HTML

A magazin

Keresse az újságárusoknál!

 15_3_1.jpg

2015 ősz

Magyar sorsok a Gulágon

Előfizetek rá

Facebook

https://www.facebook.com/multkor.tortenelmi.magazin

Címkék

1. világháború (21) 10 tény (10) 19. század (2) 2. világháború (29) 20.század (157) 20. század (47) amerikai elnökök (2) anno (2) atombomba (4) augusztus 20 (2) aukció (2) bizarr (11) Budapest (2) Churchill (2) csokoládé (2) csókolódzás (2) Dél-Amerika (2) diktátorok (2) divat (2) Egyesült Államok (45) egyháztörténet (2) Egyiptom (6) építészet (7) erotika (2) Észak-Korea (2) évforduló (9) fallosz (2) felfedezések (2) film (7) Finnország (2) fogamzásgátlás (2) Forma-1 (2) fotó (4) fotók (31) fotóművészet (9) Franciaország (10) gyilkosságok (2) háború (3) hadtörténet (14) hajózás (7) halálozás (4) Hasfelmetsző (2) hidegháború (4) Hitler (7) HItler (2) Hollywood (2) holokauszt (2) igazságszolgáltatás (2) II. János Pál (2) III.Richard (2) inkák (2) Irak (2) Irán (2) Izrael (4) Japán (5) játék (2) Jeruzsálem (2) Jézus Krisztus (3) kalózok (2) kémkedés (2) Kennedy (3) Kína (4) királyok (3) királysír (2) kivégzések (4) Kolumbusz (3) kora újkor (2) Közel-Kelet (2) középkor (3) Középkor (24) kutya (2) kutyák (2) Lengyelország (2) London (3) Magyarország (6) Marilyn Monroe (3) merénylet (6) metró (2) Mikulás (2) múmia (2) művészet (2) nácik (8) Nagy-Britannia (23) Nagy Britannia (10) Napóleon (5) neandervölgyi (3) Németország (17) népirtás (2) nők (3) ókor (34) olimpia (2) orosz-japán háború (2) Oroszország (3) orvostudomány (3) őskor (8) pápaság (3) Peru (2) piramis (2) polgárháború (2) régészet (12) rejtély (4) rejtélyek (4) repülés (7) rómaiak (3) Római Birodalom (5) sör (3) sport (5) színes képek (3) Szíria (2) Szovjetunió (8) temetkezés (6) Titanic (3) tudomány (2) Tudta-e (23) újkor (63) ünnepek (4) utazás (2) Vatikán (3) Vietnam (2) világbajnokság (2) zene (5) Többi

Friss topikok

2015. július 13. editors 30 komment

Lélegzetelállító fotók az angliai csatáról

a5_ch_001500_tif.jpg

A második világháború történetének egyetlen olyan nagyobb ütközete, amelyet kizárólag légierők vívtak egymással, a Németország és Nagy-Britannia között 1940. július 10. és október 31. közötti időszakban vívott angliai csata volt. Ugyan a német Luftwaffénak sikerült néhány dél-angliai repülőteret megsemmisítenie, végső célját, a brit Királyi Légierő (RAF) felőrlését nem érte el, így légi fölény hiányában a német hadsereg nem tudta megfelelően előkészíteni a szárazföldi inváziót. Képösszeállítással idézzük fel a második világháború alakulása szempontjából sorsdöntő angliai csatát.

a5_hu_049253_tif.jpg

A brit Királyi Légierő pilótái futnak a gépeikhez (1940. július 25.)

a5_ger_000018_tifmod.jpg

Junkers Ju 87 típusú német zuhanóbombázó (Stuka) akció közben

scan_ch_001150_tif.jpg

A lengyel légierő két pilótája hallgatja a repülőgépek irányításával kapcsolatos instrukciókat Blackpoolban (1940. augusztus 27.)

a5_hu_001062_tif.jpg

A brit Királyi Légierő 610. századához tartozó Spitfire vadászrepülőgépek pilótái pihennek két bevetés között egy kenti bázison (1940. július 29.) 

scan_ky_010265_tif.jpg

Egy foglyul ejtett német bombázópilóta iszik egy brit katona vizespalackjából (1940. augusztus 30.)

a5_ch_000740_tif.jpg

Alakzatban repülő Supermarine Spitfire gépek a brit Királyi Légierő 610. századából

a5_c_001868_tif_1.jpg

Pilóták és a Női Kisegítő Légierő munkatársai dolgoznak egy ventnori radarállomáson 

a5_ch_001823_tif.jpg

A J.H.G. McArthur repülő hadnagy Suparmarine Spitfire gépéből kilőtt nyomjelző lövedékek eltalálnak egy Heinkel He 111 típusú német gépet

a5_ch_001296_tif.jpg

A brit Királyi Légierő 310. (csehszlovák) századának bevetésről visszatért tagját, Bohumil Furstot  üdvözli a század kabalaállata (1940. szeptember 7.) 

scan_hu_104726_tif.jpg

A brit Királyi Légierő egyik pilótája vizsgálja egy elfogott Heinkel He 111 típusú gép pilótafülkéjét (1940. október 2.) 

scan_hu_050153_tif.jpg

A helyiek figyelik, amint brit rendőrök és katonák egy Lewes (Essex) közelében kényszerleszállást végrehajtó Messerschmitt Bf 109 típusú gépet vizsgálnak. A brit katonák a pilótát, Leo Zaunbrechert foglyul ejtették

a5_ch_000087_tif.jpg

Peter Townsend repülőőrnagy beszélget a földi személyzet Hawker Hurricane gépén ülő két tagjával a skóciai Wickben

scan_h_004219_tif.jpg

Brit és német repülőgépek közötti közelharc során húzott kondenzcsíkok (1940. szeptember 18.)

scan_hu_088420_tif.jpg

A technikai személyzet egyik tagja éppen egy Mickey egér-ábrázolást készül eltávolítani egy lelőtt Messerschmitt Bf 109-esről (1940. október 2.)

scan_hu_106837_tif.jpg

Iskolás lányok ülnek egy - a családi farm mellett lezuhant - német bombázó darabjai mellett (1940. augusztus 16.)

blog-onpromo_15nyar.jpg

20. század 2. világháború Nagy Britannia

A bejegyzés trackback címe:

https://mult-kor.blog.hu/api/trackback/id/tr737621698

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

HK417 · http://dokkmunkas.blog.hu/ 2015.07.13. 19:56:52

Miért kell állandóan a "lélegzetelállító", meg a "megrázó" és hasonló idiótaságokat a posztok elé irkálni? Semmi lélegzetelállítót nem láttam most em és még soha nem sikerült "megrázni"--csak mondom. Amúgy nem rossz ez a blog.

Privateer 2015.07.13. 20:19:49

@HK417: Nem tudom, de egyetértek veled. Olyan érzésem van, mintha lájkvadászat lenne a cél.
Amúgy meg jók a képek, köszi.

N48 2015.07.13. 20:28:08

A csúnya németek a bombák mellett még chemtrailt is bevetettek :)

bloglegelő 2015.07.13. 21:08:54

Lemegy gagyiba ez a műfaj is, köszönjük index, hogy ilyen igényesen válogatsz.

bloglegelő 2015.07.13. 21:16:34

A RAF földi bázisai meg igenis felörlődtek. Az mentette meg őket hogy Churchillnek sikerült kiprovokálnia, hogy Hitler a városok ellen fordítsa a túlerőben lévő Luftwaffét, és a RAF infrastruktúra újra felállhatott.

Aztán a britek valahogy úgy nyerték meg az angliai csatát, mint mi az egri várviadalt: jött az október, a törököknek elment a kedvük az egésztől. Értékelemzést végeztek, és inkább hazamentek. Na ezt a németek elbaszták, belépett az USA.

tibita 2015.07.13. 22:10:50

Eléggé túlértékelt ez az egész Angliai légicsata, győzelemként beállítani meg egyenesen tévedés.
Már csak azért sem mert a végére jóformán felőrölte a RAF teljes vadászgép állományát a Luftwaffe 5 légihadseregéből az a 1,5 , ami egyáltalán részt vett az csatában.
A Luftwaffe feladata a német partraszálláshoz szükséges légifölény megszerzése volt és ezt tökéletesen is végrehajtotta.
A német pilóták visszaemlékezéseit is el kell olvasni, a végére úgy röpködtek be és azt csináltak az angol légtérben ahogy és amit akartak, de a partraszállás elmaradt, aztán máshol fontosabb dolguk akadt.
Churchill propaganda gépezete csinált belőle sikersztorit, pedig csak Hitler bánt megint kesztyűs kézzel Angliával mint Dunkirknél.

kugi · http://kugi.blog.hu 2015.07.13. 22:40:11

Érdekes képek, némelyik nagyon látványos!

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.07.13. 23:49:20

@tibita: Hasonló a Montgomery köré szőtt legenda is. A valósi érdem sokkal inkább az nem túl ismert Auckinleck tábornoké.Persze ő nem értett annyira a médiához..

gigabursch 2015.07.14. 08:27:32

@HK417:
Egyébként itt valóban nem volt egy fotó sem, ami elállította volna a lélegzetet.
Ez inkább amolyan ritkán látható, csak az egy másik blog.

tommybravo 2015.07.14. 09:10:00

@tibita:
" Between the dates 26 August – 6 September, on only one day (1 September) did the Germans destroy more aircraft than they lost. Losses were 325 German and 248 British."
"The training organisation of the Luftwaffe was failing to replace losses."
"From July to September, the Luftwaffe's loss records indicate the loss of 1,636 aircraft, 1,184 to enemy action. This represented 47% of the initial strength of single-engined fighters, 66% of twin-engined fighters, and 45% of bombers. This indicates the Germans were running out of aircrews as well as aircraft."

A németeknek igenis fájt az angliai csata, és nem csak azért hagyták félbe, mert "megunták".

csaki-de 2015.07.14. 09:37:25

@tommybravo: Történelmi tényekkel itt ne fáraszd magadat. Látod a sok okos jobban tudja, hogy a németek gyakorlatilag megnyerték az "Angliai légi csatát". Valószínűleg a D-nap hatalmas támadó légiereje is csak azért nem találkozott sok német géppel a légtérben, mert a német pilótáknak nem volt kedvük olyan korán felkelni. :-D

Segna 2015.07.14. 10:17:54

@bloglegelő: "Aztán a britek valahogy úgy nyerték meg az angliai csatát, mint mi az egri várviadalt: jött az október, a törököknek elment a kedvük az egésztől. Értékelemzést végeztek, és inkább hazamentek."
Ez persze egyszerűen hangzik, de július közepétől október 26-ig (Kászim napja) kitartani, míg a törököknek "elmegy a kedve" - vagyis inkább mikor MUSZÁJ elindulniuk haza, h a Balkán hágói biztonsággal járhatóak legyenek - nem olyan egyszerű. Komoly elszánás és véráldozat kellett hozzá. Nem véletlen lett volna a várláncolat, h összeadódjanak a késések és ne érjék el a bányavárosokat. Eger emberfelettit tett ezért - lévén, h Szolnok, ahol sokkal több időt kellett volna tölteniük a töröknek, néhány nap alatt elesett.
Az angoloknak annál is nehezebb dolguk volt, mert ott nem tudhatták, h mi a németek Kászim napja, amikor "elmegy a kedvük" Angliától. Nem tudhatták, h az elmebeteg führerüknek meddig éri meg. (szerencséjükre a páncélos hadviseléshez olyan jól értő hadvezetésük, a légi harchoz nem nyúlt olyan szerencsés kézzel...)
Utólag persze mindenkinek (nekünk is) könnyű olyan okosnak lenni...
A képek egyébként jók, de újdonságokat nem nagyon látok közte.

Segna 2015.07.14. 10:28:21

@tibita: utólag senkit nem érdekel egy-egy szép gólpassz, vagy hogy elegáns fejes góllal vagy nagy nehezen beszenvedve ment be az a labda a hálóba egy meccsen. A végeredmény ami számít. A háborúban pedig csak és kizárólag az. Itt sem maga a légi csata a fontos, hanem, hogy a németek nem tudták ellenőrzés alá vonni a légteret, és nem tudták annyira meggyengíteni a kikötők védelmét, h megkockáztassanak egy partraszállást. Vagyis az angliai csatát az angolok nyerték meg. Pont. A szépségdíjas repülésekben meg a német pilóták álltak jobban, de ez sem ma, sem akkor nem érdekelte a lőtéri kutyát se...

Macskond 2015.07.14. 10:31:02

A propelleres gépek nem sok kondenz csikot húznak, mert nem tudnak ehhez elég magasra menni. Ellenben füstölni füstölnek.... akár több ok miatt is...

Segna 2015.07.14. 10:35:17

@tibita: "Churchill propaganda gépezete csinált belőle sikersztorit, pedig csak Hitler bánt megint kesztyűs kézzel Angliával mint Dunkirknél. "

Erről egy vicc jut eszembe. Megy az agresszív kismalac az erdőben, és épp egy sáros gödörnél csúszik ki alóla a bicikli, belefordul a pocsolyába, ráesik a bicaj. Oda reppen a jó tündérke. "Jaj kismalac megütötted magad?" - kérdi aggódva.
"Kuss, így szoktam leszállni!" -röffen vissza a malac.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2015.07.14. 10:53:42

@tibita: Ez úgy baromság ahogy van. A német személyi és anyagi veszteség messze meghaladta a RAF-ét és miután áttevődött a városok támadására a hangsúly és a RAF lélegzethez jutott az október végére a RAF több géppe bírt, mint amivel kezdte a csatát... Kb. 600-650 gép volt az elején és a mélyponton kevesebb, mint 300 gép volt bevethető.

Az szabadon repkedtek rész is ökörség, még viccek is szóltak az ellenkezőjértől.

Göring azt mondja, hogy a RAF az utolsókat rúgja, mire a német pilóta:
"Ja, de miér pont az én seggembe...?"

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2015.07.14. 10:55:02

@Macskond: Csak nem egy újabb chemtrail hívő balfaszt tisztelhetünk benned? A korszak dugattyú motors vadászai erőlködés nélkül felmentek 8-9 ezer méterre is, ha szükség volt rá, még a bombákkal erősen leterhelt B-17/B-24 gépek is 6-7 k-re, a B-29 meg 10km felett képes volt komoly teherrel repülni....

tibita 2015.07.14. 22:06:06

@molnibalage:

Ez úgy baromság ahogy van, (már ha élhetek a stílusoddal)!?

Többször előfordult hogy a RAF bevethető gépeinek száma még a 100-at sem tette ki.
Pont annyi ellenállást tudott volna kifejteni egy német partraszállás esetén 1940- ben, mint a Luftwaffe négy év totális háború után, számtalan hadszintéren kivéreztetve, a normandiai partraszálláskor.

Tényleg volt 600 gépe a RAF-nak az angliai csata csúcsán, huhú akkor biztos nagyon elverték a Luftwaffét, ami alig fél év múlva 4389 !!! géppel támadta meg a Szovjetúniót, miközben komoly légierő álomásozott Norvégiában, A Földközi tenger övezetében és ekkor alakult meg az Afrika korps is Észak-afrikába telepítet légierővel. Ja és azért az angliai csatában "tönkrevert" Luftwaffe még Franciaországban is állomásoztatott pár gépecskét. Csak annyit, hogy a RAF még jódarabig csak éjszaka mert berepülni Európa fölé.

A partraszállás elmaradása nem a RAF gyözelmének köszönhető, mert az a fenti számokból talán kitűnik, hogy nem nagyon volt.
Sokkal inkább annak, hogy Sztalinnak megnőtt az étvágya Lengyelország és a Balti államok lerohanása után további európai területekre.
Hitler rájött, hogy az Angliánál százszor veszélyesebb orosz medvével a háta mögött nem kezdhet bele egy partraszállásba, föleg úgy hogy Churchill a háttérben, bármit oda és megígér Sztalinnak csak ne egyedül kelljen harcolnia Németország ellen.

tibita 2015.07.14. 22:08:18

@molnibalage:

Ez úgy baromság ahogy van, (már ha élhetek a stílusoddal)!?

Többször előfordult hogy a RAF bevethető gépeinek száma még a 100-at sem tette ki.
Pont annyi ellenállást tudott volna kifejteni egy német partraszállás esetén 1940- ben, mint a Luftwaffe négy év totális háború után, számtalan hadszintéren kivéreztetve, a normandiai partraszálláskor.

Tényleg volt 600 gépe a RAF-nak az angliai csata csúcsán, huhú akkor biztos nagyon elverték a Luftwaffét, ami alig fél év múlva 4389 !!! géppel támadta meg a Szovjetúniót, miközben komoly légierő álomásoztatott Norvégiában, a Földközi tenger övezetében és ekkor alakult meg az Afrika korps is Észak-afrikába telepítet légierővel. Ja és azért az angliai csatában "tönkrevert" Luftwaffe még Franciaországban is állomásoztatott pár gépecskét. Csak annyit, hogy a RAF még jódarabig csak éjszaka mert berepülni Európa fölé.

A partraszállás elmaradása nem a RAF gyözelmének köszönhető, mert az a fenti számokból talán kitűnik, hogy nem nagyon volt.
Sokkal inkább annak, hogy Sztalinnak megnőtt az étvágya Lengyelország és a Balti államok lerohanása után további európai területekre.
Hitler rájött, hogy az Angliánál százszor veszélyesebb orosz medvével a háta mögött nem kezdhet bele egy partraszállásba, föleg úgy hogy Churchill a háttérben, bármit oda és megígér Sztalinnak csak ne egyedül kelljen harcolnia Németország ellen.

tommybravo 2015.07.15. 10:19:42

@tibita: Olvasásra ajánlom: www.historylearningsite.co.uk/world-war-two/world-war-two-in-western-europe/battle-of-britain/battle-of-britain-statistics-2/
www.statisticalconsultants.co.nz/blog/battle-of-britain-casualty-data.html

Számok, meg minden.

De persze lehet azt hinni, hogy a Luftwaffe csak azért fújt visszavonulót, hogy megmentse a civilizációt a legrosszabb rossztól, a szovjetektől.

tibita 2015.07.15. 20:49:23

@tommybravo:
"Csak az a statisztikát hiszem el, amit én hamisítattam", bocs , hogy ez pont Churchill jópofasága.

Meséld már el ,ha annyira tönkreverték és felőrölték a Luftwaffét, honnan rántottak elő a németek majd 4500 gépet pár hónap alatt, csak az orosz hadjárat elindításához, plusz még párezret a többi hadszintérre. Találták a fészerben???
A" győztes "RAF meg az USA belépéséig, jóformán csak éjszaka mert berepülni európa fölé.

Ne hülyeségekkel próbálj érvelni, a saját véleményedre lennék kiváncsi, ha már így felhoztad, mondjuk arról, hogy Anglia a két nyertes világháború alatt, hogy lett a világ legnagyobb birodalmábol és magasan legerősebb tengeri hatalmából, az USA "kiscsatlósa", szűk 25 év alatt és ebben milyen "érdemei" voltak Churchillnek és köreinek. Hogyan sikerült pénzt paripát és fél európát tálcán nyújtva, az elmaradott, vergődő Szovjetunióból szuperhatalmat csinálni?
Látom két kanállal majszolod a kilúgozott történelmi mantrákat, de nincs ezzel semmi baj, ezt tanultad......
Azért elsőként csak abba gondolj bele,( ha mersz) Anglia és Franciaország, miért csak No. ellen üzentek hadat , mikor a Szovjetúnió ugyanúgy lerohanta Lengyelországot, és ők minden agresszor ellen hadüzenetet garantáltak.

Persze erre is biztos találsz majd statisztikákat, hogy milyen jól járt a világ, a1940-es hadi helyzet világháborúvá eszkalálásával, plusz pár tízmillió halottal, európa felének (pl. Magyarország )kommunista megnyomorításával, meg pár évtized hidegháborúval.
Biztos megérte.....
Főleg úgy, hogy a Szu felbomlása óta, megint nem nagyon történik olyan európában ami No.-nak nem érdeke.

tommybravo 2015.07.16. 15:44:35

@tibita: Kezdve azzal, hogy ezt nem Churchill mondta (ld: www.urbanlegends.hu/2010/01/churchill-csak-abban-a-statisztikaban-hiszek-amit-en-magam-hamisitok/#)

Folytatva azzal, hogy a Szovjetúniót 2800 repülővel támadták meg.

Ha ennyi tiszteletet nem adsz a történészeknek, akkor miért kellene érdemben foglalkozni a te okfejtéseddel?

tibita 2015.07.16. 18:01:01

Már megint tévedsz, a helyes szám 4389.

Fuss, Forest, fuss!

teddybear01 2015.07.16. 18:55:21

@tibita: Érdekes hozzáállás. A te álláspontod szerin Nándorfehérvárnál ezek szerint a török győzött, mert az elvonulásuknál is túlerőben volt. A Dobó által parancsnokolt Eger ostrománál is a török győzött, mert sokszoros túlerővel vonult el....

Ne erőlködj! Az Angliai csatát a németek szerint is az angolok nyerték meg, beismerték még a háború alatt....Nem kéne hisztizned.

Egyébként tudod hogy a Második Világháborút Hitler elvesztette? Vagy újdonság számodra?

tibita 2015.07.16. 21:44:15

@teddybear01:

Idézd már légyszives azt a mondatot amivel elismerték még a háború alatt, hogy elvesztették az angliai légicsatát és azt is hogy ki mondta!

Értsd már meg, a Luftwaffe egy részének ( nem az egésznek) a feladata a RAF felörlése volt az invázióhoz.
Azzal,hogy többször is 100 alatt volt a bevethető RAF vadászgépek száma ezt el is végézték.
Mit csinált volna azzal a jobb napokon 2-300 angol géppel a teljes Luftwaffe, ha tényleg elindul az invázió?
Az a Luftwaffe ami pár hónap múlva 4389 géppel rohanja le a Szovjetúniót.
Ugye érzed , hogy valami nem stimmel ezzel az óriási győzelemmel?

A RAF, a "csodálatos" győzelme után is csak éjszaka mer berepülni európa fölé. Még egy szűk partszakaszon megkisérelt partraszálláshoz sem tud hatásos légifölényt kialakítani. (Dieppe)

Öszefoglalom, a háború kirobbanásától 42 közepéig, végéig, amikor már érezhetővé vált az a korlátlan anyagi, fegyverzet és felszerelésbeli fölény ami az USA belépésével megjelent, Anglia 3 évig égett mint a rongy.
Soroljam? Menekülés Franciaországból, a norvég partraszállás fiaskója,Dieppe, Görögoszág, Kréta, Rommel nevetséges erőkkel kétszer végig kergeti az angolokat Észak-Afrikán.
Ez alatt a vesszőfutás alatt volt egy légicsata (jóesetben X eredménnyel) amiből Churchill csodálatos győzelmet kreált.

Az invázió meg azért maradt el, mert Hitler rádöbbent, amig ő Angliával vacakol az alatt Churchill megveszi a szintén terjeszkedni akaró Oroszokat akik hátba fogják támadni . Ezért váltott irányt, hátha még időben semlegesíteni tudja a Szovjetúniót.

Szerinted, meg merte volna ezt tenni, ha nincs pontosan tisztában mennyit is ér egyedül a "győzedelmes" RAF?

teddybear01 2015.07.19. 01:28:07

@tibita: Tudod elég gáz, hogy amint a kurucinfo hazudik egy méretest, te meg néhány elvbarátod rögtön farokfelvágva nyargaltok terjeszteni a hazugságot minden elérhető blogon.

Az Angliai Csatát elvesztették a németek, mert nem tudták elérni a kitűzött célokat.
Az angolok a németekénél sokkal modernebb, profibb integrált légvédelmi rendszerével meg tudták akadályozni, hogy a német vadász és bombázó erők lenullázzák az egyébként sokkal kisebb saját erőiket.

Ennyi a történet. Te meg hisztizhetsz tovább, hogy az nem úgy volt. Csak éppen aki akár csak az alapiskolában tanult némi történelmet, tudja hogy szándékosan, kényszeresen hazudsz.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2015.07.20. 10:16:45

@teddybear01: Szerinte felesleges erre az idiótára pazarolni az időnket...

pitcairn (törölt) 2015.07.21. 09:15:02

@teddybear01:

speciel a kurucinfó jórészt olyan amerikai, "izolacionistának" bélyegzett történészre támaszkodik a második világháborús topic kapcsán, akik a klasszikus liberális hátterük alapján egyébként elfogadhatatlanok lennének számukra

csak úgy a rend kedvéért jegyzem ezt...

ami pedig magát a "topic-ot" illeti az ma még lényegében inkább aktuálpolitika mint tárgyilagos történelem...

Macskond 2015.07.27. 15:18:31

@molnibalage: Dehogynem! Sehova sem megyek alufólia csákó nélkül!
:-)
Vissza a főoldalra
süti beállítások módosítása