HTML

A magazin

Keresse az újságárusoknál!

 15_3_1.jpg

2015 ősz

Magyar sorsok a Gulágon

Előfizetek rá

Facebook

https://www.facebook.com/multkor.tortenelmi.magazin

Címkék

1. világháború (21) 10 tény (10) 19. század (2) 2. világháború (29) 20.század (157) 20. század (47) amerikai elnökök (2) anno (2) atombomba (4) augusztus 20 (2) aukció (2) bizarr (11) Budapest (2) Churchill (2) csokoládé (2) csókolódzás (2) Dél-Amerika (2) diktátorok (2) divat (2) Egyesült Államok (45) egyháztörténet (2) Egyiptom (6) építészet (7) erotika (2) Észak-Korea (2) évforduló (9) fallosz (2) felfedezések (2) film (7) Finnország (2) fogamzásgátlás (2) Forma-1 (2) fotó (4) fotók (31) fotóművészet (9) Franciaország (10) gyilkosságok (2) háború (3) hadtörténet (14) hajózás (7) halálozás (4) Hasfelmetsző (2) hidegháború (4) Hitler (7) HItler (2) Hollywood (2) holokauszt (2) igazságszolgáltatás (2) II. János Pál (2) III.Richard (2) inkák (2) Irak (2) Irán (2) Izrael (4) Japán (5) játék (2) Jeruzsálem (2) Jézus Krisztus (3) kalózok (2) kémkedés (2) Kennedy (3) Kína (4) királyok (3) királysír (2) kivégzések (4) Kolumbusz (3) kora újkor (2) Közel-Kelet (2) középkor (3) Középkor (24) kutya (2) kutyák (2) Lengyelország (2) London (3) Magyarország (6) Marilyn Monroe (3) merénylet (6) metró (2) Mikulás (2) múmia (2) művészet (2) nácik (8) Nagy-Britannia (23) Nagy Britannia (10) Napóleon (5) neandervölgyi (3) Németország (17) népirtás (2) nők (3) ókor (34) olimpia (2) orosz-japán háború (2) Oroszország (3) orvostudomány (3) őskor (8) pápaság (3) Peru (2) piramis (2) polgárháború (2) régészet (12) rejtély (4) rejtélyek (4) repülés (7) rómaiak (3) Római Birodalom (5) sör (3) sport (5) színes képek (3) Szíria (2) Szovjetunió (8) temetkezés (6) Titanic (3) tudomány (2) Tudta-e (23) újkor (63) ünnepek (4) utazás (2) Vatikán (3) Vietnam (2) világbajnokság (2) zene (5) Többi

Friss topikok

2015. április 28. editors 60 komment

Hitler első és utolsó lövése

unnamed_1.jpg

„Linge, Linge, azt hiszem, megtörtént” – kiabálta a Führerbunker egyik lakója 1945. április 30-án fél 4-kor Adolf Hitler inasának, Heinz Lingének, miután lövést hallott a náci vezető szobája felől. Pár perccel később a Führer titkára, Martin Bormann néhány segítőjével benyitott a szoba ajtaján. Hitler és felesége, Eva Braun élettelenül feküdt a szófán. Eva ciánkapszulával, a Führer fejlövéssel végzett magával. A milliók haláláért felelős pártvezér számos történész feltételezése szerint ekkor sütött el életében először lőfegyvert.

Hitler kíséretével a bombázások elől 1945. január 16-án költözött be a Birodalmi Kancellária közelében található földalatti bunkerbe. A Führer egészségi állapota a német győzelmi remények szertefoszlásával párhuzamosan rohamos romlásnak indult. Az utolsó hónapokban tántorogva járt, arca hamuszürke volt, keze pedig folyamatosan remegett. Ötvenes évei közepén egy beteges öregember benyomását keltette.

Április végére már számára is nyilvánvalóvá vált, hogy Németország elveszíti a háborút. Tudta, hogy ha nem akar szovjet kézre kerülni, az öngyilkosságba kell menekülnie. Április 28-ról 29-re virradó éjjel feleségül vette Eva Braunt, majd néhány órával később imádott kutyájának, Blondinak beadott egyet a Heinrich Himmlertől kapott ciánkapszulából. A méreg hatékonynak bizonyult. Másnap elfogyasztotta utolsó, spagettit és vegetáriánus szószt tartalmazó ebédjét, majd felségével együtt elbúcsúzott a bunker többi lakójától.

A holttesteket még aznap elégették, majd egy bombatölcsérbe temették a bunker udvarán. A szovjet hatóságok által kihantolt, majd különböző helyeken tárolt maradványokat csak 1970-ben égették el.

A háború után az összeesküvés-elméletek hívei mellett az FBI is hitt abban, hogy a Führer valójában külföldre szökött, Argentína és Spanyolország mellett az USA több városa is felmerült Hitler lehetséges tartózkodási helyeként (ezen a képen például Brazíliában "tűnik" fel). A szövetségi nyomozóiroda által vezetett, 752 oldalasra duzzadó aktát csak 1973-ban zárták le.

cimlap_2015_tavasz_640.jpg

nácik 20.század 2. világháború Németország Hitler

A bejegyzés trackback címe:

https://mult-kor.blog.hu/api/trackback/id/tr247405868

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Labancz 2015.04.28. 14:52:22

Lehetett volna egy kicsit kíváncsibb természet és kipróbálhatta volna a lövöldözésnek ezt a formáját úgy 8-10 évvel korábban is!

Veridicus76 2015.04.29. 12:06:46

Ez nyilvánvaló baromság. Hitler az első világháborúban frontkatona volt, tehát lőfegyvere is volt. Az is köztudott, hogy az 1923-as müncheni sörpuccs idején is fegyver volt a kezében, igaz, azzal csak a levegőbe lőtt. Mindenesetre sokszor lőtt életében.

alfacharlybravo 2015.04.29. 12:34:35

Mondjuk az amerikai fiók intézménynek hallgatni kellet volna a Londoniakra és nem Hitlerrel felépíteni a III. birodalmat.

letreh 2015.04.29. 12:42:23

Mondjuk lövészetileg, szinte mindegy, hogy mennyit és hányszor lőtt.....Lőttek helyette az agymosott náci robotok....az meg túl sok is volt szerintem..

Bafana 2015.04.29. 12:46:08

Az első Vh.-ban mit csinált a fegyverével?
Golfozott?

Fue · http://www.english-hungarian.com 2015.04.29. 12:48:18

Ezt én sem értem, valaki magyarázza már lécci el. Mit csinált az I. VH-ban, talán szanitéc volt, szakács vagy sofőr? Ha így is van, a kiképzésen azért valamennyit kellett lőnie.

apro_marosan_petergabor 2015.04.29. 12:50:12

Hitler nem egy szeretetre méltó személyiség, mondhatjuk azt is nyugodtan, hogy egy patkány.
De ez nem azt jelenti, hogy folyamatos történelem hamisítást kell végeznie egy erre szakosodott cspatnak, amely általában a liberók közül kerül ki.
Kádár alatt a bécsi akadémiára fel nem vett, szorgalmas, de meglehetősen középszerü, önjelölt festőből(Hitler) "szobafestőt" csináltak...(szerintem a világ jobban járt volna, ha felveszik...) a történelem könyvekben, sajtóban (Ma képei - sok száz van - amelyek stílusnélküliek és leginkább fényképszerüek hatalmas pénzekért kelnek el).
Most cikkírónk folytatja a hülyeséget, hasonló stílusban, s próbálja degradálni a patkányt (de minek?), aki egyébként az I. VH-ban, mint káplár, bátorságáért vaskereszt kitüntetésben részesült, s nyilván elég sokat lőtt(már csak a kiképzs alatt is..).
Azt nem értem, hogy ezeknek a "cikk(ecske) szerzőknek", ma, az internet világában nincsen annyi judíciumok, hogy 3 perc alatt lebuknak a marhaságaikkal?
Vagy csak ilyen vastag bőr van az arcukon, illetve ennyire felkészületlenek?
Blog - ez a média alja. De van lejjebb, kétségtelen, lehet még fejlődni.

Dr. Fotos 2015.04.29. 13:07:56

Es meg ennyi hozzaszolas utan sincs akkora onkontroll, hogy javitsak a cikket... Gondolom kell a sok latogato a bulvaros cim miatt. :(

EnTeO 2015.04.29. 13:11:56

@Fue: A kiképzéseken valószínűleg lőtt, a müncheni sörpuccs idején lévő lövöldözést részleteiben nem ismerem. nem tudom. Azt viszont tudom, hogy magában az I. világháborúban zászlóalj-küldönc volt, ami nem volt veszélytelen, a feladata viszont nem az ellenségre való lövöldözés volt, hanem a parancsok és fontos hírek továbbítása a zászlóalj-parancsnokságról a frontvonalba és vissza. Ez egy nagyon veszélyes tevékenység volt, mert ő nem bújhatott fedezékbe - többször meg is sebesült emiatt -, de tényleg nem lőtt frontharcos létére (azzal pont a feladata teljesítését veszélyeztette volna, ha fegyvert is kell cipelnie és még leáll lövöldözni vele).

Borg 2015.04.29. 13:16:00

@Dr. Fotos: Pontosan, sajnos én is azért kattintottam, elismerem. De milyen kisstílű már ez..

Hipper 2015.04.29. 13:18:56

Minek írtok olyasmiről cikket, amiről lövésetek sincs?

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.04.29. 13:27:28

@Veridicus76: A sofőrjével fetrengő Röhm szobájába is posztollyal a kezében lépett be , mielőtt parancsára őrizetbe vették az SA vezérét.
Az I. világháború alatt egyébként frontfutár volt, ami nem volt veszélytelen, mert a túloldali lövészek vadásztak rájuk.

phaszfej 2015.04.29. 13:37:48

Ne bántsuk már Hitlert! Kiváló ember volt, érzem. 2006-ban láttam, hogy már a másnapi újságok hazudnak arról, ami előző nap történt. Ki tudja, hogy volt.

1349973572759 2015.04.29. 13:41:21

Orbán Viktor is rendes ember. Hitler is.

Fue · http://www.english-hungarian.com 2015.04.29. 13:55:27

@Dr. Fotos: Ezen a blogon nagyon sok marhaságot írnak, de úgy tűnik, nem olvassák a hozzászólásokat. Nem vitatkoznak, nem magyaráznak, nem javítanak, a szerzőt sem nevezik meg. Kértem már forrásmegjelölést is, arra sem reagáltak.

Kíváncsi vagyok, vajon az itt hirdetett magazinnak is ilyen a minősége?

@EnTeO: Köszi, ezt nem tudtam.

lmlm 2015.04.29. 14:01:15

Én azt hittem, kapok valami érdemi információt az I.vh-s ténykedéséről.

Egyébként Ők szórták szét a fenti szemetet:

mult-kor.hu/mult-kor/magunkrol.php

sanyix 2015.04.29. 14:05:21

"A második világháború, és talán az egész világtörténelem egyik legsötétebb figurája Adolf Hitler. Az ő lelkén szárad több millió ember halála, ehhez kétség sem fér. "

Marhaság... akiknek a lelkén szárad a 2. vh kitörése azok a francia faszok, és az őket támogató többi majom, akik szétbaszták európát az 1. vh végén... ha nincs hitler, jött volna más aki kirobbantja. A feszültség már az 1. vh balfasz lezárásakor megvolt.

kissiú 2015.04.29. 14:11:15

@sanyix: Akkor rehabilitálhatjuk Adolf bácsit?

Bicepsz Elek77 2015.04.29. 14:17:00

Nem tisztunk Hitlert megitelni. Teny, hogy motorosfutar is volt es loveszarokban is harcolt, tehat kellett tudnia lonie(puskaval ugye. Ellentetben Sztalinnal, akirol.Hruscsov azt irta, hogy egyszer volt a kezeben puska(pedig mindig a vadaszatairol meselt), akkor is az egyik ort sebesitette meg es ugy kellett tole.elvenni a puskat, hogy kart ne tegyen valakiben). Na de visszaterve Hitlerre tobb verzio is van:
-ciannal mergezte meg magat csak kesobb talaltak ki a fejbelovest, mert ugy menobb volt
-Eva Braunt lelotte, aztan magat
-egy szakerto SS kivegzo vegzett veluk szakszeruen es fajdalommentesen
Akik betakartak, kivittek stb. azok eltuntek. A tanuk mind csak "hallottak valamit"!
Az oroszknak is erdeke volt a "Hitler elmenekult" sztorikat elhinteni az atombombaverseny behozasa miatt.

Bafana 2015.04.29. 14:20:18

@sanyix: Teljesen igazad van!
Hitler Versaillesben "született". De sokan még ott tartanak, hogy H. lejött egyszercsak a Marsról, és kirobbantott egy háborút. Miért? Mert gonosznáci volt. Nem őt akarom ezzel védeni, csak azt mondom, hogy sokkal-sokkal nagyobb gazemberek voltak akkor hatalmon, de a történelmet a győztesek írják!

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.04.29. 14:21:46

@kissiú: Hitlert el kell ítélni mert nemcsak háborúzott, hanem több millió civilt küldött a halálba iparszerűen. Viszont ilyen alapon miért nem esik hasonló megítélés alá Julius Ceasar, aki győztes galliai hadjárata után etnikai tisztogatásba kezdett a területen, és egyes becslések szerint az áldozatok száma megközelítette az egymillió főt, ami egy óriási szám votl akkoriban. ( Mindössze egyetlen milliós város volt pl. akkoriban..)

Haus Fiegl Bikers 2015.04.29. 14:23:32

@kissiú: Nem. De egyforman bunos a felbujto es az elkoveto is.

Aston Kanál 2015.04.29. 14:24:00

@sanyix: Ertem. Tehat a franciak alltak elo a fajelmelettel is. Hogy is szolt a naci propaganda? "Nincsenek teruleti koveteleseink. Az egesz vilagot akarjuk." Ebbol azert egesz mas vilaglik ki.

Alick 2015.04.29. 14:42:22

@A megvalósult amerikai ólom..: vagy Mózes Führer, a maga ötkötetes Mein Kampf-jával... amelyekben szépen le van írva más népek irmagostúl való kiirtása.

Bafana 2015.04.29. 14:43:45

@Aston Kanál: Az USA mellett a "világuralomra törő" nácik ipari tanuló lehetnének... A franciákat meg hagyjuk, náluk sovinisztább nemzetet még nem hordott a Föld a hátán.
H. sem fejelmélet gyártóként született. Az önéletrajzában leírja (M.K.), hogy kezdetben igazságtalannak tartotta az antiszemita nézetet. Majd Bécsben és a háború alatt látott ezt-azt, ami miatt megváltozott a véleménye.

s 2015.04.29. 14:47:39

@apro_marosan_petergabor: "Blog - ez a média alja. De van lejjebb, kétségtelen, lehet még fejlődni. "

Igen, van lejjebb. Az a komment.

s 2015.04.29. 14:50:35

@maxval bircaman szerkesztő: Reméljük, ez abban is tetten érhető majd, hogy hasonlóan fejezik be dicstelen földi pályafutásukat. Reméljük.

recommented 2015.04.29. 15:06:07

@apro_marosan_petergabor: így van, attól, hogy Hitler nem volt szeretetre méltó történelmi személyiség, hanem egy patkány, még nem kell folyamatosan torzítani. Iszonyatosan buta azon vitatkozni, ki volt a történelem leggonoszabb embere, mert nagyjából semmit sem tudunk a történelmi szereplők 99%-ának lelkivilágáról. Az érthető, emberi dolog, hogy vannak, lesznek pozitívként és negatívként kanonizált személyiségek, de a "nagy" vezetők közül gyakorlatilag mindegyiknek véres volt a tenyere. Nagy Sándornak is, Corvin Mátyásnak is, Napóleonnak is, Churchillnek is. Nekik, és Hitlernek is bőven voltak pozitív és negatív tulajdonságaik is. Nem relativizálva Hitler által elkövetett tetteket: ha ő születik az angol birodalomba, a jó öreg Winston meg a németbe, akkor könnyen lehet, hogy most fordított előjellel beszélnénk róluk. Az különösen szórakoztató, hogy olyan véreskezű mészárosoknak mint Lenin vagy Sztálin egyes országokban még mindig jó a sajtója. Az, hogy Hitler az lett ami, leginkább a véletlennek tudható be, mint az összes többi hasonszőrű esetében.
Egyébként egyáltalán nem volt tehetségtelen festő, voltak kifejezetten jó képei attól, hogy az Akadémiának nem kellett. Pedig valószínűleg tényleg jobban jártunk volna, ha felveszik...

recommented 2015.04.29. 15:14:05

@Bafana: ennyi erővel Versailles meg a több tucatnyi országot kizsigerelő angol világbirodalomból született.
De teljesen felesleges utólag ilyeneken filozofálni, az, hogy előtte angolok a fél Földet letarolták (hozzáteszem, nem ők voltak az egyetlenek, csak ebben a példában szerepelnek), még nem indokolja, hogy több millió embert meg kell ölni.

Bafana 2015.04.29. 15:17:47

@recommented: "Pedig valószínűleg tényleg jobban jártunk volna, ha felveszik..."
Nem biztos. Európa és Németország ma nem lenne az, ami. Ehhez sajnos kellett Hitler. A franciák 1990-ig lefölözték volna a német GDP 80 százalékát! Ez a "békeszerződésben" benne volt. Hol lenne ma Németország? És lenne-e ma EU?
Viszont Churchillnél nagyobb gazembert ritkán szült anya erre a sárgolyóra. Viszont ő "győztes" volt.

sanyix 2015.04.29. 15:21:31

@Aston Kanál: nem, a franciák tették lehetővé hogy hitler előálljon a fajelmélettel, és annak befogadói is legyenek. Gondolkodni kéne ;)

Ha nem alázzák szét, és nem nyomorítják meg németországot, jó dolgukban a németek le se szarták volna hitlert...

Rudi Kató 2015.04.29. 15:24:36

A netanjahu mellett ipari tanuló se lehetne a hitler rabbi!

Harmat Árpád Péter · http://tortenelemcikkek.hu/ 2015.04.29. 15:26:56

Adolf Hitler harcolt az első világháborúban a 16. bajor „List” tartalékos gyalogezred állományában. Néhány hónap után az ezredparancsnokságra került küldöncként, futár beosztásban. Szinte esélytelen azt gondolni, hogy 1914 augusztusa és 1918 októbere közt egyszer sem sütötte volna el a puskáját.

Aston Kanál 2015.04.29. 15:38:49

@sanyix: van igazsagod, csakhogy ez annyiban santit, hogy egy elegedetlen nep szinte tetszoleges szelsoseges elmeletre vevo, amely gyors megoldast kinal. A kegyetlen nepirtas nem szukseges velejaroja ennek. A fajelmelet a szelsoseges eszmek egy meglehetosen sotet peldaja.
Valamint a tobbi legyozott orszagbol nem kerultek elo ilyenek. Igazad van abban, hogy az I. vilaghaboru lezarasa agyazott meg ennek az egesznek, de azert megiscsak Hitler allt elo ezzel a tobbivel. Igaz lehet az is, hogy jott volna mas, de ezt sosem tudjuk mar meg. Nem mindig termel ki az igeny egy ilyen karizmatikus vezetot.

eßemfaßom meg áll 2015.04.29. 15:55:47

@Aston Kanál: "A fajelmelet a szelsoseges eszmek egy meglehetosen sotet peldaja."

Az, de nem hitler találta ki, ahogy az antiszemitizmust sem ő szülte.

konfliktuskutato.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=356:a-fajelmelet-alapito-atyai&catid=43:etnikai-konfliktusok&Itemid=214

Szóval hitler max csucsrajáratott egy fél évszazada létező elméletet

sanyix 2015.04.29. 16:00:20

@Aston Kanál: háború kb elkerülhetetlen volt, és a háború miatti közvetlen veszteségek sokszorosan felülmúlják a fajelméletes veszteségeket (ráadásul ha nincs fajelmélet akkor is jó nagy részük talán magában a háborúban hal meg, vagy katonaként, vagy a terrorbombázásokkor, vagy szibériában "kicsi robotolás" közben).

Aston Kanál 2015.04.29. 16:08:13

@eßemfaßom meg áll: vagyis nem csak a gyoztes orszagok onmagukban hibaztathatok.

Aston Kanál 2015.04.29. 16:13:19

@sanyix: ez igaz, de ezzel lehetett fanatizalni a nepet. Ami vegul feltetlen tamogatashoz vezetett, ami nagyon is kellett a haboru kirobbantasahoz.

Viszont, hogy az irashoz is hozzaszoljak: hulyeseg :).

Gazz 2015.04.29. 16:18:59

@maxval bircaman szerkesztő: Ezután a kijelentés után te biztosan nem vagy az.

lezsír (törölt) 2015.04.29. 16:33:19

Hülyeség, hogy Hitler sose lőtt az öngyilkossága előtt fegyverrel.
Amúgy a 19. század "hitlere" Napoleon volt. Vele riogatták a gyerekeket, akinél Napoleon képet találtak, azt lecsukták. Bizony a kis korzikai arányaiban nagyobb pusztítást végzett Európában, mint a kis osztrák. Mármint az akkori lakosság nagyobb hányada veszett oda a háborúiban közvetlenül vagy közvetve.
Hitler mellett Sztálin és Churchill is golyót érdemelt volna. Sztálin több embert pisztíttatott el, mint Adolf. Churchill kezén meg sok millió indiai és más gyarmatokon élő vére szárad. Kegyetlen, alkoholista, perverz fenevad volt Winston bácsi. Sajnos a vezetők akkor sem a jó emberek közül kerültek ki.

Le kellene már számolni azzal, hogy szent teheneket tisztelünk. Churchill is ilyen. Megy a hero worship vele kapcsolatban, a kortársait azért kritikusabban szemléljük, Hitlert különösen, de a felvilágosultabbak, tájékozottabbak Sztálint is.

A háború, az állam mindig kegyetlen volt. Soha senki nem tiltakozott ez ellen, csak a 2. vh után kezdtek el az emberek erőszakmentességet elvárni az alapvetően erőszakra épülő struktúráktól. Persze aztán csodálkoznak, ha az oroszlán nem lesz vegetáriánus.

mortullus 2015.04.29. 16:55:12

Mao idején volt olyan időszak, amikor 2 év alatt 35 millió embert öltek meg. És ez csak egy tartományban volt ennyi.

clfo 2015.04.29. 17:32:15

@sanyix: teljesen egyetértek, a párizsi békeszerződések és a gazdasági válság együttesen vonható felelősségre a történtekért.
Ha nem Hitler balhézik, akkor Sztálin támadott volna.
Ettől függetlenül nyilván egy féreg volt mindkettő.

eßemfaßom meg áll 2015.04.29. 18:56:17

@Aston Kanál: de nem is csak a vesztesek vezetője egyszemélyben

inebhedj - szerintem 2015.04.29. 23:06:55

A poszt hitelességét talán tovább erősíti a híres tibeti onkológus, Dr. Josef Paul Schimmerwagens-Fürtz kutatása, mely szerint Hitlert legbizalmasabb tanácsadója és gyerekkori barátja, (a 60-as években zseniális raktáros-bérszámfejtőként elhíresült kelet-terézvárosi kézműves sarkkutató) David Ben-Gurion tanította meg lőni 1945. február 6. és 10. között több, mint 10 esetben, valamint március 6-én további két alkalommal is.

hanta boy 2015.04.29. 23:40:27

Ennyi okostojást egyrakáson!!!

Azért a kommentelőktől kicsit több tájékozottságot vártam volna el!

Na, szóval a tények!

Hitler Ausztriában élt és betegesen rettegett a katonáktól, a fegyverektől. Semmi, de semmi sem érdekelte csak a festészet és a színház. Napi 1-2 képet festett és szinte minden este színházban volt. Az ausztriai besorozás elől Münchenbe menekült.

Majd amikor látta, hogy a zsidók játékszerei a katonák, önként jelentkezett katonának, kizárólag futárnak!! Fegyvert soha sem vett a kezébe! Négyszer sebesült, egyszer komolyan....Többször kitüntették hősiességéért!

Totál összeomlott amikor a Központi Hatalmak úgy vesztették el az I. világháborút, hogy egyetlen ellenséges katona sem tette a lábát a földjükre!!! Mindezt a vezető német zsidóknak tulajdonította, akik elárulták a nemzetet, innen ered mély zsidó-gyűlölete.

A lényeg: Hitler soha NEM fogott fegyvert a kezébe!
(szerintem az "öngyilkossága" is megrendezett volt...)

klacus 2015.04.30. 04:58:00

Ez biztos a fasizmus mérőszámának megállapításához kell. Hány komment jön egy Hitleres blogra az Indexen?

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.04.30. 06:57:32

@lezsír:

A gyilkos ideológiák helyezése:
bronzérem: kommunizmus,
ezüstérem: fasizmus,
aranyérem: liberalizmus.

A liberalizmus egymagában több embert gyilkolt le, mint a másik kettő együttvéve.

apro_marosan_petergabor 2015.04.30. 07:27:25

@s: Pedig ez így van. Bárki, felkészületlenül, bármit leírhat, kiteszik ellenőrzés nélkül "blog" cím alatt, a lényeg, hogy 1-nél többször rákattintsanak, vagy beleilleszkedjen valamilyen politikai koncepcióba (lehetőleg liberóba - ha ez teljesül, nyugodtan lehet hamis).
Ehhez nem kell semmi, sem tanulás, sem felkészültség, sem tehetség. Többnyire még spellchecker sem...

sanyix 2015.04.30. 16:22:50

@maxval bircaman szerkesztő: nagyon el vagy tévedve... már eleve a kommunizmus 100 milliója sokkal több mint a fasizmusé, az amcsik pedig nem hiszem hogy a "demokratizálásaikkal" még csak meg is közelítenék bármelyiket is, azzal a "mindössze" pár millió emberrel.

pitcairn (törölt) 2015.05.01. 10:32:42

@Aston Kanál:

a fajelmélettel speciel eredetileg a jenkik álltak elő

The Horrifying American Roots of Nazi Eugenics
historynewsnetwork.org/article/1796

pitcairn (törölt) 2015.05.01. 10:37:41

@Aston Kanál:

a háborút azonban nagyon jól lehetett egyéb eszközökkel is eszkalálni

pl. gondolj itt Roosevelt hadbírósággal fűszerezett feltétel nélküli kapituláció doktrínájára

ez lényegében garancia volt arra, hogy az ellenfél az utolsó töltényig fog harcolni

különösen ha olyanokkal sokkolják közben mint pl. a Morgenthau terv

pitcairn (törölt) 2015.05.01. 10:40:19

@sanyix:

az se semmi, hogy a britek mellett a SZU volt number 1 USA segílyes

némi áttétellel összesen majdnem két Marshall tervnyi segélyt kaptak az USA szövetségi kormánytól

pitcairn (törölt) 2015.05.01. 10:42:09

@Aston Kanál:

különben a szövetségesek is több millió embert deportáltak

"In Operation Keelhaul (1973), Epstein revealed in detail the forced repatriation at the end of World War II of some four million Soviet citizens, expatriated White Russians (who had emigrated from Russia after the Bolshevik Revolution and thus never had been Soviet citizens), and other Eastern Europeans to the Soviet Union and to those countries within its sphere of influence after 1945. "

en.wikipedia.org/wiki/Julius_Epstein_%28author%29#Operation_Keelhaul

pitcairn (törölt) 2015.05.01. 10:53:38

@maxval bircaman szerkesztő:

amit te "liberalizmusnak" titulálsz az lényegében felturbózott szocializmus

nagylaszlo971 2015.05.05. 09:20:53

wikipédia:

"Katonaként az első világháborúban és a vereség után

Hitler a Mein Kampfban arról ír, hogy 1914. augusztus 3-án – néhány hónappal azután, hogy az osztrák hadseregből kiszuperáltatta magát – sürgős kérést intézett III. Lajos bajor királyhoz, hogy osztrák állampolgársága ellenére bevonulhasson a bajor hadseregbe, és kérésére már másnap pozitív választ kapott.[47] A történet valószerűtlen, hiszen egy nap alatt kérése el sem juthatott az illetékesekhez, mindenesetre augusztus 16-án Hitler lelkesen bevonult a német hadseregbe (a sorozók valószínűleg nem is érdeklődtek állampolgársága iránt).[48]

Két hónapos kiképzés után a nyugati frontra került a 16. bajor „List” tartalékos gyalogezredhez. Az egység feladata a Lille–Brugge vonaltól az Ypres irányába indítandó támadás támogatása volt. Hitler 1941-ben így emlékezett vissza: „Az egyetlen olyan idő volt, amikor nem voltak gondjaim: a hat év a hadseregben; ott mindennel kiszolgálták az embert, koszttal csakúgy, mint kvártéllyal…”[49] November 1-jén már megkapta a Gefreiter rendfokozatot, ez a német tisztesi rendfokozati csoportban az őrvezető és a tizedes között helyezkedett el. November 9-én az ezredstábhoz került küldöncnek, és a háború alatt mindvégig megmaradt ebben a beosztásban. Feladata az ezredparancsnokság és a fronton harcolók lövészárkai közötti üzenetek eljuttatása volt, gyakran súlyos tüzérségi és géppuskatűz alatt. Már 1914 decemberében kitüntették a Vaskereszt második fokozatával. 1916 októberében az észak-franciaországi harcokban sebesülés érte a lábán. Felépülése után néhány napot Berlinben, illetve Münchenben töltött. A hátország állapotát elkeserítőnek tartotta, alig várta, hogy visszatérhessen a frontra. Felettesei elégedettek voltak teljesítményével, előléptetésre is fel akarták terjeszteni, Hitler azonban tiltakozott ez ellen, bár ennek nem adta semmiféle magyarázatát.[50] Feletteseihez való viszonyát később, a müncheni sörpuccsot követő 1924-es per során így jellemezte: „A feletteseket tisztelni, senkinek nem ellentmondani, vakon engedelmeskedni.” (németül: „Den Vorgesetzten achten, niemandem widersprechen, blindlings sich fügen”).

Bár a hasonló rendfokozatú katonák ritkán kaptak ilyen magas kitüntetést, egyik felettese, egy zsidó tiszt mégis felterjesztette őt a Vaskereszt első fokozatára, amelyet 1918 szeptemberében kapott meg. Nem sokkal később, 1918 októberében mustárgáz-támadás áldozata lett az ypres-i front közelében. Valószínűleg a harctéri sokk következtében kialakult pszichoszomatikus hatás miatt átmenetileg elveszítette látását.[51] Rövid belgiumi kezelése után a pomerániai Pasewalkba szállították. Az ottani kórházban érte a háború végének híre. A Mein Kampfban azt írja, hogy a kórházban, gyógyulása és a háborús vereség hatására formálódott meg benne az elhatározás, hogy politikai pályára lép"
Vissza a főoldalra
süti beállítások módosítása