni csak direkt indításra.

Ladislav 2015.01.21. 16:31:29

Szóval, valaki el tudná magyarázni, hogy milyen a csirke esete a taposóaknával, mint azt a mai első kommentelő is kérdezte?

maxwall a Putyin csicska birca 2015.01.21. 16:35:27

@molnibalage: A nagyobb atombombák U235-ből készülnek, mert a PU239 bombák ereje nem növelhető túl nagyra.

maxwall a Putyin csicska birca 2015.01.21. 16:36:00

@Ladislav: Ülnek rajta és kikelnek a kicsi atombombák.

maxwall a Putyin csicska birca 2015.01.21. 16:37:01

@Mészáros Laci: Gondolom te sem túl sokat tucc az atomfegyverekről.

verkli 2015.01.21. 16:37:50

@Ladislav: Egy elvetett ötlet volt:

Elásott atomfegyver, "akna". Féltek attól, hogy a szerkezet elektronikája felmondja a szolgálatot a nagy hidegben, ezért úgy melegítették volna a szerkezetet, hogy annak belsejében csirkék éltek volna egy-két hétig, és hőt termelnek.
Van egy ismert mondás -nálatok tehén volt a radiátor-, itt a csirke lett volna.

ex-dr. vuk 2015.01.21. 16:38:13

@molnibalage: szerintem a japok akkor is vettek volna az adast, ha
1) egy bombat dobnak le nem kettot
2) nem varosokra dobjak, hanem mondjuk melle

Nem kell sok esz hozza kitalalni, hogy ha tovabb izmoznak akkor a varos kapja a kovetkezot.

maxwall a Putyin csicska birca 2015.01.21. 16:38:20

@flamer: Mondjuk a csirke dolog nem érthető, hiszem a Pu fegyverek eléggé "izzadnak" maguktól.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2015.01.21. 16:45:52

@ex-dr. vuk: Ez csak a szokásos duma. Az első bomba után nem reagáltak semmit, 3 nap után sem. A 2. bomba ÉS a szovjet támadás kellett hozzá.

Gondold, hogy akkor a város mellé dobás számított volna...? Pont érv lett volna ahhoz, hogy a jenkiknek nincs gyomra a további vérontáshoz. Nem is volt, csak nem úgy, ahogy a japánok gondolták.

@maxwall a Putyin csicska birca: Ez a másik fele, a Pu alapú robbanófejeket a saját hőtermelésül vágja haza X idő után.

grigorij 2015.01.21. 16:47:40

Számomra meg az megdöbbentő, hogy a posztgazda É-Koreát tényként jelöli meg, pedig náluk csak a föld alatti robbantás(ok) méréseiből lehet feltételezni a dolgot, persze azzal a kiegészítéssel, hogy ezt "normál" hatóanyaggal is produkálhatták...
Az egész idióta vagdalkozásnak meg azért nincs értelme, mert
1) történelem és fikciók találkoznak
2) a mai Amerika-ellenes szélsőjobb nem az 1) pontból indul ki, hanem zsigeri gyűlöletből...
A témához persze a Google nagyon kevés, de szerencsére rengeteg könyv, dokumentum elérhető - olvasni kell!
Aki meg vizuális jelleg, annak javaslom a nehezen elérhető 'A nap' című 1989-es remeket, a valós, hidegháborús hatásáról a nálunk sokáig tiltott Másnap (The Day After 1983) című drámát.
A japánozóknak meg felhívnám a figyelmüket két dologra:
Potsdam és a amerikai hadifoglyok brutális megsemmisítése japán részről...
Meg hogy a japánok már megadták volna magukat...
A Rubicon-ból:
"A konferencia résztvevői a Japán elleni küzdelem esetében is a teljes győzelmet tartották elfogadható eredménynek, ezért feltétlen megadásra szólították fel az elkeseredetten harcoló japánokat, Hirohito császár azonban kormánya nevében elutasította a követelést. Az amerikaiak ezért pár nappal a potsdami találkozó berekesztése, 1945. augusztus 2-a után az atombomba bevetéséről döntöttek; a nukleáris fegyver az augusztus 6-i és 9-i támadások során elpusztította Hirosimát, majd Nagaszakit, és több tízezer civil halálával próbálta megtörni a távol-keleti nagyhatalmat. A borzasztó pusztítás eredménnyel járt, Japán hamarosan megadta magát a szövetségeseknek, és ezzel új korszak kezdődött a világtörténelemben, melyet a két szuperhatalom, a Szovjetunió és az Egyesült Államok rivalizálása jellemzett."

HowAreYouOneAVetésün? 2015.01.21. 16:49:25

@molnibalage: Valami japán fejes mondta a békekötés után, hogy két közepes japán város elvesztése fel se tűnt nekik a háborús pusztítás közepette.

Gazz 2015.01.21. 16:50:21

@kugi: Brit tudósok újabb gyöngyszeme. Csirkefűtőtest. Vajon csirkeitató is volt benne?

Gazz 2015.01.21. 16:58:28

@maxval bircaman szerkesztő: "A szovjeteknek saját erőből sikerült kifejleszteni atomfegyvert. "
No persze. Saját erőből.... Azt hittem legalább a KGB büszke arra, hogy az amcsiktól lopták a tervrajzokat.

"Plusz Pakisztán és India, melyek saját erőből fejlesztettek, titokban, s kész helyzet elé állították a világot."
Pakisztán kínai segédlettel és jórészt kínai alkatrészekkel építette a saját, amúgy nem valami jól működő bombáit.

CJKrisz 2015.01.21. 17:23:41

@grigorij: Kicsit mintha frusztrált lennél.

Alick 2015.01.21. 17:30:13

@flamer: "ez ellen védett volna a csirkék testmelege"

Élő energiaforrás, mint a Mátrixban... ezek után nem csoda, hogy a csirke átment az úton.
:))

kugi · http://kugi.blog.hu 2015.01.21. 17:43:38

@Gazz: Persze, meg egyéb, pre-EU-s csirkekényelmi szolgáltatások. :)
Amilyen bolond idők jártak akkor, nem csodálkoztam volna, ha a "brit tudósok" ötlete eljut a gyakorlati megvalósításig...

gizmo266 2015.01.21. 17:44:13

@CJKrisz: Egyes republikánus képviselők felvetették nem is olyan régen, hogy taktikai atomfegyvereket használhjanak a tálibok föld alatti barlangrendszereinek megsemmisítésére. Szerencsére a többség nem támogatta, de azért máraz is aggasztó, hogy ilyen felmerülhet az USA-ban

Papírzsepi · http://lemil.blog.hu 2015.01.21. 17:45:33

@Gazz:
@kugi:
Az atomaknák nem igazán így néztek ki. Amúgy magyar vonatkozása is van a dolognak.
Itt írnak róla:
lemil.blog.hu/2011/07/07/hirszerzesi_sikerek_es_buktak_a_hideghaboruban

gizmo266 2015.01.21. 17:46:30

Ez egy igen nyúlfraknyi cikk volt. Jóval több repülő pottyant ám le a hidegháború alatt, sőt, még utána is. És nem is olyan messze, még a Földközi-tengerben is hagytak el bombákat az amerikainak

2015.01.21. 17:49:52

@molnibalage: A biteknek mindig voltak fura ötletei, kezdve azzal, hogy a vitorlások kormányrúdját egy kerékre cserélték a kis hülyék :)

Ladislav 2015.01.21. 17:57:27

@verkli: Köszi a választ! Nem gondoltam volna. Ahelyett, hogy megették volna őket...

Ladislav 2015.01.21. 18:00:47

@Gazz: Mintha India pedig angol segítséggel jutott volna el az atombombáig.

Mészáros Laci 2015.01.21. 18:03:40

@maxwall a Putyin csicska birca:

Nincs ilyenem otthon, de miért fontos ez?
A poszt nem a technikai részletekről szólt.

Mészáros Laci 2015.01.21. 18:05:34

@Gazz:

...viszont a hidrogénbombával ügyesebbek voltak az oroszok. Be is rosáltak az amerikaiak egy kicsit. De lehet, hogy ez így volt jó.

röf 2015.01.21. 19:13:46

Nm tudtam rájönni, milyen rendezőelvek mentén válogatták össze pont ezt a tíz pontot...

gigabursch 2015.01.21. 19:29:52

@NEXUS6:
Valahogy nekem is sántít a fenti tétel.

Persze bármit mondhatnak az amcsik.
Mi ledobtuk, de a túzben mind megsemmisült...
Ja, persze...

ex-dr. vuk 2015.01.21. 19:54:25

@maxval bircaman szerkesztő: lol
ehhez nem kell bombazni oket... kinyirjak azok sajat magukat (aggresszivkodas, aztan szankciok, valamint olajar eses ..)

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.01.21. 21:22:55

@maxval bircaman szerkesztő: Nem előzte meg elég komoly kémtevékenység a szovjet atombomba elkészültét? ( Klaus Fusch, Rosenbergék, stb.). Én úgy tudom hogy az implóziós szerkezet terveit megszerezték.

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.01.21. 21:24:47

" 1961 januárjában két, atombombát szállító B-52-es bombázó kettétört az észak-karolinai Goldsboro felett, de csodával határos módon egyik bomba sem robbant fel a becsapódáskor."
Inkább az lett volna a csoda, ha felrobban. (Gondolom nem voltak élesítve..)

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.01.21. 21:44:02

@gizmo266: A Savanah folyó torkolatában is van egy egész bitztosan, mélyen az iszapba ágyazódva..

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.01.22. 00:01:40

@soarvány: Igen. A cikkből is kiderül hogy nem voltak élesítve. Az élesítést a bevetési parancsot követően, a ledobás előtt nem sokkal hajtják végre, bizonyos kiegészítő egységek behelyezésével.Ezek hiányában nem tudnak aktiválódni azok az áramkörök, amelyek a begyújtásért felelősek.
Tehát elvileg sem képzelhető el, hogy a nukleáris robbanás bekövetkezzen, hacsak nem egy élesítési gyakorlat közben történne a baleset, de még ekkor is millió és egy biztonsági óvintézkedést tesznek.

maxwall a Putyin csicska birca 2015.01.22. 05:04:11

@Mészáros Laci: De az lényeges hogy ne terjesszen senki hülyeséget, miszerint egy ilyen bomba véletlenül felrobbanhat. Egy U235 alapú igen, de a Pu239 lehetetlenség, mert amikor a kritikus tömeg közeledik a kritikus geometriához, a Pu239-ben lévő Pu240 spontán hasadása miatt meginduló láncreakció szétveti a cuccost és nem robban fel a bomba csak "pukkan" egyet.
Ezek terjesztése pont akkora hülyeség mint Paksot atombombának tartani.

lásd: atombuzi.blog.hu

maxwall a Putyin csicska birca 2015.01.22. 05:07:51

@Mészáros Laci: Nem mellesleg a legtöbb implóziós bombánál nincs is meg a klasszikus kritikus tömeg, csak a robbantás ami összenyomja hozza össze a megfelelő geometriát. No meg néhány titkolt dolog, amivel az indítási neutronforrást létrehozzák. Amik külön vannak tárolva és csak közvetlenül bevetés/ledobás/kilövés előtt szereli be a legénység.

Mészáros Laci 2015.01.22. 06:15:12

@maxwall a Putyin csicska birca:

Ennyit azért olvastam a bombákról, de a történet szerint ez a bomba úgy robbant fel majdnem, hogy a rendes indítószerkezet lépett működésbe. Másfél évvel ezelőtt hozták nyilvánosságra a részletes jelentést.

soarvány 2015.01.22. 07:07:57

@A megvalósult amerikai ólom..: Igen én is így tudom. Mondjuk a wikis cikk fényképén az látszik, hogy nyitva van az ejtőernyő, tehát valami kidobási folyamat lezajlott, ami persze lehetett automatikus is.

Nyomek 2015.01.22. 07:44:18

Tyű, de röpködnek itt a közismert dolgok és alapigazságok! Nem is merek írni semmi véleményt, inkább csak egy óvatos kérdés:
- 1945 augusztus, a nyugati fronton a háborúnak vége, Európa felosztva az ismert módon, Jaltán és Potsdamon túl. Keleti fronton még nyitott a helyzet, indulnak a "szövetségesek" (lol) "felszabadítani" (LOL). A kérdés nagyjából az, hogy az amerikaiak tudnak-e gyorsan győzni, mekkora áldozatot vállalva. Vagy hagyják a szovjetekre, akikről nyilvánvaló, hogy a háború után azonnal ellenség lesz? Ők atom nélkül is elfoglalják Japánt, Sztálin pont leszarja, hogy mennyien halnak meg, a háborúsdi nagyon jól megy már nekik, átálltak a fegyvergyártásra is, tele vannak kiéhezett marsallokkal. Trumannak kell eldöntenie, hogy Japánt hagyja a kommunistáknak, vagy pár bombával megadásra kényszeríti, különösebb (USA-) emberáldozat nélkül, ráadásul Sztálinnak is megmutatja, hogy ki az erősebb.
Ti hogyan döntöttetek volna?
Arról nem is beszélve, mennyire idegesít, hogy Hirosima és Nagaszaki minden évben emlék, de az, hogy Európa közepén nagyobb emberáldozatokkal gyújtóbombáztak városokat, az OK. Mintha ott nem válogatás nélkül haltak volna meg nők, gyerekek.
Ha Japán olyan lenne, mint É-Korea, vagy Kína, az miért volna nekik jobb? Nem illik olyat mondani, hogy Hirosimával igazából ők is jól jártak.

soarvány 2015.01.22. 07:53:12

@Nyomek: Az oroszoknak gondjaik lettek volna egy ilyen volumenű a partraszálló technika biztosításával. A szovjet kártya kijátszásának haszna Mandzsúria japánoktól történő elvételében mutatkozott, meg. Ha továbbra sem adják be a derekukat az amcsiknak, akkor egy amerikai-szovjet közös partraszállás megszervezése, és Japán megszállási zónákra történő felosztása következett volna. De jött Truman és az atombomba. A japcsik Szahalint féltették, és azt remélték, hogy az oroszok nem fogják annektálni, ha lefexenek az amcsiknak. De az amcsik a vállukat vonogatták a szigettel kapcsolatban, azt nyilván Roosevelt garantálta az oroszoknak.

Gazz 2015.01.22. 11:00:06

@Mészáros Laci: Nem pontosan. Az első orosz "hidrogén bomba" úgynevezett "layer cake" elrendezésű volt, és a hidrogénfúzió csak egy igen kis részét adta az energiájának. A lényege az volt, hogy a plutónium mag belül üreges volt, amiben lítium-deuterid volt. De csak kevés. Ez valóban fuzionált, és nagyon sok neutront termelt, ami egyrészt a hasadóanyag 100%-os reakcióját okozta, másrészt az egész bombát egy u238 köpeny vette körül, amit ez a sok neutron szintén széthasogatott. Na ez volt az a rész, ami a sok energiát adta. Az ilyen bomba kb. 500 kilitonnás robbanást csinál, és "boosted A bomb" a neve. Az igazi hidrogénbombák több megatonnás robbanást produkálnak, és ilyeneket az amerikaiak csináltak először. Bevethetőt is.

Gazz 2015.01.22. 11:04:05

@Nyomek: Tök fura egyébként, hogy az 1905-ös orosz japán háborúban a japók úgy lenyomták a ruszkikat, mint a bélyeget, a továbbiakban viszont akárhányszor szembekerültek velük, mindig alaposan kikaptak. (Hahlin Gol-nál 1937-ben, a kvantung hadsereg 1945-ben.)

Mészáros Laci 2015.01.22. 11:27:40

@Gazz:

...viszont az első orosz hidrogénbomba a lítiumdeuteriddel (legyen bár csak 500kT) technikailag közelebb állt a hidrogénbombához, mint az első amerikai bomba, amely valójában egy kisebb gyár volt, abban a formájában nulla haditechnikai potenciállal.

Gazz 2015.01.22. 11:34:07

@Mészáros Laci: Valóban, az RDS-6 kb egy félévvel megelőzte a Castle Bravo detonációt.
Az RDS-6 400 kilotonnás volt, a Castle Bravo 20 megatonnás.

phaszfej 2015.01.22. 17:27:23

Helyes a 10. pont. Kész csoda, hogy nem robbantak föl. Ugyanis élesítve voltak.

a nemzet fogatlan provokátora 2015.01.24. 15:18:55

@verkli: A plutónium bombát már kipróbálták akkora a nevadai sivatagban asszem júliusban. Az urán bomba egy sokkal egyszerűbb szerkezet volt, és ezt ki se próbálták előtte, márcsak azért sem mert a szükséges U-235 előállítása hosszab folyamat mint a plutóniumé..

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.01.24. 15:33:52

@Nyomek: Miért gondolod, hogy Japán kommunistává vált volna, ha nem dobnak rá atombombát? A Vörös Hadsereg nem igazán volt felkészülve egy partraszállásra. Ehhez a szovjet haditengerészet és partraszálló kapacitások is elégtelenek lettek volna.
A lényeg valójában az volt, hogy így el tudták kerülni az amerikaiak kb. százezer katonájuk halálát, valamint rengeteg japán civil halálát országszerte.
Amit a német városokról írtál, jogos. Hamburg és Drezda angolok általi éjszakai bombázása során is meghalt annyi ember, mint a két japán városban, legfeljebb nem pár másodperc, hanem pár óra leforgása alatt. De beszélhetnénk Tokióról is, ahol egy éjszakai gyújtóbombás támadás során gyakorlatilag a város negyede megsemmisült..

teddybear01 2015.01.24. 19:57:40

@A megvalósult amerikai ólom..: Egyrészt a Vörös Hadsereg az atombomba ledobása idején rohanta le Szahalin szigetét(meg még párat a Kuril-szigetek közül), másrészt meg az amerikaiak csak egy évvel későbbre tervezték Japán megszállását. Addigra az oroszok régen befejezték volna az egész Koreai-félsziget lerohanását. Egyébként voltak terveik a szovjeteknek Hokkaido elfoglalására.
Ami pedig a kapacitás kérdését illeti, teherhajó volt elég hozzá. A Lead-leese szállítások jelentős részét Amerika nyugati kikötőiből vitték Vlagyivosztokba. Hadianyagot nem, de élelmiszert, ipari alapanyagot, ruhát nagy mennyiségben vittek a Japánnal semleges orosz teherhajók.
Hadihajó meg kevés is elég lett volna, mert ekkorra a japán flottáját az amerikaiak rég a víz alá küldték, a japán szigeteken meg nem volt olyan partvédelem, mint Normandiában az Atlanti Fal.

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.01.26. 00:48:36

@teddybear01: Nyilván egész más egy japán reakció a nem túl nagy jelentőségű szahalin, és Kuril szigetek esetén, mint egy Hokkaido ellen szovjet támadás estében. Bár itt is csak az ország lakosságának 3-5%-a él. Itt már nyilván jóval több légitámaszpont és tengeralattjáró bázis volt. A szovjet haditengerészet elégtelenségét inkább a tengeralattjáró elhárító kapacitásra, és a speciális partraszálló járművek hiányára értettem nem a teherhajókra. Még az e tekintetben jóval fejlettebb amerikai haderő is óriási veszteségekkel számolt egy Japán elleni szárazföldi támadás esetén.
Az egész Koreai-félsziget lerohanása pedig nem igazán reális, hisz a Qantung hadsereg összeomlása után megszállták a félsziget északi részét a szovjetek, de ezzel párhuzamosan az USA is a déli részeket. Nem hinném hogy nekimentek volna az amerikaiaknak a félsziget teljes birtoklásáért..

teddybear01 2015.01.26. 11:03:57

@A megvalósult amerikai ólom..: Ezt a témakört már kiveséztük a lemil.blog.hu/2014/12/23/az_offenzivak_koronaja blogbejegyzésen.

Elhiheted, hogy minden oldalról körbejártuk a témát.

Koreába az amerikaiak csak Japán kapitulációja után vonultak be, párhuzamosan Japán megszállásával. Ha Japán nem adja meg magát, akkor az oroszok bizony lazán előretörnek egészen a tengerpartig.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2015.01.26. 11:46:42

@A megvalósult amerikai ólom..: Számtalan japán város felperzselése messze burtálisabb volt, mint az atombomba, a különbség az volt, hogy ahhoz nem egy gép kellett. Számtalan japán nagyváros 90+ százalékban lett a lángos martalékává...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2015.01.26. 11:48:50

@teddybear01: Most volt bejegyzés a lemilen. Nem is értem, hogy miről beszélsz. Az Japán elleni invázoót 1945 októberére tervezték... A lemilen a legtöbben marslakóként néztek rád, amikor kifejtetted, hogy szerinted ehhez volt szovjet hajókapacitás...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2015.01.26. 11:50:33

@teddybear01: Igen, és mindeni szerint botorság az, hogy az oroszok milliós hadsereget képesek lettek volna partatenni és ellátni. Első köbren ehhez kellett volna egy kikötőt elfoglalni... Másoszor lehet, hogy a jenkiknél a kamikazék szétcsapták magukat a vadászokon és brutális légvédelmen, meg a radaros előrejelzésen, az orosz teherhajók ellenben elég könnyű és zsíros célok lettek volna...

soarvány 2015.01.26. 12:20:03

@teddybear01:
Koreába az szovjetek könnyen előretörhettek volna a félszigeten, de az amcsikkal való megállapodás értelmében megálltak a 38. szélességi foknál, és megvárták amíg az amcsik megérkeznek. A szerződés az szerződés...

soarvány 2015.01.26. 12:28:08

Ez tök vicces lehet ahogy Roosevelt és Sztálin előre megállapodott mindenről. Ezt és ezt kérjük, ha igénybe veszik ezen és ezen szolgáltatásainkat akkor még azt is kérjük...

teddybear01 2015.01.26. 12:38:54

@molnibalage: Elmagyaráztam már egyszer-kétszer a lemilen is, hogy az oroszok távol-keleti teher és hadiflottája épp úgy teljesen különálló volt minden mástól, mint például a Fekete-tengeri. Gyakorlatilag önálló állam volt, és ma is az a birodalmon belül.

Azonkívül a magyar történelemírás és oktatás gyakorlatilag mélyen kussol arról, ami azon a területen történt a II.VH. alatt. Még a legrészletesebb második világháborús leírások is elintézik az egész időszakot egy-két oldalnyi szöveggel. Az amerikaiak ugyan többnyire szintén kerülik a témát, de azért náluk sokkal több forrás található a témában.

Amúgy a Lead Leese három fő szállítási útvonalon zajlott:
1. A legismertebb, és leginkább használt; az Észak-Atlanti óceánon keresztül Murmanszkba,
2. Afganisztánon és Pakisztánon keresztül Baku térségébe, itt főleg olajipari felszerelést és hadianyagot szállítottak;
3. Az USA nyugati parti kikötőiből a Csendes-óceánon keresztül Vlagyivosztokba, majd tovább a Transzszibériai vasúton. Mivel itt azonban Japán ellenőrizte a tengeri utakat, hadianyagot nem lehetett szállítani, és főleg szovjet, esetleg más, semleges országbeli hajóval kellett dolgozni.

Szóval a térségben eléggé jelentős orosz teherszállító kapacitás volt, és persze a háború előtt felállított Távol-keleti Hadiflotta is rendelkezésre állt.

teddybear01 2015.01.26. 12:39:56

@soarvány: Még "viccesebb" hogy be is tartották a megállapodásokat.

soarvány 2015.01.26. 13:08:17

Az eddigiekből úgy tűnik Japánt az atombomba nélkül is rá lehetett volna szorítani a kapitulációra.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2015.01.26. 14:18:39

@teddybear01: Igen, ismerem a LL szállítást arrafelé. Én ennek mi köze van ahhoz, hogy a japán kamikazék székapták volna a kis szovjek flottát, mint kutya a lábtörlőt...?

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.01.29. 19:43:25

@teddybear01: Más dolog szárazfüldön lerohanni Mandzsúriát és Koreát, és más dolog tengeren átkelve partra szállni a sűrűbben lakott japán területeken. Ahogy már írtam, ehhez alapvető képességek hiányoztak a szovjet haditengerészetnél,leginkább a tengeralattjáró elhárítás terén, valamint partraszálló járművek sem álltak rendelkezésre kellő számban, és ebben nemigen számíthattak az angolszász szövetségesekre sem, hisz ők nem voltak érdekeltek Japán szovjetizálódásában.
Vissza a főoldalra
süti beállítások módosítása